Wrocław ogłasza przetarg na projekt trasy tramwajowej przez Klecinę na Oporówfacebook.com/sutrykjacek

Wrocław ogłasza przetarg na projekt trasy tramwajowej przez Klecinę na Oporów

Orzech
Orzech
REKLAMA

Gmina Wrocław spełnia swoje wcześniejsze deklaracje związane z realizacją kolejnej inwestycji tramwajowej. Wrocławski magistrat planuje budowę nowej nitki tramwajowej, przez osiedle Klecina na Oporów. Są dwie alternatywne trasy jej przebiegu.

Przypomnijmy, początkowo miasto planowało tylko jeden wariant przebiegu tej trasy, która ma połączyć ul. Przyjaźni przez Klecinę z Oporowem. Poskutkował jednak protest części mieszkańców i ostatecznie władze miasta zdecydowały się na stworzenie alternatywnego wariantu. Która wersja ostatecznie zostanie wybrana?

Na razie, w poniedziałek 18 listopada, prezydent Wrocławia Jacek Sutryk oficjalnie ogłosił na swoim profilu na FB, podjęcie decyzji o ogłoszeniu przetargu na projekt trasy tramwajowej na Klecinę wraz z rozbudową torowiska na ulicy Przyjaźni.

– "Szacowana długość trasy to od 2 do 2,2 km. Szacuje się, że dzięki tej inwestycji liczba mieszkańców w zasięgu połączenia tramwajowego (do 5 min. pieszo na przystanek) wzrośnie z 3,9 tys. do 11,5 tysięcy osób" – pisze Jacek Sutryk.

– "Przygotowanie obejmie analizę porównawczą dwóch wariantów przebiegu trasy tramwajowej. Analiza powinna porównywać warianty pod kątem technicznym, środowiskowym, społecznym oraz ekonomicznym" – dodaje prezydent Wrocławia.

– "Dla wybranego ostatecznie wariantu zostanie przygotowana dokumentacja projektowa. W ramach zadania zaprojektowana zostanie m.in. budowa nowego mostu nad rzeką Ślęzą, nowe drogi i układy skrzyżowań, drogi rowerowe, chodniki, przystanki tramwajowe, pętla tramwajowo-autobusowa na wysokości ul. Kupieckiej wraz z punktem socjalnym i toaletą ogólnodostępną, park and ride na kilkadziesiąt aut oraz parking rowerowy.

Od momentu podpisania umowy biuro projektowe będzie miało 24 miesiące na przygotowanie dokumentacji wraz z niezbędnymi pozwoleniami." – podkreśla Jacek Sutryk.

REKLAMA

Dwa warianty przebiegu

Pierwszy z zaproponowanych przez miasto wariantów, prowadzi przez bardziej zamieszkałą część Kleciny. Drugi z kolei omija wiele bloków, idąc wzdłuż rzeki.

• Pierwszy wariant prowadzić ma od planowanej nowej pętli tramwajowej przy ul. Kupieckiej na Oporowie, wzdłuż ul. Kamila Stefki do Buraczanej, przecinając Jutrzenki, Dożynkową, jeszcze niewybudowanym mostem nad rzeką Ślęzą, przecinając Skarbowców, Krzycką, aby połączyć się z rozbudowanym torowiskiem na ul. Przyjaźni.

• Drugi wariant pokrywa się z pierwszym na odcinku od Kupieckiej do planowanego mostu nad Ślęzą. Po jego przekroczeniu, torowisko tramwajowe skręciłoby na południe i biegło wzdłuż rzeki, do pętli „Klecina”. Tam połączyłoby się z rozbudowanym torowiskiem na Przyjaźni.

Przetarg ma zostać ogłoszony przez inwestora, miejską spółkę Wrocławskie Inwestycje jeszcze w listopadzie.

facebook.com/sutrykjacek
facebook.com/sutrykjacek
facebook.com/sutrykjacek
facebook.com/sutrykjacek
facebook.com/sutrykjacek
facebook.com/sutrykjacek

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA