Agencja Mienia Wojskowego właśnie znalazła kupca na jedną ze swoich nieruchomości przy ulicy Granicznej. W kolejce czekają następne działki w okolicy wrocławskiego lotniska, w tym m.in. bocznica kolejowa.
W zeszłym tygodniu donosiliśmy, że Agencja Mienia Wojskowego sukcesywnie sprzedaje swoje nieruchomości na Kępie Mieszczańskiej.
To jednak niejedyne tereny we Wrocławiu, których wojsko chce się pozbyć. AMW szuka m.in. kupców na grunty nieopodal lotniska. W ostatnich dniach przeprowadzono dwa przetargi na nieruchomości wzdłuż ulicy Granicznej.
– Przetarg na sprzedaż działki nr 1/146 przy ul. Granicznej, który odbył się 3 listopada, zakończył się wynikiem negatywnym. Za to pozytywnie rozstrzygnął się przetarg z dnia 7 listopada. Pod młotek trafiła nieruchomość o pow. 0,9396 ha (nr 1/147). Zwycięzca zaoferował 903 tys. 950 złotych, a cena wywoławcza wynosiła 895 tys. złotych – tłumaczy portalowi InvestMap.pl Marianna Gordowy z wrocławskiego oddziału Agencji Mienia Wojskowego.
Wojskowi na razie nie zdradzają, kto wygrał przetarg. Tłumaczą, że będą mogli to zrobić dopiero po 7 dniach od ogłoszenia wyniku, bo w tym czasie można zaskarżyć rozstrzygnięcie postępowania.
Co z koleją na lotnisko?
– Przetarg na sprzedaż działki nr 1/146 przy ul. Granicznej, który odbył się 3 listopada, zakończył się wynikiem negatywnym. Za to pozytywnie rozstrzygnął się przetarg z dnia 7 listopada. Pod młotek trafiła nieruchomość o pow. 0,9396 ha (nr 1/147). Zwycięzca zaoferował 903 tys. 950 złotych, a cena wywoławcza wynosiła 895 tys. złotych – tłumaczy portalowi InvestMap.pl Marianna Gordowy z wrocławskiego oddziału Agencji Mienia Wojskowego.
Wojskowi na razie nie zdradzają, kto wygrał przetarg. Tłumaczą, że będą mogli to zrobić dopiero po 7 dniach od ogłoszenia wyniku, bo w tym czasie można zaskarżyć rozstrzygnięcie postępowania.
– W przypadku niezaskarżenia w wyznaczonym terminie czynności związanych z przeprowadzeniem przetargu lub uznania skargi za niezasadną, do publicznej wiadomości, poprzez wywieszenie w siedzibie AMW we Wrocławiu na okres 7 dni, zostanie podana informacja o wyniku przetargu. Wtedy też zostaną podane dane firmy, która wygrała przetarg – wyjaśnia Marianna Gordowy.
Sprzedana przez AMW działka znajduje się przy ul. Granicznej, w sąsiedztwie dawnego portu lotniczego i terenów jednostki wojskowej, z której nieruchomość została wydzielona.
Na działce stoi uszkodzony budynek magazynowy i zdewastowany płot.
– Nieruchomość w dużej części porośnięta jest dziko rosnącymi trawami i chwastami oraz drzewami – wyliczają wojskowi.
Co tam może powstać?
Co tam może powstać?
Działka nie ma obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Wrocławia z 2010 roku, nieruchomość położona jest na terenie oznaczonym symbolem Strachowice Lotnisko INFRA, określonym jako zespół urbanistyczny infrastruktury technicznej.
Dominującą klasą przeznaczenia terenu jest tu logistyka, obsługa transportu i telekomunikacja, a jako funkcje uzupełniające wskazano m.in. zabudowę mieszkaniową wielorodzinną, handel, gastronomię, biura czy opiekę zdrowotną czy edukację.
– Decyzja o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowaniu terenu wymaga uzgodnienia z Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego – podkreślają przedstawiciele AMW.
Na nowych właścicieli czekają też inne wojskowe nieruchomości w okolicy portu lotniczego. Oprócz kilku działek wzdłuż ulicy Granicznej, AMW szuka też kupca na nieużywaną wojskową bocznicę kolejową, biegnącą od linii kolejowej w pobliżu stacji Wrocław Zachodni do ulicy Rakietowej. Bocznica – po spełnieniu odpowiednich wymogów – może być znów uruchomiona.
Na nowych właścicieli czekają też inne wojskowe nieruchomości w okolicy portu lotniczego. Oprócz kilku działek wzdłuż ulicy Granicznej, AMW szuka też kupca na nieużywaną wojskową bocznicę kolejową, biegnącą od linii kolejowej w pobliżu stacji Wrocław Zachodni do ulicy Rakietowej. Bocznica – po spełnieniu odpowiednich wymogów – może być znów uruchomiona.
Co z koleją na lotnisko?
Kilka lat temu, jeszcze przed Euro 2012, pojawił się pomysł, by tą bocznicą jeździły pociągi z Dworca Głównego do nowego terminala lotniska. Ostatecznie te plany spaliły na panewce.
Na początku 2016 roku pojawiły się zapowiedzi ze strony urzędu marszałkowskiego, że połączenie na lotnisko jest planowane jako element rozwoju kolei aglomeracyjnej.
– Biorąc pod uwagę stale rosnącą rangę portu wrocławskiego planujemy w przyszłości połączenie terminala za pomocą transportu kolejowego, wpisując go w zakres funkcjonowania projektu kolei aglomeracyjnej, jednak wybór optymalnego wariantu jego realizacji oraz termin uruchomienia zależny jest od przyszłej dynamiki rozwoju ruchu lotniczego – tłumaczył Jerzy Michalak, członek zarządu Dolnego Śląska.
Urzędnicy podkreślali wówczas, że ze względu na koszty realizacji tego przedsięwzięcia, niezbędne jest ujęcie go w inwestycjach finansowanych ze źródeł centralnych, czyli budżetu Państwa oraz środków unijnych.