Wszystko gotowe do budowy mostu na ul. Racławickiej tuż po czerwcowym Euro

Wszystko gotowe do budowy mostu na ul. Racławickiej tuż po czerwcowym Euro

Wrocław
REKLAMA
Wiele wskazuje na to, że już w wakacje tego roku może ruszyć budowa mostu na ul. Racławickiej. Przeprawa połączy ulicę Racławicką z aleją Piastów.
To niezwykle ważna informacja dla kierowców poruszających się drogami na południu miasta. Po wybudowaniu mostu wreszcie będzie alternatywa dla wiecznego stania w korkach w komunikacyjnym szczycie na ul. Solskiego czy Wałbrzyskiej i Krzyckiej. Część problemów w tym rejonie miasta rozwiązało nowe rondo na ul. Wałbrzyskiej, dzięki któremu skrzyżowanie z Czekoladową, Kobierzycką. Karmelkową i Zabrodzką nie stoi już w jednym wielkim zatorze. Ale korki wciąż dręczą kierowców z Oporowa i Kleciny.
Nowa przeprawa będzie miała tylko po jednym pasie, ale szerokie - dwupasmowe będą nitki zarówno ulicy Racławickiej, jak i alei Piastów prowadzące do mostu. Zresztą ulica Racławicka od wiaduktu kolejowego do wysokości Rymarskiej od kilku lat jest już poszerzona i czeka na swoje przedłużenie. Aleja Piastów również jest szeroka.
- Jesteśmy gotowi do budowy mostu i łącznika obu ulic. Mamy już zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, co oznacza, że możemy ruszać z robotami jeśli tylko znajdą się na to pieniądze - mówi Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która ze strony miasta będzie odpowiadać za jej realizację.
REKLAMA
Zdaniem urzędników jeden pas na moście w każdym z kierunków w zupełności wystarczy. Droga ma zachować bowiem status lokalnej i nie zachęcać do przejazdu tędy kierowców ciężarówek. Spokojnie ma jednak obsłużyć ruch stale powiększającym się osiedlom mieszkań w rejonie ulicy Rymarskiej i Stolarskiej. A do zagospodarowania wciąż są jeszcze puste tereny nad Ślęzą pomiędzy dawnym kompleksem sportowym na ul. Skarbowców a polem golfowym przy parku Grabiszyńskim.

Przypomnijmy, że pieniądze na budowę mostu na ulicy Racławickiej znalazły się dzięki podwyższonemu podatkowi od nieruchomości o czym w grudniu zdecydowali miejscy radni z Klubu Radnych Rafała Dutkiewicza. Dzięki tej podwyżce inwestycję łatwiej będzie sfinansować, podobnie ma być w przypadku modernizacji ulicy Jana Kochanowskiego.

Niestety pierwotne założenia były takie, że przez przeprawę będzie wiodła również linia tramwajowa, która połączy Oporów z Borkiem. Urzędnicy zawiesili jednak ten pomysł, twierdząc że będzie to możliwie w przyszłości, ale dopiero gdy powstanie infrastruktura torowa, która będzie w stanie połączyć te osiedla.

Autor: Jarosław Garbacz

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA