Firma 9AND7 Sp. z o.o. zapłaciła prawie 4 mln zł za wymagający remontu budynek przy ulicy Zygmunta Krasińskiego 25. Licytacja odbyła się 19 grudnia.
Do przetargu przystąpił tylko jeden uczestnik – zarejestrowana 13 listopada 2017 roku spółka 9AND7. Zajmuje się kupnem i sprzedażą nieruchomości na własny rachunek. Przebiła cenę wywoławczą w wysokości 3,7 mln zł o 37 tys. zł.
Przedmiotem sprzedaży były 22 lokale wraz z 9406/10000 udziałem w częściach wspólnych budynku o powierzchni 1490 mkw. i prawie własności gruntu o powierzchni 679 mkw. Pozostałe dwa są własnością prywatną. Dodatkowo miasto prowadzi postępowanie w sprawie wykwaterowania z mieszkania pod numerem 22 osoby zajmującej je bezprawnie.
UM Wrocławia
Pięciokondygnacyjny, dwubryłowy budynek mieszkalno-usługowy jest wpisany do gminnej ewidencji zabytków miasta. Jego podstawowe przeznaczenie to zabudowa wielorodzinna. Dodatkowo mogą tam powstać usługi handlu detalicznego, nieuciążliwa produkcja związana z obsługą klientów oraz praktyka lekarska stomatologiczna.
Investphoto.pl
Kamienica na Wyspie Słodowej również sprzedana
Kamienica na Przedmieściu Oławskim nie jest jedyną, która w ostatnim czasie trafiła w ręce prywatnego inwestora. O sprzedaży nieruchomości na Wyspie Słodowej informowaliśmy w listopadzie.
Przypomnijmy, poprzedni, rozstrzygnięty w sierpniu przetarg na sprzedaż kamienicy na Wyspie Słodowej, zakończył się fiaskiem. Wrocławski magistrat odrzucił bowiem obie złożone oferty (poznańskiej firmy Pro Design i warszawskiej spółki UBM Nowy Targ).
Niemal od razu miasto ogłosiło ponowne postępowanie. Nie zmieniła się cena wywoławcza (6 mln 741 tys. zł), a oferty otwarto w piątek 3 listopada.
Do przetargu ponownie stanęła poznańska spółka Pro Design (czyli firma, która w starej drukarni w Poznaniu stworzyła centrum Concordia Design), a także – tu nowość – zarejestrowana we Wrocławiu spółka Slodova. Obie firmy zaproponowały kwoty wyższe od ceny wywoławczej.
Komisja przetargowa wybrała ofertę złożoną przez Pro Design Sp. z o.o.
– Koncepcja programowo–przestrzenna zaproponowana przez poznańską spółkę spełnia preferowany program zagospodarowania nieruchomości, uwzględniając dotychczasowy sposób wykorzystywania Wyspy, jej znaczenie dla mieszkańców Wrocławia i spełnia wymogi wynikające z ogłoszenia przetargowego – wyjaśnia Maja Wysocka z biura prasowego magistratu.
fot. Kacper Mironowicz
Co powstanie w kamienicy na Wyspie Słodowej?
Jak zapowiadają urzędnicy, działalność Pro Design na Wyspie Słodowej 7 będzie miała na celu integrację lokalnej społeczności, współpracę i edukację w obszarze nowych technologii, trendów i innowacji, designu i architektury, nauk społecznych, nowych mediów, stworzenie miejsca spotkań dla mieszkańców, otwartego na nowe wydarzenia, dyskusje, warsztaty, wspieranie rozwoju startupów i przedsiębiorczości.
– Komisja przetargowa wzięła również pod uwagę dotychczasowe działania spółki Pro Design, która w 2011 r. rozpoczęła renowację starej zabytkowej drukarni przy ul. Zwierzynieckiej 3 w Poznaniu, gdzie powstała Concordia Design – centrum designu i kreatywności dla biznesu, z programem skierowanym do bardzo szerokiej grupy odbiorców od projektantów, przedstawicieli biznesu po mieszkańców – podkreśla Maja Wysocka.
Cena nabycia nieruchomości to 9 513 000 zł i jest wyższa od zarówno ceny wywoławczej, jak i ceny zaproponowanej przez drugiego oferenta, czyli spółkę Slodova.
– Zagospodarowanie obiektu będzie polegało na stworzeniu obiektu wielofunkcyjnego z przeznaczeniem m.in. pod funkcje: biurową (m.in. działalność inkubacyjna i przestrzeń co-workingowa), usługową, ekspozycyjno-wystawienniczą i kongresowo-konferencyjną o charakterze integracyjnym, prospołecznym, kulturalnym, w postaci organizacji wydarzeń, również plenerowych, przeznaczonych dla różnych grup wiekowych i tematycznych – zapowiada Maja Wysocka.
Jak podkreślają w magistracie, przedstawiona w koncepcji programowo-przestrzennej architektura rozbudowy nie zaburza istniejącej formy kamienicy.
– Interesująco został zaprojektowany układ funkcjonalny obiektu. Szczególnie ciekawie pokazano przestrzenie wielofunkcyjne, sale widowiskowe i strefę gastronomii z zewnętrznymi podcieniami. Otwarty charakter budynku jest także dobrze widoczny od strony zachodniej, gdzie szerokie amfiteatralnie poprowadzone schody do sali widowiskowej stanowić mogą amfiteatr zwrócony do otwartej przestrzeni Wyspy. Przenikanie przestrzeni, także wewnątrz budynku, poprzez otwarcia w kondygnacjach będą miały pozytywny wpływ na prospołeczne działania o charakterze integracyjnym czy wystawienniczym – tłumaczy Maja Wysocka.
Ta koncepcja, zgodnie z deklaracją inwestora, może wymagać modyfikacji ze względu na obowiązującą ochronę konserwatorską istniejącej oficyny.
– Opinia i uzgodnienie służb konserwatorskich ostatecznie zdecyduje o zakresie ingerencji w istniejący budynek – zaznacza Wysocka.
Źródłem finansowania realizacji inwestycji będą środki własne spółki oraz uzyskane dofinansowanie z Unii Europejskiej.
fot. Kacper Mironowicz
Inwestor zdradza plany
O planach związanych z przyszłym zagospodarowaniem budynku informuje także nowy właściciel kamienicy.
– Zgodnie z przedstawioną koncepcją na temat przyszłości kamienicy na Wyspie Słodowej 7, chcemy, by było to miejsce integrujące i aktywizujące lokalną społeczność oraz środowiska kreatywne Wrocławia. Będziemy korzystać z doświadczeń, jakie mamy w prowadzeniu działań w ramach Concordii Design – centrum designu w Poznaniu, ale nie chcemy przenosić modelu funkcjonowania poznańskiego centrum na działanie Wyspy Słodowej – tłumaczy Ewa Voelkel-Krokowicz, prezes Pro Design i CEO Concordia Design w Poznaniu
Voelkel-Krokowicz podkreśla, że każde miasto ma swoją specyfikę, swój indywidualny rytm, ważne dla siebie wydarzenia kulturalne i społeczne oraz tematy, których w szczególny sposób dotyka.
– Wykorzystaliśmy długi czas procesu przetargowego na warsztaty z architektami z MVRDV z Holandii oraz biurami architektonicznymi z Wrocławia oraz z mieszkańcami, by najlepiej poznać specyfikę Wyspy Słodowej jej użytkowników i określić potrzeby lokalnej społeczności – podkreśla.
Concordia Hub we Wrocławiu ma być, jak zapowiada inwestor, demokratycznym miejscem spotkań, dyskusji czy kulturalnych doświadczeń różnych grup społecznych.
– Przeznaczamy specjalnie zaprojektowaną przestrzeń wystawienniczo-kreatywną dla otwartej działalności grup lokalnych i inicjatyw kulturalnych. Wierzymy, że potencjał i jakość życia w mieście zależy także od poziomu rozwoju i wsparcia dla biznesu – wyjaśnia Ewa Voelkel-Krokowicz.
Wyspa Słodowa 7 będzie inkubatorem dla firm ICT (nowe technologie) z co-officem. Oprócz przestrzeni biurowej dla młodych przedsiębiorców, inwestor stworzy autorski program szkoleniowy z miejscem do wymiany doświadczeń i spotkań z ekspertami.
– Integrującą funkcję niosą także z sobą miejsca spotkań jak restauracje czy kawiarnie, a ich formuła powinna współgrać z założeniami całego projektu. Dlatego parter budynku, zamiast jednej restauracji o zdefiniowanym charakterze, będzie miejscem otwartym na ciekawe koncepty kulinarne, lokalne smaki z dużą ilością zróżnicowanych punktów gastronomicznych – tłumaczy Ewa Voelkel-Krokowicz.
Model funkcjonowania Concordii Hub – zaznaczają przedstawiciele inwestora – jest efektem długiego procesu budowania strategii z wieloma dniami spędzonymi na dyskusjach, otwartych warsztatach, spotkaniach z wrocławianami i zewnętrznymi ekspertami.
– Obecnie jesteśmy na etapie wyboru pracowni architektonicznej, która zrealizuje projekt rewitalizacji budynku. Otrzymaliśmy kilka ciekawych koncepcji. Po wyborze najlepszej będziemy ją dalej realizować we współpracy z miejskim konserwatorem zabytków – dodaje Voelkel-Krokowicz.