źródło: facebook.com/mpkwroc/

Wrocławskie MPK testuje elektryczny autobus. Można jeździć nim za darmo

Orzech
Do MPK Wrocław trafił na testy elektryczny autobus marki Autosan. Jest to to model SANCITY 12LFE. Pojazd otrzymał numer taborowy 5015. Testowym pojazdem można jeździć całkowicie za darmo.
Testy elektrycznego autobusu z Sanoka potrwają przez prawie miesiąc od piątku 25 września do 23 października. Pojazd zadebiutował na wrocławskich ulicach dzisiejszego poranka, kiedy to pojawił się na linii K. Po południu można było go spotkać na linii 142.
facebook.com/mpkwroc/
MPK Wrocław informuje, że w sobotę, 26 września ten elektryczny autobus spotkać będzie można na linii 129 (od godz. 13:33 do 20:32), w niedzielę 27 września na linii K (od godz. 4:43 do 13:59), a w poniedziałek, 28 września na linii K (od godz. 4:35 do 8:38) i linii 143 (od godz. 12:55 do 18:52).
– Podróżowanie testowym Autosanem jest dla Was darmowe. To znaczy, że wsiadając do pojazdu nie musicie kupować biletu (prawdę mówiąc będzie to nawet niemożliwe) – informują przedstawiciele MPK.
facebook.com/mpkwroc/
Na oficjalnym profilu tego przewoźnika na facebooku pojawił się także specjalny konkurs, w którym to pasażerowie będą mogli zadecydować, na których liniach będzie jeździł ten testowany autobus. Do wyboru są następujące: numer 101 (Kwiska - Leśnica), 107 (Krzyki - pl.Solidarności), 110 (Iwiny rondo - Galeria Dominikańska), K (Kamieńskiego pętla - Gaj pętla), 111 (Kminkowa - pl.Grunwaldzki) i linia numer 142 (Nowy Dwór pętla - Karłowice). 
facebook.com/mpkwroc/
Autosan SANCITY 12LFE to produkowany w Sanoku polski, niskopodłogowy autobus elektryczny o długości 12 m, przeznaczony do obsługi miejskiego ruchu pasażerskiego. Skonstruowany w odpowiedzi na zainteresowanie przewoźników bezemisyjnymi środkami transportu publicznego. Eksploatacja tego typu autobusów przyczynia się w zdecydowany sposób do poprawy jakości środowiska naturalnego, a przez to do redukcji tak dokuczliwego w ostatnich latach smogu.
SANCITY 12LFE posiada silnik napędzający tylną oś, synchroniczny z magnesami stałymi, baterie umieszczone częściowo na zwisie tylnym, częściowo na dachu, system ładowania w zależności od wymagań Klienta – szybkie ładowanie (np. pantograf) lub wolne ładowanie (np. plug in). Wszystkie urządzenia wysokiego napięcia produkowane przez renomowane firmy.
facebook.com/mpkwroc/

Wrocław nadal zastanawia się nad wyborem nowych autobusów

Jakiś czas temu przedstawiciele miasta zadeklarowali zakup w najbliższych latach 50 autobusów elektrycznych (w tym 24 przegubowych i 26 typu solo) w ramach konkursu na zaprojektowanie i zbudowanie polskiego autobusu elektrycznego, realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). W jego ramach zwycięzca miał zbudować ponad tysiąc autobusów i sprzedać je polskim miastom. Konkurs został rozstrzygnięty w czerwcu 2019 r. Ursus Bus, który go wygrał, nie udowodnił, w ocenie NCBR, że poradzi sobie z wyzwaniem i został wyrzucony z konkursu.
Wrocławskie MPK nadal zastanawia się czy nie postawić zamiast na autobusy elektryczne na te zasilane gazem. Miejski przewoźnik posiada analizy, które wskazują, że równie atrakcyjnym rozwiązaniem jak elektrobusy, jest zakup autobusów gazowych. MPK Wrocław rozmawia od dłuższego czasu z PGNiG, które jest bardzo aktywne, by przekonać spółkę do wyboru tej drugiej opcji. Jest gotowe nawet postawić na własny koszt stację tankowania w zajezdni.