Znana polska sieć kawiarni nowym najemcą wrocławskiej Renomy

Orzech

W Renomie, najbardziej rozpoznawalnym budynku Wrocławia, rozbudowa nie zwalnia tempa. To nie jedyne zmiany. Globalworth, jej właściciel i zarządca, konsekwentnie powiększa listę marek. W marcu do grona najemców dołączyła znana polska sieć kawiarni – Etno Cafe.

Nowy lokal o powierzchni 160 mkw. znajduje się na parterze, w atrium północno - wschodnim, tuż przy wejściu od strony Pl. Czystego, w bezpośrednim sąsiedztwie nowo powstającej strefy restauracyjnej.Kawiarnia wyposażona jest w spektakularnie wysokie witryny i miejsca stolikowe od strony Podwala. Pracownicy, jak również odwiedzający Etno Cafe, będą mieli do dyspozycji atrakcyjny ogródek zewnętrzny z widokiem na Park Staromiejski i fosę oraz ogródek wewnętrzny w nowo wyremontowanych wnętrzach Renomy.

– Tenant-mix Renomy jest unikatowy i zróżnicowany pod względem formatów, a w efekcie jeszcze bardziej atrakcyjny. Chcąc sprostać oczekiwaniom najemców, jak i klientów, stale go poszerzamy i unowocześniamy. Dzięki otwarciu kawiarni pracownicy Renomy oraz mieszkańcy Wrocławia, zyskują kolejny powód do wizyty, a także wyjątkowe miejsce, w którym można spotkać się ze współpracownikami, wypić kawę, czy spędzić przyjemnie czas po pracy. Dodatkowym udogodnieniem jest zewnętrzny ogródek, który daje możliwość relaksu na świeżym powietrzu. To jednak nie wszystko. Już na jesieni udostępnimy Pedet, strefę gastronomiczno-kulturalną, która wzbogaci ofertę o nowatorskie koncepty restauracyjne. Jestem przekonana, że nowa Renoma stanie się miejscem, do którego odwiedzający będą chętnie wracać, nie tylko przy okazji zakupów, ale także spotkań w gronie rodziny czy znajomych – komentuje Anna Merta, Retail Asset Management & Leasing Director, Globalworth Poland.

Etno Cafe to wrocławska sieć kawiarni, która jako pierwsza polska firma zaczęła importować kawę z Etiopii. Elementem wyróżniającym sieć jest własna, rzemieślnicza palarnia kawy oraz kontrola procesu na każdym etapie, od importu zielonej kawy, przez wypalenie do właściwego zaparzenie kawy metodą tradycyjną i alternatywną. Kawiarnia w swoim menu ma także desery, ciasta świeżo pieczone z naturalnych składników, zestawy śniadaniowe oraz lunchowe.

Etno Cafe - polska sieć kawiarni umacnia swą pozycję na lokalnym rynku przejmując wrocławskie kawiarnie Vincent Cafe. Tym samym sieć w samym Wrocławiu będzie miała 14 lokalizacji. Grupa jest właścicielem kawiarni Etno Cafe, jak również palarni kawy i browaru kawowego, w którym powstaje Cold Brew Coffee.

– Wchodzimy w trudny proces integracji biznesu, który chwilę potrwa, ale naszym celem jest, aby nowe lokalizacje nabrały pełnego charakteru Etno. Będziemy przyglądać się nowym punktom i konwertować je pod nasz nowy koncept Etno 2.0 z uwzględnieniem specyfiki miejsc, w które wchodzimy. Nowy format Etno mogą już doświadczać Goście Etno we Wrocławiu w lokalizacjach Etno OVO, Etno Piłsudskiego 101, a także od 16 marca Goście naszej nowej kawiarni w Renomie – mówi Karol Żuradzki, CEO grupy Etno Cafe.

Kolejny etap metamorfozy Renomy 

Pod koniec marca 2022 roku, do użytku został oddany pierwszy fragment przebudowanej części Renomy - atrium północne wraz ze strefą wejściową od strony ul. Świdnickiej. Odtworzono oryginalny układ bliźniaczych dziedzińców, jakie znajdowały się tam pierwotnie. Oba atria zdobią biało-szare marmury z Portugalii i Turcji, złocone rzeźby słynnych głów, wzorowane na tych z fasady, a także ogromne żyrandole, swoim kształtem nawiązujące do przedwojennych oryginałów w stylu art deco. Projektantem przebudowy jest uznany wrocławski architekt Zbigniew Maćków i jego pracownia.

W efekcie metamorfozy inwestor udostępni Pedet - nową strefę gastronomiczno-kulturalną inspirowaną ideą food hali. Będzie to połączenie wyjątkowej atmosfery historycznego miejsca i unikatowych konceptów gastronomicznych.

Renoma zaoferuje także blisko 35 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej. Przyszli użytkownicy biur będą mieć do dyspozycji m.in. stacje do ładowania samochodów i hulajnóg elektrycznych, które zostaną też udostępnione gościom i klientom, rozbudowaną infrastrukturę rowerową z szatniami, prysznicami i stojakami, a także usługi carsharingu. Najemcy otrzymają również dedykowaną aplikację Globalworth, dzięki której ich pracownicy skorzystają z bezdotykowego dostępu do biura, przywołają windy przez smartfon, otworzą szlaban do parkingu czy zarezerwują salkę konferencyjną lub miejsce parkingowe.

Renoma jest również przyjazna środowisku - obiekt może się poszczycić certyfikatem BREEAM na poziomie Excellent, zasilaniem w 100% zieloną energią oraz certyfikatem WELL Health & Safety 2022.

O RENOMIE:

Renoma jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych budynków Wrocławia i zarazem ikoną modernistycznej architektury. Obiekt otwarto w 1930 r. pod oryginalną nazwą Dom Towarowy Wertheim, a jego projektantem był berliński architekt Hermann Dernburg.

Elewacje budynku ozdobiły istniejące do dziś rzeźby głów ludzi z różnych rejonów świata, mające symbolizować nie tylko międzynarodowe pochodzenie oferowanych towarów, ale przede wszystkim różnorodność kulturową i otwartość na drugiego człowieka.

Zniszczony w wyniku działań wojennych Dom Towarowy Wertheim został częściowo odbudowany i otwarty w 1948 r. jako Powszechny Dom Towarowy, a wszystkie jego piętra oddano do użytku dopiero w 1985 r. Wtedy też budynek przyjął swoją obecną nazwę wyłonioną w konkursie przez mieszkańców Wrocławia.

W 2009 roku Renoma została przebudowana i rozbudowana według projektu wrocławskiego architekta Zbigniewa Maćkowa. Na niższych kondygnacjach znalazło się ponad 120 sklepów i punktów usługowych, natomiast wyższe piętra zajęły biura oraz część restauracyjna.

Obecnie budynek przechodzi kolejną metamorfozę, w wyniku której przywrócona zostanie przedwojenna architektura dziedzińców, a także zyska nowe funkcje.

Renoma jest jednym z trzech projektów biurowo-handlowych w portfelu Globalworth Poland, obok warszawskiej Hali Koszyki i katowickiego Supersamu.