Zrobiono kolejny krok ku rozpoczęciu budowy nowych mostów Chrobrego we Wrocławiu Materiały inwestora

Zrobiono kolejny krok ku rozpoczęciu budowy nowych mostów Chrobrego we Wrocławiu

WIZUALIZACJE
Orzech
Orzech
REKLAMA

Dobre informacje dotyczące długo oczekiwanej inwestycji we Wrocławiu. W poniedziałek 7 lutego wojewoda dolnośląski Jarosław Obremski podpisał decyzję o zezwoleniu na budowę nowych obiektów mostowych we Wrocławiu – Mostów Chrobrego w ciągu ulic Mickiewicza i Swojczyckiej.

Nowa przeprawa przez Odrę – nad Kanałem Powodziowym i Kanałem Nawigacyjnym, realizowana będzie równolegle do istniejących mostów. Inwestycja ta jest częścią dużego zadania, mającego na celu poprawę dostępności komunikacyjnej, realizowanego przez Wrocław w ramach projektu "Budowa trasy tramwajowo-autobusowej na osiedle Swojczyce we Wrocławiu".

Materiały inwestora
Materiały inwestora

Przypomnijmy, inwestor działający w imieniu miasta Wrocław, spółka Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. rozstrzygnęła 3 marca 2020 roku drugi przetarg na opracowanie dokumentacji i wybudowanie nowych mostów Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455. Do 20 stycznia zgłosiło się ośmiu chętnych – wszyscy zapewnili pięcioletnią gwarancję. Oczekiwali od 69 mln 660 tys. do 96 mln 211 tys. zł brutto. Najkorzystniejsza, jednocześnie najtańsza, okazała się ta złożona przez Trakcję PRKiI S.A. z Warszawy. Miasto planowało przeznaczyć na ten cel 65 mln zł, ale postanowiło tym razem dopłacić brakującą kwotę. Inwestycja będzie współfinansowana ze środków europejskich.

W pierwotnych założeniach magistratu nowe mosty Chrobrego miały być gotowe już w 2020 roku. Niestety nie udało się dotrzymać tego terminu. Kolejną deklarowaną datą ukończenia tej bardzo ważnej inwestycji był rok 2022. Także i w tym terminie nie udało się zrealizować tego przedsięwzięcia.

REKLAMA
Materiały inwestora
Materiały inwestora

Długość mostu Południowego (nazwa robocza, jednoprzęsłowy) wyniesie 153,51 m, a Północnego (wieloprzęsłowy) 75,3 m. Oba będą miały konstrukcję stalową, łukową z płytowym ustrojem nośnym, z żelbetowymi przyczółkami (Północny dodatkowo z filarami). Wykonawca wydzieli na nich osobne pasy ruchu dla komunikacji miejskiej (w tym tramwajów) oraz obustronne ścieżki piesze i rowerowe.

Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora

Nowe mosty Chrobrego powstaną w ramach znacznie większej inwestycji – budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Swojczyce.

Komentarze (5)

Napisz komentarz
neter-nefer@wp.pl(gość)
@
Orzech
2 lata od wbicia pierwszej łopaty na budowie.
14 miesięcy. Nie dwa lata.
Rutkos@onet.pl(gość)
@
Michał
(gość)
Czy planowane są ścieżki pieszo rowerowe pod mostami?
Bardzo dobre pytanie, to super pomysł,  mogliby też zrobić pod mostem zwierzynieckim w ramach obecnego remontu
Michał(gość)
Czy planowane są ścieżki pieszo rowerowe pod mostami?
Orzech
@
Adam
(gość)
A na kiedy planowane jest przekazanie mostów do eksploatacji?
2 lata od wbicia pierwszej łopaty na budowie.
Adam(gość)
A na kiedy planowane jest przekazanie mostów do eksploatacji?
REKLAMA