Do końca tego tygodnia koreański koncern LG Chem ma zamiar oficjalnie ogłosić zwiększenie swojej inwestycji w fabrykę pod Wrocławiem. Centrala LG chce doinwestować swoją polską spółkę zlokalizowaną na terenie podstrefy Wrocław-Kobierzyce Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Wisłosan kwotą 1,37 mld zł. Źródła w samym LG twierdzą, że dofinansują znacznie więcej – nawet kwotą 4,2 mld zł. LG Chem otrzymał niedawno kolejne, nowe zezwolenie na działalność w tej podwrocławskiej podstrefie.
Deklarowana ilość miejsc pracy została zwiększona z początkowych 700-800 do minimum 2000 osób (sama fabryka bez firm kooperujących z nią, które mają zostać ulokowane w promieniu do 50 kilometrów wokół niej).
Deklarowana ilość miejsc pracy została zwiększona z początkowych 700-800 do minimum 2000 osób (sama fabryka bez firm kooperujących z nią, które mają zostać ulokowane w promieniu do 50 kilometrów wokół niej).
Rozpoczynając budowę Koreańczycy deklarowali, że na powierzchni 41,3 tys. mkw będzie produkowanych ponad 100 tys. akumulatorów zapewniających autom elektrycznym zasięg do 320 km na jednym ładowaniu. Polska fabryka ma być elementem sieci zakładów na świecie, które mają produkować łącznie ponad 280 tys. takich akumulatorów.
Pod koniec roku ma ruszyć I etap kompleksu fabrycznego LG Chem Energy, nowy etap (na który LG Chem chce przeznaczyć te nowe środki finansowe) ma zakończyć się w 2020 roku - czyniąc podwrocławską fabrykę - największym centrum produkcji baterii dla przemysłu samochodowego w Europie (produkcja dla różnych koncernów motoryzacyjnych).
Realizacja inwestycji w LG Chem Wrocław Energy dotyczy budowy fabryki akumulatorów samochodowych. Celem nowej inwestycji jest zabezpieczenie wydajności fabryki. Projekt realizowany przez LG Chem w Aglomeracji Wrocławskiej niesie nową jakość w inwestycjach bezpośrednich w Polsce.
REKLAMA
Agencja Rozwoju Przemysłu potwierdziła w wydanym oświadczeniu, że trwają zaawansowane prace nad nową inwestycją LG Chem w Polsce: – Wraz z finalizowanym pierwszym etapem budowy fabryki baterii litowo-jonowych dla samochodów elektrycznych, sumaryczne nakłady inwestycyjne, a także docelowa zdolność produkcyjna kompleksu produkcyjnego LG Chem będą większe od wartości podawanych dotychczas – podano w oświadczeniu. Agencja zaznacza, że szczegółowe dane na temat inwestycji zostaną przekazane później.
Tak jak można było się wcześniej spodziewać, za inwestycją LG Chem Energy inwestują wokół niej także jej kooperanci. Firmy współpracujące z LG Chem rozpoczęły już obecnie budowę fabryk komponentów do produkcji baterii litowo-jonowych – wczoraj wspominaliśmy na portalu Investmap.pl o jednej z takich inwestycji – budowie fabryki koreańskiej firmy Starion (koszt inwestycji to 55 mln zł – I etap). W zakładzie produkowane będą elementy z tworzyw sztucznych.