Do budowy ostatniego z odcinków wschodniej obwodnicy Wrocławia - między aleją Karkonoską a rondem w Żernikach coraz bliżej. Którędy zostanie poprowadzona jedna z najistotniejszych arterii na południu miasta? O to urzędnicy chcą zapytać mieszkańców miejscowości bezpośrednio sąsiadujących z Wrocławiem.
Spotkanie w tej sprawie zaplanowano na 19 kwietnia. Urzędnicy z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei chcą zapoznać mieszkańców gmin: Kobierzyce, Święta Katarzyna, Wrocław, Żórawina z planowanym przebiegiem drogi wojewódzkiej na fragmencie Bielany-Łany-Długołęka. To odcinek od al. Karkonoskiej do ronda w Żernikach Wrocławskich przy drodze wojewódzkiej nr 395 i granicy Wrocławia przy ul. Buforowej.
Wschodnia obwodnica Wrocławia, bo także pod tą nazwą znana jest ta trasa (także Via Romana od nazwiska pomysłoodawcy) to cztery, a od momentu wprowadzenia Natury 2000 wzdłuż rzeki Widawy nawet 5 odcinków. Ten, o którym mowa jest najbardziej wysuniętym na południe. W przeciwieństwie do pozostałych odcinków będzie miał pod dwa pasy ruchu w każdą stronę. W jego ciągu wybudowany zostanie wiadukt kolejowy oraz most na Ślęzie. Będą też ścieżki dla rowerzystów.
- Mamy bardzo ograniczone możliwości projektowe, bo wszędzie powstały tam osiedla. Projektanci mają aż dwa lata na wymyślenie jak sobie z tym poradzić i zdobycie pozwoleń środowiskowych, z czym jest największy kłopot. Jeśli wszystko pójdzie dobrze ten odcinek będzie przejezdny w 2015 roku - mówił nam w maju ubiegłego roku Roman Głowaczewski dyrektor DSDiK.
REKLAMA
Obecnie przygotowano sześć wariantów przebiegu drogi (patrz mapka). W najbliższym czasie mają zostać wyselekcjonowane z nich trzy najbardziej optymalne. Dopiero wtedy urzędnicy, biorąc pod uwagę wszystkie uwarunkowania środowiskowe wybiorą najbardziej komfortowy przebieg dla mieszkańców okolicznych osiedli.
Spotkanie odbędzie się 19 kwietnia o godz. 16.30 w Gminnym Centrum Kultury w Żórawinie, na ul. Niepodległości 6. Pierwszym z odcinków Wschodniej obwodnicy Wrocławia z Żernik do Łanów mamy przejechać w 2014 roku. Cała trasa z Bielan Wrocławskich, czyli od al. Karkonoskiej do Długołęki ma być przejezdna za 4 lata.
Autor: Jarosław Garbacz