Polecimy m.in. na Sycylię, do Neapolu i Edynburga. Ogłoszone właśnie nowe kierunki wystartują od sezonu zimowego 2017/2018. Będzie to rekordowo bogata siatka połączeń linii Ryanair z wrocławskiego lotniska.
W środę linie Ryanair ogłosiły uruchomienie lotów na Sycylię, do Neapolu, Edynburga, Leeds Bradford i Oslo. Wcześniej irlandzki przewoźnik zapowiedział również otwarcie w sezonie zimowym 2017/2018 połączeń do Tel Awiwu, Brukseli i Gdańska.
– Początek roku obfituje w nowości na wrocławskim lotnisku. Pasażerowie otrzymują atrakcyjne turystycznie kierunki włoskie oraz, po raz pierwszy, na Bliski Wschód, a także ważne połączenie do Brukseli. Bardzo cieszy połączenie do Edynburga – szkockiej stolicy kultury oraz do Leeds Bradford w północnej Anglii. Trasy te znakomicie uzupełnią naszą siatkę kierunków brytyjskich. Z kolei uruchomienie trasy do Gdańska dowodzi, że przewoźnik dostrzega ogromny potencjał tkwiący w połączeniach krajowych – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Do Brukseli i Gdańska będą trzy rejsy w tygodniu, a w przypadku pozostałych nowych tras dwa. W sezonie zimowym 2017/2018 oferta linii Ryanair z Wrocławia będzie rekordowo bogata – łącznie będzie to 29 kierunków.
REKLAMA
– Cieszymy się bardzo, mogąc ogłosić największy w historii rozkład lotów z Wrocławia. Ruch lotniczy Ryanaira wzrośnie o 26%, na wrocławskim lotnisku obsłużymy 1,6 mln klientów rocznie. Przyczynimy się także do utworzenia 1200 miejsc pracy, co potwierdza nasze zaangażowanie w dalszy rozwój turystyki w Polsce – tłumaczy Michael O’Leary, prezes zarządu Ryanaira.
W aktualnym rozkładzie lotów linie Ryanair obsługują 25 połączeń z Wrocławia. Przypomnijmy, że już wiosną 2017 ruszą dwa nowe połączenia irlandzkiego przewoźnika – do Lizbony i na Majorkę.
Linie Ryanair coraz mocniej wiążą się z Wrocławiem. W bazie operacyjnej stacjonują już trzy samoloty. W stolicy Dolnego Śląska powstaje obecnie trzecia w Europie, a pierwsza w Polsce baza techniczna (centrum obsługi technicznej) tego przewoźnika. Inwestycja oznacza do 150 miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanego personelu, w tym licencjonowanych inżynierów, mechaników oraz personelu pomocniczego.
Jest warta 6 mln euro. Baza składać się będzie z nowoczesnego hangaru z dwoma stanowiskami na samoloty. We Wrocławiu powstanie też zaplecze szkoleniowe.