Światła w Krynicznie do poprawki. Koniec z korkami na wylocie z Wrocławia?

Światła w Krynicznie do poprawki. Koniec z korkami na wylocie z Wrocławia?

Wrocław
REKLAMA

Bywają dni, że korki do świateł w Krynicznie zaczynają się już we Wrocławiu, na rondzie przy zjeździe z Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Drogowcy zapewniają, że już wkrótce to się zmieni. Do końca listopada skorygują działanie sygnalizacji świetlnej, pojawią się specjalne detektory, które błyskawicznie wykryją zator na skrzyżowaniu i na chwilę zablokują ruch, by samochód mógł bez przeszkód skręcić.

Jak tłumaczą przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, do końca listopada zostanie wykonana korekta programów pracy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 5 z drogami powiatowymi w Krynicznie. Zastosowane zostaną nowe elementy, które mają usprawnić organizację i płynność ruchu.

- Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa, płynności i przepustowości ruchu drogowego poprzez wykonanie akomodowanych programów pracy sygnalizacji świetlnej w związku z modernizacją urządzeń detekcji ruchu na istniejącej instalacji sygnalizacji dla ułatwienia wykonywania skrętu w lewo z drogi krajowej - wyjaśnia Michał Nowakowski z GDDKiA.

Wprowadzone zostaną nowoczesne urządzenia detekcji. Będą one działać tak, że w przypadku wykrycia zatoru na środku skrzyżowania, spowodowanego przez pojazdy oczekujące na skręt w lewo nastąpi chwilowe „zamknięcie” ruchu na DK5 w celu umożliwienia dokonania manewru skrętu. Następnie sygnalizacja powróci do wcześniej realizowanej fazy świetlnej.


- Takie funkcjonowanie sygnalizacji ma spowodować znaczną poprawę przepustowości. Zaprojektowano nowy układ detektorów dla kamer zamontowanych na masztach sygnalizacji. Wideodetektory będą znajdowały się na każdym wlocie - podkreśla Michał Nowakowski.

Drogowcy tłumaczą też, że aby podnieść bezpieczeństwo ruchu pieszych, przy przejściach dla pieszych zamontowane zostaną sygnalizatory ostrzegawcze.

- Detekcja ruchu pieszego będzie odbywała się jak obecnie, dzięki analizie stanów detektorów przyciskowych. Wykonane zostaną również pętle indukcyjne na wlotach DK5 w celu wykrycia pojazdów oczekujących na manewr skrętu w lewo - dodaje Michał Nowakowski.

REKLAMA
Autor: tm

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA