Wrocław: Mieszkańcy Lipy Piotrowskiej walczą o lepsze połączenie autobusowe. Liczą na wsparcie

Wrocław: Mieszkańcy Lipy Piotrowskiej walczą o lepsze połączenie autobusowe. Liczą na wsparcie

Mariusz Bartodziej
REKLAMA
Mieszkańcy północnego osiedla oczekują utworzenia nowej linii autobusowej bądź skorygowania jednej z obecnych tak, by zapewnić im dojazd do zachodniej i południowej części miasta przez węzeł przesiadkowy Kwiska. – Trzeba pamiętać, że alternatywą dla samochodów jest sprawna komunikacja zbiorowa, która zapewnia w miarę szybki i wygodny dojazd z możliwie małą liczbą przesiadek – przypomina osiedlowa radna.
Elżbieta Cegieła, przewodnicząca Rady Osiedla Lipa Piotrowska, wystosowała 24 czerwca do prezydenta miasta petycję, pod którą podpisało się dotychczas ponad 840 osób. Zbieranie głosów w internecie trwa.
Wnioskuję o jak najszybsze utworzenie połączenia autobusowego Lipy Piotrowskiej, w tym kompleksów mieszkaniowych Zespołu Urbanistycznego Kminkowa, z zachodnią i południową częścią Wrocławia linią z pętli Kminkowa przez obwodnicę śródmiejską, most Milenijny i węzeł przesiadkowy Kwiska – apeluje radna.

Problem z dojazdem w inne części Wrocławia

Elżbieta Cegieła podkreśla, że mieszkańcy chętnie korzystają z funkcjonującej od stycznia linii autobusowej nr 111, o której pisaliśmy w lipcu ubiegłego roku. Dojadą nią na Różankę i do centrum, ale to nie koniec ich potrzeb. Jak pisze przewodnicząca rady osiedla, do ulicy Legnickiej można dotrzeć samochodem z Zespołu Urbanistycznego Kminkowa w ciągu dziesięciu minut, a przejazd komunikacją miejską (z przesiadką na Bezpiecznej lub Bałtyckiej) zajmuje około pół godziny dłużej.
Legnicka nie jest docelowym miejscem podróży dla większości osób. Potrzebujemy sprawnie przemieszczać się m.in. w okolice FAT, alei Hallera, ulicy Strzegomskiej, Oporowa, Kleciny, czy Leśnicy, a wtedy liczba przesiadek rośnie lub trzeba objeżdżać kolejne osiedla – zauważa.

Konieczna nowa linia bądź korekta obecnej

Zdaniem Cegieły konieczne jest poprowadzenie z pętli Kminkowa nowej linii autobusowej przynajmniej do węzła przesiadkowego Kwiska, ewentualnie skorygowanie przebiegu którejś z obecnych.
Kompromisowym rozwiązaniem byłaby trasa bez przesiadki przez ulicę Bezpieczną do Legnickiej, a jeszcze lepiej do Grabiszyńskiej przez Klecińską. Taka linia byłaby też dodatkową ofertą dla szybko rozbudowującej się Różanki – proponuje przewodnicząca Rady Osiedla Lipa Piotrowska.
Zwraca uwagę, że na bezpośrednim połączeniu przez most Milenijny może skorzystać także część mieszkańców Widawy, a dodanie linii autobusowej nie powinno utrudnić obsługi pojazdów przez przystanek Kwiska.
Gdyby jednak taka sytuacja wystąpiła, można by na przykład rozważyć wykorzystywanie nieużywanego aktualnie przystanku przy ulicy Wejherowskiej, analogicznie do przystanku autobusu 111 na placu Grunwaldzkim – uważa Elżbieta Cegieła.

Nowa linia ważna dla tysięcy osób

Trzeba pamiętać, że alternatywą dla samochodów jest sprawna komunikacja zbiorowa, która zapewnia w miarę szybki i wygodny dojazd z możliwie małą liczbą przesiadek. Większa liczba samochodów wyjeżdżających z osiedla to zarazem większy problem również dla mieszkańców i użytkowników innych części Wrocławia, związany nie tylko z korkami, ale także z parkowaniem, smogiem oraz hałasem – wylicza radna.
Podkreśla, że Lipa Piotrowska nie jest już osiedlem kameralnym, a jednym z najszybciej rozwijających się pod względem liczby mieszkańców – do czego przyczyniły się decyzje wydawane przez urzędników.
Węzeł Kwiska nie jest jakimś niszowym kierunkiem, ale jednym z dwóch najważniejszych kierunków dla kilku tysięcy mieszkańców Lipy Piotrowskiej. Obecnie liczbę mieszkańców nowego osiedla szacuje się na około czterech do pięciu tysięcy, a w najbliższym czasie liczba ta ulegnie podwojeniu – tłumaczy Cegieła.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Wrocław: Miasto wyremontuje tramwaje za ponad 130 milionów? Są chętni
Modernizację przejdą 42 Protramy i Skody. Większość z nich służy już od kilkunastu lat. Inwestycja m...
[Poznań] Znany sklep RTV wynajął nowy magazyn w Poznaniu
Firma Terg S.A., właściciel elektromarketów Media Expert, wynajął 1,8 tys. mkw. powierzchni magazyno...
Vantage Development kupił prawie hektar ziemi na południu Wrocławia pod mieszkaniówkę
Wrocławski deweloper ponownie inwestuje w tej części miasta. Zapłacił za grunt pod nowe osiedle czte...
[Kraków] Budowa VIII etapu Słonecznego Miasteczka w Krakowie zbliża się do końca
Zakończyła się kolejna faza budowy VIII etapu osiedla Słoneczne Miasteczko, w ramach której wykonano...
[Polska] Wpływ koronawirusa na rynek nieruchomości – wywiad z Danielem Bieniasem, dyrektorem zarządzającym CBRE
Jaki wpływ będzie miał koronawirus na postrzeganie polskiego rynku nieruchomości komercyjnych przez...
Wrocław: Kończą się przygotowania do budowy Alei Wielkiej Wyspy
Miasto już kilkanaście miesięcy temu wybrało firmy Banimex i Azi-Bud na wykonawcę inwestycji. Projek...
Wrocław: Town House wyręczy Verity Development. Przebuduje zabytkową kamienicę na Przedmieściu Świdnickim
Wrocławski deweloper przygotowywał tę inwestycję co najmniej od ubiegłego roku. Może już zrobić to,...
Wrocław: Do trzech razy sztuka? Miasto wydłuża czas projektowania remontu mostu Osobowickiego i wymaga konsultacji
Zabytkowa przeprawa nad Odrą ma być odnowiona do 2024 roku. Urzędnicy unieważnili już dwa postępowan...
[Poznań] Fama Jeżyce w Poznaniu ma pozwolenie na budowę
Już wkrótce rozpocznie się budowa jednej z największych, a zarazem ciekawszych inwestycji na poznańs...
Wrocław: Świeradowska 75A – Nacarat zbuduje mieszkania przy Wzgórzu Gajowym [WIZUALIZACJE]
Warszawski deweloper ponowie zainwestował w stolicy Dolnego Śląska, tym razem na Gaju. Zburzy budyne...