Coraz bliżej do rozpoczęcia kolejnej inwestycji biurowej w rejonie placu Jana Pawła II. Nowy biurowiec stanie pomiędzy ulicą Nabycińską a Sokolniczą.
Pod koniec grudnia zeszłego roku spółka Hills & Rolls złożyła wniosek o o pozwolenie na budowę budynku biurowo-usługowego przy ulicy Nabycińskiej 2. To teren, na którym kiedyś stał sklep Jysk, wyburzony jesienią 2015 roku. Wcześniej wyburzono także stojącą tam plackarnię i bary z kuchnią azjatycką.
REKLAMA
Inwestor to spółka należąca do grupy PM Holding, która ma na swoim koncie m.in. przebudowę biurowca Times i budowę apartamentowca Solo 11.
Dodajmy, że ten sam inwestor latem 2015 roku za ponad 4,5 mln złotych odkupił od magistratu sąsiednią działkę przy zbiegu ulicy Legnickiej i Sokolniczej.
Kompleks biurowo-usługowy przy placu Jana Pawła II ma składać się z dwóch budynków, o łącznej powierzchni około 33 tys. metrów kwadratowych.
Zakończenie budowy planowane jest na drugi kwartał 2017 roku.
– Na tej działce powstanie zabudowa biurowo-usługowa z garażem podziemnym – informowali wówczas urzędnicy z magistratu.
Na obu nieruchomościach stanie kompleks biurowy Hills & Rolls. Inwestor na razie nie zdradza szczegółów całej inwestycji, nie udostępnia też wizualizacji obiektu.
Nowy kompleks biurowy w miejscu Cuprum
Po drugiej stronie ulicy Legnickiej, w miejscu wyburzonego biurowca Cuprum, ma powstać kompleks Cuprum Square.
– Projekt Cuprum Square posiada prawomocne pozwolenie na budowę. Rozpoczęcie dalszych prac uzależnione jest od uzyskania zgody korporacyjnej – tłumaczył niedawno portalowi InvestMap.pl Michał Holaczuk, dyrektor ds. inwestycji w KGHM TFI SA.
Jak donosiliśmy w lipcu, KGHM całe przedsięwzięcie chce zrealizować wspólnie z Polskim Holdingiem Nieruchomości.
Kompleks biurowo-usługowy przy placu Jana Pawła II ma składać się z dwóch budynków, o łącznej powierzchni około 33 tys. metrów kwadratowych.
Zgodnie z projektem przygotowanym przez renomowaną pracownię architektoniczną Medusa Group (jej autorstwa jest m.in. biurowiec Dominikański), przy placu Jana Pawła II powstaną dwa niezależne budynki biurowo-usługowe: budynek "A" o powierzchni ponad 10 tys. metrów kwadratowych oraz budynek "B" o powierzchni ponad 20 tys. metrów kwadratowych. Będą miały odpowiednio 7 i 8 kondygnacji, a pod kompleksem zaplanowano podziemny parking.
Na początku zeszłego roku przedstawiciele inwestora zapowiadali, że zakończenie budowy Cuprum Square powinno nastąpić na przełomie 2017 i 2018 roku. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy cała inwestycja wystartuje.
Dwa biurowce na terenie dawnego szpitala
W ramach potężnej inwestycji na terenie dawnego szpitala im. Babińskiego przy placu Jana Pawła II, firma i2 Development też zaplanowała dwa obiekty biurowe.
Dwa biurowce na terenie dawnego szpitala
W ramach potężnej inwestycji na terenie dawnego szpitala im. Babińskiego przy placu Jana Pawła II, firma i2 Development też zaplanowała dwa obiekty biurowe.
Nowy Alexanderhaus to obiekt, który stworzy bramę do całego kompleksu Bulwaru Staromiejskiego. Powstał on w budynku dawnej przychodni – pierwotnie inwestor zamierzał wyburzyć modernistyczny obiekt z lat 60. ubiegłego wieku, ale ostatecznie zdecydował się na jego przebudowę.
Jak zapowiadał niedawno w wywiadzie dla naszego portalu Marcin Misztal, wiceprezes i2 Development, w styczniu 2017 roku mają tam wprowadzić się pierwsi najemcy.
Nazwa nie jest przypadkowa – zanim powstała przychodnia, w tym miejscu stał kiedyś Alexanderhaus, czyli bank braci Alexander. Na parterze Nowego Alexanderhaus znajdą się lokale usługowe, a na kolejnych kondygnacjach powierzchnie biurowe.
Drugi z obiektów biurowych na terenie tego kompleksu to The Place, czyli kameralny budynek biurowo-usługowy z widokiem na fosę miejską.
Niewielki ceglany budynek położony w samym centrum Bulwaru Staromiejskiego został zaprojektowany przez Wilhelma Jaide na początku XX wieku. Mieścił wtedy jednoprzestrzenną, nowocześnie wyposażoną kuchnię zaopatrującą w posiłki pobliską instytucję. Mając na uwadze usytuowanie inwestycji, dano jej tętniące życiem przeznaczenie – na biura i usługi.
– The Place ma być nietuzinkową ofertą dla biznesu ceniącego klasę i klimat. Zabytkowe otoczenie, piękny krajobraz, wysoka jakość materiałów wykończeniowych, zwarta – kameralna bryła z nowoczesną infrastrukturą i wnętrzami umożliwiającymi dogodną aranżację przestrzeni spełnią oczekiwania wymagających klientów – mówił Marcin Misztal.
Projekt budynku zakłada dwie kondygnacje: parter usługowy (355 mkw.) oraz powierzchnie biurowe na piętrze (325 mkw.). Obniżenie kosztów utrzymania zapewnią systemy zarządzające zużyciem energii i wody, a bezpieczeństwo – całodobowa ochrona, systemy kontroli dostępu, przeciwpożarowe oraz monitoring CCTV.
Zakończenie budowy planowane jest na drugi kwartał 2017 roku.