Jedna z dróg w Polsce o największym natężeniu ruchu, na której bardzo często dochodzi do poważnych wypadków, często zakorkowana, czyli odcinek autostrady A4 przebiegający w województwie dolnośląskim od Legnicy do Wrocławia, od wielu lat czeka na albo gruntowną przebudowę i rozbudowę o dodatkowy, trzeci pas i pasy awaryjne albo na poprowadzenie jej zupełnie nowym śladem. Co aktualnie dzieje się w sprawie realizacji tej długo wyczekiwanej inwestycji?
3
Pokaż starsze komentarze
Paweł PlutaTempo jest żenujące przez idiotyczne wycofywanie się z najlepszego rozwiązania - najmniej ingerującego w okolicę i wymagającego najmniejszego dokupienia terenu. No ale jak priorytetem nie jest, żeby skończyły się wypadki a Kąty, Sośnica i Sadków przestały być zatykane objazdami, tylko jest priorytetem, żeby zrobić inaczej niż fachowcy zatrudnieni przez poprzedni rząd, to mamy to, co mamy - najbardziej zapchaną w Polsce autostradę i sztrajfy na płotach.
Józef NorowiczTa zabawa z wiecznie trwającymi analizami odnośnie wariantu przebiegu A4 - jest po prostu żenująca! To jest skandal!
Coraz większe zamieszanie związane z planami poszerzenia dolnośląskiego odcinka autostrady A4, pomiędzy Wrocławiem a Legnicą. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ten fragment, tej jednej z najważniejszych dróg w Polsce, miałby biec starym śladem.
1
Marcin KorczynskiZgadza się puszczanie w starym śladzie szczególnie przez Bielany Wrocławskie to istne nieporozumienie w tym miejscu droga powinna być odsunięta od miasta na południe aby odciążeyć to rozrastające się i zakorkowane miejsce.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zbliża się do zakończenia etapu I – Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) w ramach prac przygotowawczych związanych z planowaną rozbudową dolnośląskiego odcinka autostrady A4 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem. Do złożenia wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) GDDKiA zarekomendowała wariant rozbudowy A4 w istniejącym śladzie.
3
Pokaż starsze komentarze
WrocławianinŚwietna decyzja popieram rozbudowę A4 w istniejącym śladzie. Czekamy na tą inwestycję ? dodatkowym atutem S5 do Bolkowa będzie skrócenie czasu przejazdu z Arocławia do Pragi już za parę lat ? Tak trzymać GDDKiA
aqqaJuż od dawna ta autostrada powinna mieć od Niemiec aż do Krakowa po 3 pasy w każdą stronę. Najczęściej jest tak zawalona, że prawie cały odcinek leci się lewym pasem ciągle wyprzedzając tiry z prędkością ok 110km/h, bo jest taki tłum że szybciej nie da rady- ale niestety nie ma w naszym kraju myślenia co zrobić żeby było lepiej.
A swoją drogą remont takiego odcinka w polskich realiach to będą lata... dla regionu masakra patrząc ile tranzytu będzie się przenosić na objazdy.
Zrobiono kolejny krok w kierunku rozbudowy i poszerzenia autostrady A4 pod Wrocławiem. Obecna przepustowość autostrady na odcinku Wrocław - Legnica jest niewystarczająca. Jest na niej bardzo duży ruch, bardzo dużo wypadków i kolizji, które kilkanaście razy w miesiącu powodują olbrzymie korki. A4 zostanie rozbudowana do trzech pasów w każdą stronę. Dodatkowe pasy rozłożą ten ruch. Powstaną też dodatkowe pasy awaryjne, dzięki którym, gdy dojdzie do kolizji, to wtedy będzie łatwiej dotrzeć służbom ratunkowym na miejsce.
14
Pokaż starsze komentarze
labmichtak lepiej ludziom domy zburzyć tam jest więcej domów nie uwzględnili tych w budowie jeszcze nie oddanych jedne zburzą a reszta zostanie z autostradą za oknem w starym śladzie niema żadnej kolizji dlatego jest lepszy
ZachowiceMieszkam w bezpośrednim sąsiedztwie wariantu zielonego a na dodatek w okolicy będzie węzeł A4 z S5. Czy wszyscy Ci co są za tym wariantem też by go popierali gdyby mieszkali tam gdzie ja?
Znów zawrzało w gminach położonych wzdłuż dolnośląskiego odcinka A4. Chodzi o planowaną modernizację trasy i likwidację ośmiu węzłów. Lokalne samorządy nie chcą się na to zgodzić. Obawiają się, że wpłynie to negatywnie na rozwój gmin. http://wroclaw.tvp.pl/28818438/nie-chca-likwidacji-wezlow-na-autostradzie-a4
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że od środy między węzłami Złotoryja i Legnica zmieni się organizacja ruchu. Na odcinku dwóch kilometrów zwężono tam jezdnię, bo trwa budowa nowych wiaduktów.
Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 30 maja 2016 r., znak WOOŚ.4210.10.2015.KC.40,w sprawie przedsięwzięcia polegającego na „Rozbudowie odcinków autostrady A4 Wrocław – Krzyżowa i A18 Krzyżowa – Golnice z dostosowaniem do wymaganych parametrów techniczno-budowlanych dla autostrady – wg wariantu I trasy głównej oraz wariantu 1 rozwiązań węzłów za wyjątkiem węzłów Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna i Kąty Wrocławskie, których lokalizacja jest zgodna z wariantem 2 rozwiązań węzłów”http://bip.wroclaw.rdos.gov.pl/obwieszczenie-regionalnego-dyrektora-ochrony-srodowiska-z-dnia-30-maja-2016-znak-woos-4210-10-2015-kc-40
Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 25 marca 2016 r., znak WOOŚ.4210.10.2015.KC.35,w sprawie wyznaczenia nowego terminu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Rozbudowie odcinków autostrady A4 Wrocław – Krzyżowa i A18 Krzyżowa – Golnice z dostosowaniem do wymaganych parametrów techniczno-budowlanych dla autostrady – wg wariantu I trasy głównej oraz wariantu 1 rozwiązań węzłów za wyjątkiem węzłów Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna i Kąty Wrocławskie, których lokalizacja jest zgodna z wariantem 2 rozwiązań węzłów” http://bip.wroclaw.rdos.gov.pl/obwieszczenie-regionalnego-dyrektora-ochrony-srodowiska-z-dnia-25-marca-2016-znak-woos-4210-10-2015-kc-35
Bezpieczniej na dolnośląskim odcinku A4. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postawi ogrodzenie na trasie od Wrocławia do Krzyżowej. To w sumie 220 kilometrów specjalnej siatki, która zabezpieczy kierowców przed wtargnięciem na jezdnię dzikich zwierząt. Teraz często zdarza się, że na drogę, pod rozpędzone auta wpadają dziki czy sarny. http://www.prw.pl/articles/view/46357/Bedzie-ogrodzenie-na-autostradzie-A4
Dolnośląski odcinek autostrady A4 zostanie ogrodzony siatką. Po serii wypadków spowodowanych przez dzikie zwierzęta Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaczęła działać. Inwestycja ruszy wiosną przyszłego roku. http://wroclaw.tvp.pl/22427736/dzik-jest-zly-zwlaszcza-na-autostradzie
Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 9 czerwca 2015 r., znak WOOŚ.4210.10.2015.KC.9, w sprawie wystąpienia do Państwowych Powiatowych Inspekcji Sanitarnych o opinie, co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, a w przypadku takiej potrzeby o określenie zakresu raportu dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie odcinków autostrady A4 Wrocław – Krzyżowa i A18 Krzyżowa – Golnice z dostosowaniem do wymaganych parametrów techniczno-budowlanych dla autostrady – wg wariantu I trasy głównej oraz wariantu 1 rozwiązań węzłów za wyjątkiem węzłów Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna i Kąty Wrocławskie, których lokalizacja jest zgodna z wariantem 2 rozwiązań węzłów.