Zrobiono kolejny krok w kierunku rozbudowy i poszerzenia autostrady A4 pod Wrocławiem. Obecna przepustowość autostrady na odcinku Wrocław - Legnica jest niewystarczająca. Jest na niej bardzo duży ruch, bardzo dużo wypadków i kolizji, które kilkanaście razy w miesiącu powodują olbrzymie korki. A4 zostanie rozbudowana do trzech pasów w każdą stronę. Dodatkowe pasy rozłożą ten ruch. Powstaną też dodatkowe pasy awaryjne, dzięki którym, gdy dojdzie do kolizji, to wtedy będzie łatwiej dotrzeć służbom ratunkowym na miejsce.
W piątek 29 września Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych GDDKiA rozpatrywała warianty przebudowy autostrady A4 pod Wrocławiem i sprawdzała poprawność poprzednich wytycznych. Po zweryfikowaniu poprawności dotychczasowych wytycznych wybrano dwa warianty skierowane do dalszego procedowania.
Wybrany przez komisję wariant 1 zakłada rozbudowę autostrady A4 o dodatkowe pasy awaryjne w jej obecnym przebiegu. Komisja stwierdziła, że przebudowa w obecnym śladzie będzie nieco droższa niż dotychczas zakładano, jednak w ostatecznym rozrachunku i podtrzymano opinię, że będzie to najkorzystniejszy wariant rozbudowy i zatwierdzono go jako wariant rekomendowany.
Zakłada przebudowę istniejącej autostrady A4 i poszerzenie je do 3 pasów w każdym z kierunków plus pas awaryjny.Przewiduje likwidację podwrocławskiego węzła "Pietrzykowice" i zastąpienie go nowym węzłem "Strzeganowice"(bliżej istniejącego węzła Kąty Wrocławskie). Dodatkowo węzeł Strzeganowice dostałby nowy łącznik drogowy do trasy DK35 Wrocław - Świdnica, co pozwoliłoby też lepiej obsłużyć komunikacyjnie rozbudowywaną w tym rejonie strefę ekonomiczną.

Rekomendowany alternatywny wariant 2.1 - zielony - to krótszy wariant śladu niebieskiego, różniący się przebiegiem w okolicach Kątów Wrocławskich.
Od węzła Wrocław Wschód, aż do okolic Olbrachtowic (nowy węzeł), pokrywał się będzie z wcześniejszymi przebiegami. Następnie, podobnie jak wariant różowy, odbijał na północ, ale dalej nie prowadził na zachód w okolice Kostomłotów, a do nowego węzła autostrady "Nowa Wieś Kącka" pod Kątami Wrocławskimi.
Na przebiegu tego wariantu 5 domów stoi w kolizji z nową drogą i musiałyby zostać wyburzone. Wariant ten omija cenne przyrodniczo tereny, chronione w ramach obszaru Natura 2000.

Właśnie te warianty zostaną zatem wpisane do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. To będzie następny krok na drodze do rozpisania przetargów.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podkreśla jednak, że oficjalnie decyzja zostanie ogłoszona w protokole, po posiedzeniu komisji, który ma się pojawić w przyszłym tygodniu, prawdopodobnie we wtorek 3 października.
Rozbudowa całego fragmentu A4 od Wrocławia do węzła Krzyżowa może trwać nawet do 2030 roku.


![W Warszawie powstaje 150-metrowy AFI Tower [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/251/123/77563_100x70.jpg)

![Nowa hala już działa. Postępy przy rozbudowie kompleksu AMBEREXPO w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/44/44/686636_100x70.jpg)














![[Dolny Śląsk] Szykuje się potężna inwestycja Lufthansy? Inwestor: decyzji jeszcze nie ma](https://investmap.pl/_i/image/131/3/27011_100x70.jpg)
![[śląskie] Otwarcie rozbudowanego węzła Mysłowice na autostradzie A4 Katowice-Kraków](https://investmap.pl/_i/image/35/35/27171_100x70.jpg)
![[Wrocław] Ponad 100 mln złotych za północny odcinek WOW. Kiedy nim pojedziemy?](https://investmap.pl/_i/image/254/126/28926_100x70.jpg)