Jest ostateczna decyzja w sprawie wariantów rozbudowy autostrady A4 pod WrocławiemGDDKiA

Jest ostateczna decyzja w sprawie wariantów rozbudowy autostrady A4 pod Wrocławiem

REKLAMA

Zrobiono kolejny krok w kierunku rozbudowy i poszerzenia autostrady A4 pod Wrocławiem. Obecna przepustowość autostrady na odcinku Wrocław - Legnica jest niewystarczająca. Jest na niej bardzo duży ruch, bardzo dużo wypadków i kolizji, które kilkanaście razy w miesiącu powodują olbrzymie korki. A4 zostanie rozbudowana do trzech pasów w każdą stronę. Dodatkowe pasy rozłożą ten ruch. Powstaną też dodatkowe pasy awaryjne, dzięki którym, gdy dojdzie do kolizji, to wtedy będzie łatwiej dotrzeć służbom ratunkowym na miejsce.

W piątek 29 września Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych GDDKiA rozpatrywała warianty przebudowy autostrady A4 pod Wrocławiem i sprawdzała poprawność poprzednich wytycznych. Po zweryfikowaniu poprawności dotychczasowych wytycznych wybrano dwa warianty skierowane do dalszego procedowania.

Wybrany przez komisję wariant 1 zakłada rozbudowę autostrady A4 o dodatkowe pasy awaryjne w jej obecnym przebiegu. Komisja stwierdziła, że przebudowa w obecnym śladzie będzie nieco droższa niż dotychczas zakładano, jednak w ostatecznym rozrachunku i podtrzymano opinię, że będzie to najkorzystniejszy wariant rozbudowy i zatwierdzono go jako wariant rekomendowany.

Zakłada przebudowę istniejącej autostrady A4 i poszerzenie je do 3 pasów w każdym z kierunków plus pas awaryjny.Przewiduje likwidację podwrocławskiego węzła "Pietrzykowice" i zastąpienie go nowym węzłem "Strzeganowice"(bliżej istniejącego węzła Kąty Wrocławskie). Dodatkowo węzeł Strzeganowice dostałby nowy łącznik drogowy do trasy DK35 Wrocław - Świdnica, co pozwoliłoby też lepiej obsłużyć komunikacyjnie rozbudowywaną w tym rejonie strefę ekonomiczną.

GDDKiA
GDDKiA

Rekomendowany alternatywny wariant 2.1 - zielony - to krótszy wariant śladu niebieskiego, różniący się przebiegiem w okolicach Kątów Wrocławskich.

REKLAMA

Od węzła Wrocław Wschód, aż do okolic Olbrachtowic (nowy węzeł), pokrywał się będzie z wcześniejszymi przebiegami. Następnie, podobnie jak wariant różowy, odbijał na północ, ale dalej nie prowadził na zachód w okolice Kostomłotów, a do nowego węzła autostrady "Nowa Wieś Kącka" pod Kątami Wrocławskimi.

Na przebiegu tego wariantu 5 domów stoi w kolizji z nową drogą i musiałyby zostać wyburzone. Wariant ten omija cenne przyrodniczo tereny, chronione w ramach obszaru Natura 2000.

GDDKiA
GDDKiA

Właśnie te warianty zostaną zatem wpisane do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. To będzie następny krok na drodze do rozpisania przetargów.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podkreśla jednak, że oficjalnie decyzja zostanie ogłoszona w protokole, po posiedzeniu komisji, który ma się pojawić w przyszłym tygodniu, prawdopodobnie we wtorek 3 października.

Rozbudowa całego fragmentu A4 od Wrocławia do węzła Krzyżowa może trwać nawet do 2030 roku.

Komentarze (14)

Napisz komentarz
Zachowice(gość)
@
labmich
(gość)
tak lepiej ludziom domy zburzyć tam jest więcej domów nie uwzględnili tych w budowie jeszcze nie oddanych jedne zburzą a reszta zostanie z autostradą za oknem w starym śladzie niema żadnej kolizji dlatego jest lepszy
Mieszkam w bezpośrednim sąsiedztwie wariantu zielonego a na dodatek w okolicy będzie węzeł A4 z S5. Czy wszyscy Ci co są za tym wariantem też by go popierali gdyby mieszkali tam gdzie ja?
labmich(gość)
@
Werto
(gość)
Wariant zielony zdecydowanie lepsze aby oddalic ta autostradę od Bielan Wrocławskich i nie kumuluwac tam ruchu i nie przepuszczać tylu samochodów na tym węzle. Dodatkowo węzeł Pietrzykowice został by i nie trzebabyłoby go likwidować.
tak lepiej ludziom domy zburzyć tam jest więcej domów nie uwzględnili tych w budowie jeszcze nie oddanych jedne zburzą a reszta zostanie z autostradą za oknem w starym śladzie niema żadnej kolizji dlatego jest lepszy
Jehnnj(gość)
@
Grzegorz
(gość)
Jezdze 2 x tydzien Wroc-Zlotoryja, nim zapadnile decyzja trzeba dynamicznie ograniczac predkosc bo im blizej Wrocka tym wiecej de...li-wyscigowcow. Jade 115 i mijam ciezarowke a ten de...l siedzi mi na zdezaku i mryga dlugimi. To samo przed wjazdami.
Kup starą siodemke to sie beda bali mrugac cwaniaczki
lysyjack(gość)
@
Andrzej
(gość)
Te 3 pasy to na jaki czas? Po wybudowaniu już sie będą zatykały. Tak jak teraz AOW Wrocławia.
Jak chujnia przejdzie na rowery to starczy
Grzegorz(gość)
Jezdze 2 x tydzien Wroc-Zlotoryja, nim zapadnile decyzja trzeba dynamicznie ograniczac predkosc bo im blizej Wrocka tym wiecej de...li-wyscigowcow. Jade 115 i mijam ciezarowke a ten de...l siedzi mi na zdezaku i mryga dlugimi. To samo przed wjazdami.
Jano24(gość)
Nowy węzeł do pola morawieckiej?
Andrzej(gość)
Te 3 pasy to na jaki czas? Po wybudowaniu już sie będą zatykały. Tak jak teraz AOW Wrocławia.
Koś(gość)
To są pół środki , cztery pasy minimum plus rozjazdy i łaczniki , np Bielany, AOW i Itp. Skończenie wschodniej  obwodnicy Wrocławia , przecież na tą chwilę to jest już problem a za rok, będzie stała. Druga nitka jest prawie przygotowana. Tylko potrzeba skończyć inwestycję. Od Siechnic do Łan . Tam nawet nie ma pasa awaryjnego , kto to odebrał? A oni się zastanawiają. Nad czym matoły. Do roboty albo dajcie pracować profesjonalistą.
Jura(gość)
Budowa nowych autostrad niczego nie zmieni zawsze będzie za mało przy zaniechaniu inwestowania w kolej
Max(gość)
Niestety ale wezel bielany tego nie uciagnie. Od lat w sumie nie ciagnie
Dolnoslazak(gość)
@
Zed
(gość)
Budowa w starym śladzie to katastrofa na kolejne lata i nic to nie zmieni. Potrzebna jest alternatywna nowa droga.
Lepiej będzie jak powstanie kolejna droga, innym ludziom pod domami, gdzie trzeba będzie zniszczyć wiele hektarów najlepszej ziemi w Polsce, a i tak pozostanie istniejąca? Bo ktoś ma fajne grunty do obchnięcia pod aktywność gospodarczą, które kupił po wskazaniu nowych wariantów  ? No chyba nie
Werto(gość)
Wariant zielony zdecydowanie lepsze aby oddalic ta autostradę od Bielan Wrocławskich i nie kumuluwac tam ruchu i nie przepuszczać tylu samochodów na tym węzle. Dodatkowo węzeł Pietrzykowice został by i nie trzebabyłoby go likwidować.
Zed(gość)
Budowa w starym śladzie to katastrofa na kolejne lata i nic to nie zmieni. Potrzebna jest alternatywna nowa droga.
Ktos(gość)
Nawet 10 pasiorów w jednà stronę nie pomoże jak debile jadą jak głupi
REKLAMA