Dolny Śląsk: Poznaliśmy oferty na prace projektowe dla obwodnicy Złotego Stokuźródło: pixabay.com

Dolny Śląsk: Poznaliśmy oferty na prace projektowe dla obwodnicy Złotego Stoku

REKLAMA
Pięć firm złożyło oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla obwodnicy Złotego Stoku w ciągu DK46. Wartość ofert waha się od ok. 4,4 do ponad 8,1 mln zł. Kwota, jaką GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynosi ok. 4,8 mln zł.
Obwodnica Złotego Stoku w ciągu DK46 to jedna z siedmiu dolnośląskich obwodnic ujęta w rządowym Programie budowy 100 obwodnic. Przetarg na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach GDDKiA ogłosiła 21 grudnia 2020 roku. We wtorek, 9 lutego 2021 r. nastąpiło otwarcie ofert. Komisja przetargowa przystąpi teraz do ich weryfikacji.  

Informacja z otwarcia ofert: 

Na etapie STEŚ-R wyznaczone i poddane analizie wielokryterialnej zostaną przebiegi korytarzy obwodnicy Złotego Stoku w ciągu drogi krajowej nr 46. W ramach zadania zostanie przeanalizowanych kilka wariantów, a jednym z nich będzie również ten z planowanym przebiegiem drogi ekspresowej S8 pomiędzy m. Bardo i Kłodzko. W ramach zadania powstanie nowy odcinek drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego). Głównym celem budowy obwodnicy Złotego Stoku jest wyprowadzenie z tej miejscowości ruchu tranzytowego, prowadzącego od Opola w kierunku Kotliny Kłodzkiej. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zwiększy się dostępność do bazy turystycznej w regionie. Inwestycja poprawi przepustowość układu komunikacyjnego południowej części województwa dolnośląskiego.  
GDDKiA
GDDKiA

STEŚ-R - wyjaśniamy

REKLAMA
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej jest dwuetapowym opracowaniem projektowym.   W pierwszym etapie obowiązkiem wykonawcy jest:
  • wstępne określenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustalenie jego efektywności,
  • uściślenie przebiegu tras poszczególnych wariantów (na podstawie analizy wariantów i uzyskanych opinii) oraz ostateczne ustalenie typów oraz podstawowych parametrów technicznych obiektów budowlanych,
  • dostarczenie informacji do podjęcia wstępnej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego,
  • przygotowanie materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.  
W drugim etapie obowiązkiem wykonawcy jest:
  • uściślenie zakresu rzeczowego i finansowego polegające na ustaleniu szczegółowych rozwiązań geometrycznych dróg, konstrukcji drogowych obiektów inżynierskich, granic terenowych zadania inwestycyjnego oraz przedmiaru robót i ich kosztorysu dla kluczowych elementów przedsięwzięcia,
  • określenie wytycznych dla projektu budowlanego,
  • wykonanie analizy wielokryterialnej umożliwiającej Zamawiającemu wybór najkorzystniejszych wariantów technicznych do dalszej realizacji.
Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
GDDKiA
GDDKiA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA