Europejski gigant branży IT, Sopra Steria Polska, w 2026 r. zmieni swój katowicki adres – firma podpisała umowę najmu na 4 tys. mkw. biura w budynku Grundmanna Office Park A, należącym do Cavatina Holding.
Sopra Steria działa w 30 krajach zatrudniając ponad 52 tys. specjalistów w dziedzinie konsultingu, usług cyfrowych i tworzenia oprogramowania. W Polsce firma obecna jest od 2007 r. (przed fuzją z 2015 r. jako Grupa Steria), gdzie aktualnie zatrudnia blisko 1000 osób.
– Naszym celem jest stworzenie najlepszego biura IT w Polsce. Jak przystało na giganta informatycznego stawiamy na nowocześnie zorganizowaną przestrzeń sprzyjającą kreatywnej współpracy, konstruktywnym spotkaniom i wspierającą hybrydowy model pracy. Biuro będzie spełniało nie tylko najwyższe standardy jakościowe, bezpieczeństwa, czy ekologiczne, ale będzie też unikatowym przykładem czerpania inspiracji z lokalnego dziedzictwa regionu i miasta, z którego jesteśmy bardzo dumni. Liczymy na to, że nowa siedziba będzie wizytówką, która przyciągnie do nas najlepsze talenty oraz specjalistów IT, a przede wszystkim nowych klientów i ciekawe projekty, które będą realizowane w jednej z najlepszych przestrzeni biurowych w kraju – podkreśla Marzena Rybicka-Szudera, CEO Sopra Steria Polska.
Na te potrzeby firmy świetnie odpowiada oddany do użytku w 2024 r. budynek Grundmanna Office Park A. Sopra Steria Polska zajmie tam przestrzenie na 5 i 6 piętrze. W całym procesie wyboru i przygotowania nowej lokalizacji najemcę wspierają NAI Reina, Workplace i PROFEN Project&Cost Management.
– Nowa przestrzeń została zaprojektowana z myślą o integracji i komforcie. Dzięki badaniom przeprowadzonym przez Workplace biuro będzie dostosowane do naszych realnych potrzeb, tworząc przestrzeń przyjazną również dla osób z niepełnosprawnościami, a także dla osób neuroróżnorodnych. Jesteśmy przekonani, że nowa lokalizacja nie tylko sprosta naszym wymaganiom, ale także stworzy idealne warunki do budowania relacji w zespole. Dodatkowym atutem jest fakt, że budynek Grundmanna Office Park jest zaprojektowany z myślą o aspektach zrównoważonego rozwoju, spełniając standardy ESG, a dopełnieniem naszych oczekiwań jest piękny taras, stanowiący integralną cześć naszego biura, który wierzymy, że stanie się miejscem przede wszystkim relaksu i integracji wszystkich pracowników firmy – mówi Sylwia Tausznik, Facility Manager Sopra Steria Polska.
Grundmanna Office Park, najnowsza inwestycja Cavatina Holding, zlokalizowana w centrum Katowic, dobrze wpisała się w potrzeby i oczekiwania rozwijającego się rynku – już na etapie budowy, w 2022 r., umowę przednajmu na ponad 4,1 tys. mkw. podpisał bank BNP Paribas.
Zgodnie ze swoją filozofią działania na rzecz zrównoważonego rozwoju miast i tworzenia zdrowego, przyjaznego środowiska pracy, deweloper stworzył Grundmanna Office Park tak, aby wpisać się także w wymagania certyfikacji w międzynarodowym systemie BREAAM. Certyfikaty te są ułatwieniem dla najemców w rozpoznaniu na ile inwestycja może wspierać realizację celów ich polityk ESG.
– Na korzyść Grundmanna Office Park przemawia nie tylko architektura i jakość zastosowanych w budynku rozwiązań, ale także i świetna lokalizacja w centrum miasta. W samym biurze pracownicy zyskają dobrze doświetlone i wyposażone przestrzenie do pracy oraz spotkań czy miejsca relaksu. Na obu piętrach, które zajmie Sopia Steria znajdują się także tarasy – w ciepłe miesiące zespoły firmy zyskają dodatkową przestrzeń do rozmów i odpoczynku. Budynek Grundmanna Office Park proponuje także elegancką, nowoczesną przestrzeń recepcyjną, która jest wizytówką dla najemców – mówi Tomasz Zydorek, Senior Leasing Director w Cavatina Holding.
Grundmanna Office Park zlokalizowany jest w centralnej części Katowic, w pobliżu licznych przystanków tramwajowych i autobusowych oraz w niedalekiej odległości od autostrad A1 i A4, a także drogi ekspresowej S86, co sprawia, że jest dobrze skomunikowany z takimi punktami na mapie miasta jak lotnisko czy dworzec główny. Obok budowy Grundmanna powstaje też nowa, szybka linia tramwajowa.Budynek A, oferuje ponad 20,8 tys. mkw. GLA oraz przeszło 400 miejsc parkingowych. Na II, IV, V i VI p. znajdują się tarasy i balkony dostępne dla najemców tych powierzchni. Na parterach znajdą się lokale handlowo-usługowe, podnoszące komfort codziennego funkcjonowania użytkowników, m.in. kawiarnia, przedszkole czy bankomat.Inwestycję uzupełnią rozwiązania technologiczne wspierające komfort użytkowników. Za pomocą dedykowanej aplikacji będą oni mogli (jeżeli się na to zdecydują) m.in. zdalnie zarządzać biurem, miejscami parkingowymi, salami konferencyjnymi, prowadzić wirtualną recepcję oraz komunikować się między sobą.