Znana międzynarodowa firma doradztwa personalnego i rekrutacji specjalistycznej Michael Page została nowym najemcą kompleksu Global Office Park w Katowicach. To już kolejna duża, zagraniczna firma która wybrała na swoją siedzibę powierzchnie biurowe w tym wielkim projekcie realizowanym przez Cavatina Holding. Wcześniej umowy najmu w tym obiekcie podpisały takie firmy jak: ING tech, AT&T, Hyland i UPC. Inwestycja ma być oddana do użytku w połowie 2022 roku.
Firma zajmie 467 mkw. powierzchni na 13. piętrze Global Office Park Tower A1 – jednej z trzech wież multifunkcjonalnego projektu w samym centrum Katowic. W procesie transakcji najemcę reprezentowała firma doradcza Colliers.
– W związku z dynamicznym rozwojem podjęliśmy decyzję o zmianie siedziby naszego biura w Katowicach. Zależało nam przede wszystkim na dobrze skomunikowanej lokalizacji, do której nasi pracownicy będą mogli w swobodny sposób dojeżdżać autem, komunikacją publiczną, a także bardziej „zielonymi” środkami transportu. Poszukiwaliśmy nowoczesnego, wysokiej klasy budynku, który w sposób kompleksowy będzie spełniał przyszłe potrzeby naszego zespołu. Dzięki współpracy z Colliers udało nam się znaleźć miejsce, które odpowiada naszym oczekiwaniom, a także sprzyja dalszemu rozwojowi – mówi Marcin Fleszar, dyrektor w Michael Page.
Materiały inwestora
Liczne energooszczędne i ekologiczne rozwiązania oraz nowoczesny system do zarządzania budynkiem – Integral – zapewnią nowemu najemcy wysoki komfort użytkowania. Aplikacja Integral umożliwi m.in. dostęp do kompleksowych, jak i spersonalizowanych planów przestrzeni, rejestrację gości, zarządzanie salami konferencyjnymi i dostępnymi miejscami parkingowymi czy regulację temperatury. Kompleks zapewni również rozwiniętą infrastrukturę dla rowerzystów, obejmującą m.in. szatnie i prysznice. Duży nacisk w procesie realizacji inwestycji został położony na wykorzystanie lokalnych i certyfikowanych materiałów, co znacznie ograniczyło jej ślad węglowy. Dzięki tego typu rozwiązaniom wszystkie budynki biurowe Global Office Park będą spełniały wymogi certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent – pierwszy z nich już otrzymał certyfikat, pozostałe są w trakcie procedury weryfikacyjnej. Inwestycja będzie brać udział również w procesie certyfikacji WELL Health-Safety Rating, który potwierdzi najwyższy standard procedur bezpieczeństwa sanitarno-epidemiologicznego zastosowanych w budynkach.
– Katowicki rynek biurowy wciąż powiększa się o ciekawe projekty typu mixed-use. Global Office Park należy do najbardziej spektakularnych przykładów tego typu inwestycji, łączących różnego rodzaju funkcje - biurową, handlowo-usługową czy mieszkaniową i realizowanych w formule 15-minutowego miasta. Jest ona odpowiedzią na zmieniające się potrzeby społeczne związane z bliskością wszystkich niezbędnych do życia udogodnień. Należą do nich również kwestie związane z powierzchnią biurową. Dzisiejsze biuro powinno dostosowywać się do potrzeb pracowników, gwarantując komfort pracy oraz możliwość utrzymania work-life balance. Jestem przekonana, że nowe biuro Michael Page w Global Office Park będzie magnesem przyciągającym młode talenty do organizacji, a praca w nim czystą przyjemnością – mówi Barbara Pryszcz, Dyrektor Regionalna Colliers w Katowicach.
Najnowocześniejsze dostępne na rynku rozwiązania, doskonała lokalizacja i dobrze przemyślany dobór funkcji w całej inwestycji sprawiają, że Global Office Park cieszy się dużym zainteresowaniem międzynarodowych firm. Wśród przyszłych najemców kompleksu, poza Michael Page, znalazły się już marki takie, jak: ING tech, Hyland i UPC.
– Katowice to dynamicznie rozwijający się rynek, przyciągający ciekawe firmy i inwestorów. Cieszę się, że nasz pierwszy katowicki projekt dobrze odpowiada na potrzeby tak znanych marek, jak Michael Page. Zarówno najemcom, jak i okolicznej społeczności mamy do zaoferowania nowoczesny, niemal niezależny kawałek miasta dzięki przemyślanemu doborowi planowanych w Global Office Park funkcji. Już dziś poziom przednajmu budynków A1 i A2 wynosi odpowiednio 40 proc. i 60 proc., natomiast budynek C jest już w całości wynajęty – mówi Tomasz Zydorek, leasing director w Cavatina Holding.
Materiały inwestora
Global Office Park to multifunkcyjny projekt, na który składają się trzy wieże – dwie będą oferować wysokiej klasy powierzchnię biurową (łącznie 55,2 tys. mkw.), trzecia przeznaczona będzie na mieszkania pod wynajem. Wieżowce będą miały wspólne pięciokondygnacyjne podium z szeroką ofertą handlowo-usługową i gastronomiczną oraz tarasy ze strefą zieleni i relaksu o łącznej powierzchni aż 2,3 tys. mkw.
Kompleks składa się też z już oddanego do użytku i w pełni wynajętego, sześciokondygnacyjnego budynku biurowego oferującego 4 tys. mkw. powierzchni. Cała inwestycja będzie oferować najemcom ponad 2100 miejsc parkingowych.