Nowa sieć hotelarska wchodzi do Polski, chce też wejść do Wrocławia

Orzech
Izraelska sieć Leonardo Hotels mająca swoje hotele w 8 krajach Europy – sonduje polski rynek, przymierzając się do stworzenia w naszym kraju sieci hoteli Leonardo. Te 3* i 4* hotele najpopularniejsze są w Izraelu, gdzie jest ich aktualnie 13 na w sumie nieco ponad 2 tys. hoteli w tym kraju. Najwięcej hoteli tej marki (20) działa obecnie w Niemczech. Jednak ich udział w niemieckim rynku ponad 13 tysięcy hoteli jest niewielki.
Sieć ma jeszcze 4 hotele w Belgii i po jednym w: Austrii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, we Włoszech i na Węgrzech. W sumie pod marką Leonardo działają 42 hotele.

Właściciele marki zakładają, że Polska ma się stać drugim po Niemczech krajem pod względem liczby hoteli Leonardo w Europie. Mówi się o 5-6 hotelach w pierwszym etapie. Hotele mają powstawać w największych miastach Polski, a pierwszy hotel ma powstać w Warszawie.

Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji: warszawski, blisko dwustu pokojowy, czterogwiazdkowy hotel JM, położony w centrum Warszawy, na tzw. bliskiej Woli, 900 metrów od Dworca Centralnego – będzie pierwszym 'Leonardo' w Polsce. Szczegóły umowy zawartej na początku br. między właścicielem budynku i hotelu a Fattal Intl. Hotels&Resorts nie zostały ujawnione, podobnie jak data zmiany marki hotelu.

Drugi w kolejności hotel tej sieci ma powstać we Wrocławiu lub Krakowie.

Do Fattal International Hotels & Resorts właściciela marki Leonardo Hotels należą również takie marki hotelowe jak: Herodos, Magic, U Hotels i Hotel Rothschild22. Za wyjątkiem Leonardo wszystkie pozostałe marki występują tylko na lokalnym, izraelskim rynku. Dodatkowo Fattal IH&R jest operatorem dwóch hoteli Le Meridien w Izraelu.