Ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy rozbudowy drogi krajowej nr 94 w OlkuszuMinisterstwo Infrastruktury

Ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy rozbudowy drogi krajowej nr 94 w Olkuszu

Orzech
Orzech
REKLAMA

Ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy prac budowlanych mających na celu rozbudowę drogi krajowej nr 94 w Olkuszu. Dla zadania o długości 4,4 km została już opracowana dokumentacja projektowa i wydana decyzja ZRID, zezwalającą na rozpoczęcie prac. Dzięki inwestycji poprawi się bezpieczeństwo na tej trasie, ruch będzie płynniejszy, nastąpi także oddzielenie ruchu tranzytowego i lokalnego.

Po przebudowie DK94 będzie dwujezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), dostosowaną do przenoszenia obciążeń 11,5 tony na oś. Na odcinku od ul. Staromiejskiej do skrzyżowania ul. Centralnej z ul. Pakuską zaplanowano kompleksową przebudowę sześciu skrzyżowań i dwóch przejść podziemnych, powstanie też kładka dla pieszych łącząca ulice Cegielnianą i Szkolną. Na głównym skrzyżowaniu w centrum miasta, pomiędzy ulicami Centralną, Kościuszki i Rabsztyńską, zaplanowano dwupoziomowy węzeł. Na poziomie gruntu powstanie skrzyżowanie obsługujące ruch lokalny, a pod nim zostanie poprowadzona droga krajowa. Poza tym przebudowa obejmie pięć skrzyżowań na DK94: z ul. Gwarków i ul. Wspólną, z ul. 20. Straconych i ul. Mickiewicza, z ul. Wiejską i ul. Słowackiego oraz z ul. Wyszyńskiego. Wszystkie te skrzyżowania będą wyposażone w sygnalizację świetlną. Na skrzyżowaniu z ul. Długą i Kruszcową powstanie rondo turbinowe.

Poza jezdnią trasy głównej zostaną wykonane prace, które poprawią bezpieczeństwo i komfort mieszkańców. Powstaną nowe chodniki, ciągi rowerowe i pieszo-rowerowe, zostaną zbudowane ekrany akustyczne. Poprawione zostanie odwodnienie terenu. Wzdłuż trasy zostanie zamontowane nowoczesne oświetlenie, które poprawi widoczność pieszych. Inwestycja obejmie ponadto budowę i przebudowę niektórych dróg lokalnych wzdłuż DK94.

REKLAMA

Połączenie woj. małopolskiego i śląskiego

DK94 jest jedną z pięciu dróg (obok A4 Katowice – Kraków, DK44 Tychy – Kraków, DK79 Kraków – Jaworzno i DW780/DW934 Kraków – Mysłowice) zapewniających bezpośrednie połączenie pomiędzy Krakowem, Zagłębiem i Śląskiem. Badania Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzone w latach 2020-2021 wskazują, że przez Olkusz przejeżdżają DK94 codziennie prawie 33 tysiące pojazdów. To wzrost w stosunku do wcześniejszego badania z 2015 roku o 25 proc. Przebudowa zwiększy płynność ruchu na tej trasie i podniesie poziom bezpieczeństwa korzystających z niej na co dzień mieszkańców.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA