Kraków, Krowodrza

Prądnik Czerwony to dzielnica Krakowa położona przy Starym Mieście. Cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców, jak również deweloperów. Na terenie dzielnicy dominuje wysoka zabudowa mieszkalna. Można tu spotkać również biurowce.

Bliskość centrum miasta sprawia, że z Prądnika Czerwonego można się dostać pieszo na Stare Miasto. Komunikacja publiczna jest tu dobrze rozwinięta. Obecnie do dzielnicy kursują tylko autobusy. Jednak w planach jest również budowa nowej linii tramwajowej.

Na terenie Prądnika Czerwonego działają również ośrodki kultury, które służą mieszkańcom. Poza tym znajdują się tutaj liczne tereny zielone oraz rekreacyjne.

Jakie są osiedla na Prądniku Czerwonym?

Prądnik Czerwony dzieli się na 10 osiedli: Akacjowa, Olsza, Olsza II, Prądnik Czerwony, Rakowice, Śliczna, Ugorek, Osiedle Warszawskie, Wieczysta oraz Wiśniowa.

Ile osób mieszka na Prądniku Czerwonym?

Powierzchnia Prądnika Czerwonego wynosi ok. 6,5 km2. Populacja dzielnicy szacowana jest na ok. 49 tys. mieszkańców. Z kolei wskaźnik gęstości zaludnienia jest dość wysoki i wynosi 7 485 os./km2.

Dla kogo rekomendowana jest dzielnica Prądnik Czerwony?

Oferta edukacyjna w Prądniku Czerwonych jest szeroka. Na terenie dzielnicy można znaleźć również liczne atrakcje dla najmłodszych mieszkańców. Dlatego powinny się tu odnaleźć rodziny z dziećmi.

Seniorzy z pewnością będą zadowoleni z oferty instytucji kultury oraz Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

Na Prądniku Czerwonym usytuowane są biurowce. Mieszkańcy dzielnicy, którzy pracują w tych obiektach powinni być zadowoleni z bliskości miejsca pracy.

Studenci zamieszkujący Prądnik Czerwony cenią sobie bliskość uczelni wyższych i niewielką odległość do centrum miasta.

Ile czasu potrzeba na dotarcie do centrum miasta z Prądnika Czerwonego?

Komunikacja publiczna na terenie Prądnika Czerwonego jest dobrze rozwinięta. Dojazd autobusem z dzielnicy do centrum miasta potrwa kilkanaście minut. Prądnik Czerwony graniczy ze Starym Miastem, więc można również dojść pieszo do centrum w niedługim czasie. Obecnie na terenie Prądnika Czerwonego nie ma linii tramwajowej. Jednak jest ona przewidziana w planach rozbudowy miasta.

Rynek nieruchomości na Prądniku Czerwonym

Zabudowa mieszkaniowa w dzielnicy Prądnik Czerwony składa się głównie z bloków mieszkalnych i budynków wielorodzinnych. W okolicy można spotkać wysokie, kilkunastopiętrowe bloki mieszkalne. Na terenie dzielnicy znajdziemy tereny zielone, z kilkoma parkami i skwerami. Znajdują się tu również domy jednorodzinne oraz niskie, kameralne budynki wielorodzinne. W ostatnich latach powstały też nowoczesne osiedla mieszkaniowe, które oferują wygodne mieszkania.

Gdzie jest najwięcej nowych inwestycji mieszkaniowych na Prądniku Czerwonym?

Najwięcej nowych inwestycji mieszkaniowych powstaje w północnej części dzielnicy.

Mieszkania na sprzedaż na Prądniku Czerwonym bezpośrednio od dewelopera

W naszej bazie ogłoszeń znajdziesz nowe mieszkania na sprzedaż na Prądniku Czerwonym. Zobacz oferty bezpośrednio od deweloperów lub od agencji nieruchomości.

Jakie są ceny mieszkań na Prądniku Czerwonym?

Średnia cena mieszkania na Prądniku Czerwonym szacowana jest na 13 950 zł/mkw. W ciągu ostatnich 12 miesięcy ceny wzrosły tu o 2%. Przeciętna wartość nieruchomości na Prądniku Czerwonym wynosi 781 593 zł.

Średni koszt wynajęcia mieszkania na Prądniku Czerwonym szacowany jest na 2 875 zł/mc. Z kolei przeciętna powierzchnia lokalu w tej dzielnicy wynosi 56 mkw.

Zobacz również dzielnice w Kraków

Zobacz również osiedla w Kraków Krowodrza

Najnowsze artykuły z Kraków

International Workplace Group otwiera nowe przestrzenie coworkingowe w Krakowie
International Workplace Group otwiera nowe przestrzenie coworkingowe w Krakowie
International Workplace Group, największa na świecie firma w dziedzinie pracy hybrydowej i właściciel takich marek jak Spaces i Regus, otwiera w Krakowie nowoczesną przestrzeń coworkingową. W związku z rozwojem hybrydowego modelu pracy, IWG rozszerza swoją sieć, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na elastyczne przestrzenie biurowe w całej Polsce.
Lider branży inżynieryjnej wybrał przestrzeń biurową GTC w budynku Edison
Lider branży inżynieryjnej wybrał przestrzeń biurową GTC w budynku Edison
Firma Vesuvius wprowadziła się do budynku Edison, będącego częścią kompleksu Korona w Krakowie. Globalny lider w inżynierii przepływu metalu zajmuje ponad 2,2 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej, wzmacniając tym samym swoją obecność i zaplecze operacyjne w Europie Środkowo-Wschodniej.
151,6 mln zł dofinansowania dla Krakowa na inwestycje w zrównoważony transport
151,6 mln zł dofinansowania dla Krakowa na inwestycje w zrównoważony transport
Centrum Unijnych Projektów Transportowych poinformowało o uzyskaniu przez Gminę Kraków dofinansowania w wysokości niemal 152 mln zł ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027 (FEnIKS).
Co słychać na budowie trasy tramwajowej do Mistrzejowic? [FILMY]
Co słychać na budowie trasy tramwajowej do Mistrzejowic? [FILMY]
W stolicy Małopolski realizowana jest jedna z największych inwestycji komunikacyjnych w Polsce. Choć obecnie plac budowy tramwaju do Mistrzejowic może wydawać się nieuporządkowany, to prace na całej długości tej inwestycji postępują sprawnie i szybko.
Budowa trasy S7 z Krakowa do Myślenic: wspólne stanowisko gmin w sprawie jej przebiegu
Budowa trasy S7 z Krakowa do Myślenic: wspólne stanowisko gmin w sprawie jej przebiegu
– „Budowa nowego przebiegu drogi ekspresowej przez gęsto zabudowane tereny, o wysokich walorach przyrodniczych i krajobrazowych, jest nie do przyjęcia. Alternatywą, którą jako samorządy jednogłośnie popieramy, jest modernizacja istniejącej drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej” – podkreślają przedstawiciele Krakowa oraz gmin Świątniki Górne, Siepraw i Mogilany we wspólnym uzgodnionym stanowisku wobec planów budowy ekspresówki do Myślenic.
Globalny dystrybutor komponentów elektronicznych stawia na Kraków
Globalny dystrybutor komponentów elektronicznych stawia na Kraków
Farnell, globalny dystrybutor komponentów elektronicznych, ogłosił rozbudowę swojego biura w Krakowie, co wpłynie na poprawę komfortu i efektywności pracy ponad 160 zatrudnionych osób. Inwestycja wpisuje się w strategię firmy, której celem jest zwiększenie efektywności operacyjnej oraz podniesienie jakości obsługi klienta w regionie Europy Wschodniej.
Zwiększy się bezpieczeństwo pociągów w Krakowie i na linii w kierunku Katowic
Zwiększy się bezpieczeństwo pociągów w Krakowie i na linii w kierunku Katowic
PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na dostosowanie kolejnej części międzynarodowej magistrali kolejowej E30 Sosnowiec Jęzor – Kraków Główny – Podłęże do ogólnoeuropejskich standardów sieci TEN-T. Dzięki instalacji nowoczesnego systemu zarządzania ruchem kolejowym poprawi się bezpieczeństwo i płynność przejazdów w Krakowie i na szlaku kolejowym łączącym Śląsk z Małopolską.
Powstaje S7 Wschodnia Obwodnica Krakowa, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta [FILM]
Powstaje S7 Wschodnia Obwodnica Krakowa, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta [FILM]
Powstaje wielka estakada na drodze ekspresowej S7 nad ul. Petőfiego i torami kolejowymi. Niemal kilometrowa część tego obiektu przygotowywana jest w technologii nasuwu (betonowe segmenty są kolejno wysuwane na podpory). Jezdnia w kierunku Warszawy liczyć będzie 40 segmentów, a w kierunku Rzeszowa 41.
W Krakowie powstanie kolejny nowy, luksusowy hotel
W Krakowie powstanie kolejny nowy, luksusowy hotel
Nobu Hospitality, jedna z najbardziej cenionych globalnych marek w segmencie luksusowego hotelarstwa i stylu życia, wkracza na rynek krakowski. Nowy Nobu Hotel, wraz z restauracją i rezydencjami, zostanie zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie historycznego centrum miasta. Projekt realizowany jest w ścisłej współpracy z SAO Investments, czołowym polskim inwestorem i projektantem nieruchomości premium. To kolejna inwestycja tej marki w Polsce, po otwarciu Nobu Hotel Warsaw w 2020 roku.
Kraków przymierza się do stworzenia masterplanów dla Płaszowa i Rybitw
Kraków przymierza się do stworzenia masterplanów dla Płaszowa i Rybitw
Część Płaszowa i Rybitw to rozległe tereny w południowo-wschodniej części miasta, które od lat znajdują się w stanie planistycznej niepewności. Władze Krakowa nie chcą jednak więcej improwizacji – zamiast punktowych decyzji i działań reagujących na doraźne potrzeby, planowane jest stworzenie dla tych obszarów masterplanów.
REKLAMA