Krakowskie zespoły Alior Banku zadomowią się w należącym do Cavatina Holding kompleksie mixed-use Ocean Office Park. Nowe biuro firmy powstanie na ok. 6650 mkw. powierzchni brutto na pierwszym i drugim piętrze budynku B. Była to druga największa w minionym roku umowa relokacji na rynku biurowym w Krakowie. Dzięki tej transakcji poziom najmu w obiekcie oddanym do użytku w ubiegłym roku sięga już 97%.
14 stycznia prezydent Aleksander Miszalski skierował pismo do wicepremiera Władysława Kosiniaka-Kamysza w sprawie pomocy przy montażu mostu tymczasowego na czas remontu mostu Grunwaldzkiego. Obecnie Kraków czeka na analizę możliwości technicznych, którą mają przeprowadzić wojska inżynieryjne.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa przygotowuje pięć strategicznych zadań, które zostaną wykonane w centrum miasta – chodzi o wymianę szyn na ul. Franciszkańskiej, remont mostu Grunwaldzkiego, przebudowę węzłów tramwajowych przy ul. Piłsudskiego i Teatrze Bagatela, a także modernizację ul. Starowiślnej. Głównym celem jest skoordynowanie ich realizacji, aby zminimalizować utrudnienia w ruchu.
23 grudnia ubiegłego roku GDDKiA otworzyła 13,3-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 między węzłem Widoma a Północną Obwodnicą Krakowa, który pozwolił na połączenie drogą szybkiego ruchu dwóch największych miast w Polsce – Warszawy i Krakowa. To jednak nie koniec realizacji tej wielkiej inwestycji. Nadal trwa budowa S7 na terenie Krakowa, na odcinku od węzła Mistrzejowice przez Grębałów do węzła Nowa Huta.
Dzięki aktywnej roli negocjacyjnej miasta w relacjach z inwestorami, deweloperzy wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę zostali zobowiązani do realizacji infrastruktury o wartości blisko 100 milionów złotych. To zmiany, które wpłyną na codzienny komfort obecnych i przyszłych mieszkańców południa Krakowa.
Lider sprzedaży maszyn czyszczących w Polsce, firma HAKO POLSKA stawia na stolicę Małopolski. Znajdująca się z Krakowie centrala polskiego oddziału tej firmy powiększyła się, a dodatkowa powierzchnia posłuży jako nowa przestrzeń serwisowa. Jednocześnie powiększona została przestrzeń magazynowa firmy.
Efektywny system transportowy musi być w pełni zintegrowany nie tylko na obszarze miasta, ale i całej metropolii. Dla mieszkańca nie powinno mieć żadnego znaczenia czy wybierze pociąg, metro czy autobus. To najważniejszy wniosek, który płynie z wizyty studyjnej w Kopenhadze. W stolicy Danii w ostatnich 30 latach wybudowano cztery linie metra, które są nowoczesne, autonomiczne i dopasowane do potrzeb miasta.
Przez dwie dekady obecności w Polsce koncern zainwestował w obie walcownie już prawie 2,5 mld zł. Zakończony niedawno projekt budowy pieców wodorowych w wyżarzalni krakowskiego oddziału ArcelorMittal Poland pochłonął 52 mln zł. Blachy wyżarzane są teraz bez użycia amoniaku, co w dłuższej perspektywie przyniesie wymierne korzyści środowiskowe – już teraz pozwoliło zmniejszyć emisję CO2 z procesu o 50 proc. Instalacja jest obecnie w fazie rozruchu.
Będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ul. Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Budowa kładki dla pieszych i rowerzystów trwa już 12 miesięcy. Co już udało się zrobić? Jakie są plany na najbliższe miesiące?
Węzeł powstanie w rejonie skrzyżowania ul. Bronowickiej i ul. Armii Krajowej, naprzeciw słynnej z kwitnących drzew wiśni alei, przy ul. Balickiej. Inwestycja będzie realizowana w latach 2025-2027.