Tramwaj dotrze do granicy Wrocławia. Ogłoszono przetarg na projekt przebudowy ul. OpolskiejWrocławskie Inwestycje

Tramwaj dotrze do granicy Wrocławia. Ogłoszono przetarg na projekt przebudowy ul. Opolskiej

Orzech
Orzech
REKLAMA

Zgodnie z zapowiedzią miejska spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na koncepcję i projekt przebudowy ulicy Opolskiej. Od pętli „Księże Małe” poprowadzone zostanie nowe torowisko autobusowo-tramwajowe aż do granicy Wrocławia z gminą Siechnice. W sumie pas drogowy objęty planowaną inwestycją to blisko 3 km. Nowego torowiska ma powstać 2,3 km. Ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy.

Miasto planuje przedłużyć trasę tramwajową z Księża Małego na Księże Wielkie za ulicę Brochowską. W ramach inwestycji powstaną nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, chodniki, przystanki i przejścia dla pieszych, a ulica zostanie zazieleniona.

W ramach tej inwestycji powstanie nowa infrastruktura drogowa (rozbudowa układu skrzyżowań), rowerowa (także na ul. Krakowskiej od alei Wielkiej Wyspy), chodniki, nowe przystanki, przejścia dla pieszych i zieleń - nasadzeń ma być jak najwięcej, aby ulica Opolska nabrała charakteru alejowego. W związku z tym, że inwestycja przebiegać będzie przez obszary chronione w zakresie zabytków oraz ważnych archeologicznie inwestycja będzie uzgadniania z wojewódzkim konserwatorem zabytków.

W ramach inwestycji planowane są także m.in. prace przy przebudowie sieci wodno-kanalizacyjnej.

Nowa pętla, będzie tramwajowo-autobusowa, a przy niej powstanie park and ride oraz niezbędna infrastruktura. Na pętli mają w przyszłości zatrzymywać się autobusy elektryczne stąd projektant ma zaplanować rezerwę miejsca dla trafostacji i dla kanałów prowadzących przewody do pantografów.

Projektant ma przygotować dokumentację pod dwukierunkowe wydzielone torowisko autobusowo- tramwajowe na odcinku od jednego toru na ul. Opolskiej do projektowanej pętli z możliwością wydłużenia pasa w kierunku ul. Krakowskiej - w przypadku istniejących warunków terenowych.

REKLAMA

Na całym odcinku objętym opracowaniem projektant ma przewidzieć dwukierunkowe wydzielone torowisko tramwajowo-autobusowe po jednej stronie ul. Opolskiej. W tym celu dopuszcza się m.in. przesunięcie jezdni dla samochodów.

W sumie pas drogowy objęty planowaną inwestycją to blisko 3 km. Nowego torowiska ma powstać 2,3 km.

Projektant będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie dokumentacji dla tego zadania od momentu zawarcia umowy. Zadanie będzie objęte konsultacjami społecznymi.

Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA