Trwa budowa trasy tramwajowej na Górkę Narodową w Krakowie Materiały inwestora

Trwa budowa trasy tramwajowej na Górkę Narodową w Krakowie

ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
REKLAMA

W stolicy Małopolski trwa budowa nowej linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W ramach inwestycji powstanie 5-kilometrowa trasa z 23 nowymi przystankami. Dodatkowo przewidziano utworzenie trzech parkingów w systemie Park&Ride: przy pętli Krowodrza Górka i Górka Narodowa oraz przy ul. Pachońskiego.

Każdy z nich zostanie wyposażony w stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Przebudowana zostanie także ul. Opolska, powstanie dwukomorowy tunel drogowy o długości ok. 100 m. Tramwaje będą poprowadzone górą, podobnie jak nowa ulica, łącząca Pachońskiego z Opolską.

fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
REKLAMA
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż

Umowę na wykonanie nowej trasy podpisano w 2017 roku. Za realizację zadań w trybie "zaprojektuj i buduj" odpowiadają Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak Sp. z o.o. Wartość inwestycji szacowana jest na 327 milionów. Prace budowlane ruszyły 13 lipca 2020 roku. Wykonawcy mają 26 miesięcy na wykonanie wszystkich prac.

Materiały inwestora
Materiały inwestora

W ramach inwestycji powstanie 5-kilometrowa trasa z 23 nowymi przystankami. Dodatkowo przewidziano utworzenie trzech parkingów w systemie Park&Ride: przy pętli Krowodrza Górka i Górka Narodowa oraz przy ul. Pachońskiego. Każdy z nich zostanie wyposażony w stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Materiały inwestora
Materiały inwestora

Komentarze (1)

Napisz komentarz
Tomala(gość)
Uważam, że to jedna z najlepszych inwestycji Krakowa w ciągu ostatnich lat. Z uwagą śledzę postępy prac, bo zamierzam korzystać z tej linii. Zawsze byłam zwolenniczką komunikacji miejskiej , ale na Prądniku było ciężko. Autobusy tak jak samochody stoją w korkach , a tramwaj już nie. Pracuję w Centrum Krakowa i myślę , że ten tramwaj zaoszczędzi mi sporo czasu w drodze do pracy
REKLAMA