W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny Materiały prasowe

W Łodzi powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny

FILMY
REKLAMA

Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.

W najgłębszym miejscu tory w tunelu będą przebiegać ok. 26 metrów pod powierzchnią ziemi, tj. ok. 9 pięter budynku mieszkalnego.

Przystanki będą miały dwie i trzy kondygnacje. Na przystanku Łódź Śródmieście na poziomie -2 będą perony oraz tory, a na poziomie -1 planowane są sklepy oraz punkty usługowe i handlowe. Na obie kondygnacje będzie można dostać się schodami (tradycyjnymi i ruchomymi) oraz windami.

Perony na nowych przystankach będą na głębokości:

Polesie – ok. 21 m,

Śródmieście – ok. 20 m,

Koziny – ok. 26 m.

REKLAMA

Pociągi będą mogły jeździć w tunelu z prędkością do 100 km/h.

Wartość projektu: 1 434 417 385,13 zł netto.

Tak będzie wyglądał Tunel Średnicowy w Łodzi:

Komentarze (5)

Napisz komentarz
Krzysztof(gość)
Kiedy te pociągi pojadą tunelami. Bo nie ma w artykule podanego terminu zakończenia inwestycji. Jak pamiętam koniec prac miał być 2023. A teraz jaki jest termin?
ZlyPan(gość)
@
Prawda
(gość)
Akurat covid sporo namieszał i inflacja też. Poza tym kamienice pod którymi biegnie ten tunel mają liche fundamenty które trzeba jak się okazuje wzmocnić. Nie dziwota te kamienice niektóre ze 100 lat. Niektóre nawet trzeba wyburzyć.
Problem kamienic był znany przed rozpoczęciem budowy. Mimo wszystko nie zmieniono pierwotnego projektu bo był najtańszy. Teraz okazuje się, że będzie najdroższy.
Da(gość)
Ja tylko przypomnę, że budowa rozpoczęła się w 2019 roku, a pociagi miały kursować w 2023. Obecnie nie wiadomo czy uda się ukończyć inwestycje do 2030 roku, ponieważ nawet 50% tuneli nie jest wydrążonych :)
Prawda(gość)
@
Tomcio20
(gość)
A wiecie że ten tunel powstaje już od kilku lat
Akurat covid sporo namieszał i inflacja też. Poza tym kamienice pod którymi biegnie ten tunel mają liche fundamenty które trzeba jak się okazuje wzmocnić. Nie dziwota te kamienice niektóre ze 100 lat. Niektóre nawet trzeba wyburzyć.
Tomcio20(gość)
A wiecie że ten tunel powstaje już od kilku lat
REKLAMA