Mimo że oferta Strabagu jest najniższa, to i tak przewyższa kosztorys. GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 44,301 mln zł. Najdroższa oferta złożona przez Metrostav miała wartość prawie 80 mln zł.
Pozostałe firmy, które złożyły oferty to: konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Giżycko, Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe w Piszu i Grupa Przedsiębiorstw Robót Drogowych Mrągowo (76,198 mln zł), konsorcjum Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Suwałki i UAB „Šiaulių plentas” (75,504 mln zł), konsorcjum Bunte Polska i Johann Bunte (72,803 mln zł), Skanska (59,621 mln zł), Budimex (59,395 mln zł) oraz konsorcjum Oleckie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe i Bilfinger Infrastructure (54,562 mln zł).
Po rozbudowie droga będzie miała dopuszczalne obciążenie 115 kN/oś. Szerokość jezdni będzie wynosiła 8 m. Znajdą się na niej dwa pasy ruchu po 3,5 m oraz pobocza bitumiczne o szerokości po 0,5 m z obu stron.