We Wrocławiu postępują prace na budowie trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór Wrocław TV / youtube.com

We Wrocławiu postępują prace na budowie trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór

FILM
REKLAMA

Trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór (TAT) to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 6,8 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, w tym dwa wiadukty: 160-metrowy nad torami kolejowymi i 22-metrowy nad ulicą Smolecką.

Trasa autobusowo-tramwajowa rozpocznie się na placu Orląt Lwowskich, a zakończy przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Na całej trasie powstanie łącznie 15 par przystanków, w większości w lokalizacjach zbliżonych do obecnych przystanków autobusowych. TAT będzie wyposażona w drogę rowerową, nowe chodniki i dojścia piesze do przystanków.

Trwają także prace na ostatnim odcinku, od skrzyżowania ulic Strzegomskiej i Rogowskiej do nowej pętli autobusowo-tramwajowej, która powstaje przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Odcinek budowany jest przez firmę Skanska, która oszacowała swoją ofertę na kwotę 72 298 774,69 złotych brutto.

W zakres inwestycji wchodzi: budowa torowiska tramwajowego wraz z trakcją i zasilaniem, budowa peronów przystankowych wraz z wyposażeniem, przebudowa jezdni, chodników, dróg rowerowych wraz z odwodnieniem i oświetleniem oraz zagospodarowania pasa drogowego, przebudowa pętli autobusowej na pętlę tramwajowo-autobusową, budowa parkingu typu P&R (parkuj i jedź), przebudowa przystanku przy ul. Żernickiej (w ramach pętli tramwajowo-autobusowej i P+R), przebudowa kanalizacji drenażowej, rozbiórka obiektów budowlanych, przebudowa i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej w obszarze robót, a także wycinki i nasadzenia zieleni.

REKLAMA

W ramach realizacji tej inwestycji oprócz torowiska powstanie też około 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe. Wybudowane zostaną także cztery pary przystanków tramwajowo-autobusowych wzdłuż ulicy Rogowskiej.

Budowa całej trasy ma się zakończyć do 2023 r. Po wydzielonej trasie będzie można dojechać tramwajem lub autobusem z Nowego Dworu do centrum w mniej niż 20 minut.

Wrocławskie Inwestycje

Komentarze (1)

Napisz komentarz
tygrysek(gość)
szybciej, szybciej
REKLAMA