Mieszkańcy podwrocławskich wsi, do których z Leśnicy jeździ linia strefowa 923, domagają się zwiększenia częstotliwości kursów i wprowadzenia nowych przystanków. Zwracają też uwagę na ceny biletów.
Niedawno donosiliśmy, że mieszkańcy Kleciny napisali petycję do prezydenta Wrocławia w sprawie przywrócenia autobusu linii D na dawną trasę.
Teraz do wrocławskiego magistratu wpłynęła kolejna petycja związana z autobusami. Tym razem chodzi reorganizację linii strefowej 923, kursującej w relacji Leśnica-Brzezina-Leśnica. Petycję złożyli mieszkańcy gminy Miękinia, sołectw: Wilkszyn, Pisarzowice, Brzezinka Średzka i Brzezina.
Autorzy wyliczają, że obecnie linia 923 kursuje 22 razy w ciągu dnia roboczego do Wilkszyna, a tylko 8 razy do pętli w Brzezinie przez Pisarzowice i Brzezinkę Średzką. Z kolei w dni wolne od pracy, to odpowiednio 12 kursów do Wilkszyna i tylko 5 kursów wydłużonych do Brzeziny.
– Godziny kursowania są nieadekwatne do zapotrzebowania i jest ich rażąco za mało – podkreślają twórcy petycji.
Nieadekwatne ceny biletów
Nieadekwatne ceny biletów
Jak czytamy w petycji, cena biletu jednorazowego dla linii 923 to 4,2 zł dla całego odcinka o długości 13,4 km. Z kolei odcinek Wilkszyn-Leśnica ma długość 7 kilometrów, a cena biletu jednorazowego to 3,6 zł.
Autorzy petycji porównują tę sytuację do linii 938, skierowanej do sołectw Krępice i Lutynia w gminie Miękinia, których mieszkańcy w dni robocze otrzymują aż 15 kursów, a cena biletu jednorazowego to 3,6 zł dla całego odcinka o długości 11,3 km.
– Obecne ukształtowanie stref biletowych po wprowadzeniu nowej linii 938 w odczuciu mieszkańców jest niesprawiedliwe i nieadekwatne do obecnego kształtu komunikacji strefowej w gminie Miękinia, poczynając od samego ich rozmieszczenia, na cenach kończąc. Stąd też w mieszkańcach wszystkich sołectw, których dotyczy linia 923, poczucie nie tylko krzywdy, ale też dyskryminacji i nierównego traktowania z uwagi na miejsce zamieszkania – czytamy w petycji.
Autorzy zaznaczają, że tego poczucia mieszkańcy nie odczuwali, kiedy linii 938 nie było. Jednakże – podkreślają – kiedy ustanowiono cenę dla nowej linii w strefie pierwszej, jednocześnie źle potraktowano pasażerów linii 923.
– Jeżeli obie strony, czyli Wydział Transportu UM Wrocławia i Urząd Gminy Miękinia podejmą rozmowy i poprą postulaty mieszkańców, zauważymy wszyscy wymierny spadek liczby samochodów docierających obecnie do Wrocławia od strony Brzeziny, jak również znaczący wzrost popytu na linię 923, czego dodatkową korzyścią będzie ochrona środowiska – tłumaczą twórcy apelu.
Brakuje przystanków
Brakuje przystanków
Autorzy petycji zwracają też uwagę, że mieszkańcom doskwiera także brak przystanku w okolicy przystanku kolejowego PKP Brzezinka Średzka (w obu kierunkach) i przystanku Brzezina Kościół (w kierunku Leśnicy). Nowe przystanki miałyby mieć status "na żądanie".
– Mieszkańcy wyrażają chęć kompromisu i pozostawienia strefy biletowej w niezmiennym kształcie, jeśli druga strona również taki kompromis wyrazi. Oczekujemy rychłego wprowadzenia zmian w rozkładzie jazdy linii 923 oraz ustanowienia przystanków "na żądanie". Jesteśmy przekonani, że liczba 16 par kursów przez Pisarzowice w dni robocze będzie w pełni adekwatna i uzasadniona. Kursowanie autobusu w weekendy i święta nie powinno być mniejsze niż 10 kursów – czytamy w petycji.
Jej twórcy oczekują przedstawienia przez Wydział Transportu UM Wrocławia, w porozumieniu z Gminą Miękinia, harmonogramu wprowadzenia zmian rozkładu jazdy linii 923, jak również okresu utworzenia nowych przystanków.