fot. Jakub Zazula

Wrocław: Miasto ponownie szuka projektanta drogi przy planowanej szkole

Mariusz Bartodziej
Magistrat zbuduje nową nawierzchnię ulicy Asfaltowej w kierunku Buforowej, przy zaplanowanym zespole szkolno-przedszkolnym. Powstaną też chodniki, droga rowerowa i rondo. W pierwszym postępowaniu na wybór projektanta zabrakło ponad ćwierć miliona złotych.
Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosił 25 czerwca drugi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej budowy ul. Asfaltowej, na styku Wojszyc i Jagodna. Chętni mogą zgłaszać się do 9 lipca. O wyborze zwycięzcy zadecyduje cena (60%), doświadczenie zawodowe projektanta branży drogowej (20%), sanitarnej (10%), elektrycznej (5%) oraz ds. zieleni (5%). Na realizację zadania będzie miał rok od dnia podpisania umowy. W ciągu dwóch miesięcy będzie musiał przedstawić wielowariantowe koncepcje drogi oraz zagospodarowania wód opadowych.
Pierwsze postępowanie ZIM ogłosił 27 maja. Do 10 czerwca zgłosiły się dwie wrocławskie firmy: Biprogeo Projekt Sp. z o.o. (599 tys. zł brutto) oraz BBKS-Projekt Sp. z o.o. (750 tys. zł). Miasto chce przeznaczyć na ten cel maksymalnie 343 tys. zł, dlatego 19 czerwca unieważniło przetarg.

Nowa jezdnia, zieleń i chodniki

Asfaltowa ma na odcinku od skrzyżowania z ul. Pawią do rejonu Smardzowskiej m.in. sześciometrową jezdnię o nawierzchni bitumicznejjednostronny, dwumetrowy chodnik oraz oświetlenie. Dalej, do ul. Buforowej, biegnie ziemna droga z rowem po jednej stronie. Za utworzenie odcinka od ul. Drabika do ul. Buforowej zajmą się w 2020/2021 roku deweloperzy Atal S.A. i Murapol S.A., realizujący w tej okolicy wieloetapowe inwestycje Nowe Miasto Jagodno oraz Zielona Toskania.
Za pozostały fragment (od Smardzowskiej do Drabika) odpowiada miasto. Planuje 6,5-metrową jezdnię o nawierzchni bitumicznej; obustronne chodniki z kostki szerokie na 2 m oddzielone od ulicy pasem zieleni (lub min. 2,5 m, przyległe do drogi i zabezpieczone słupkami przed parkowaniem); jednostronną, dwukierunkową drogę rowerową (3 m, nawierzchnia jak w przypadku jezdni); przystanku autobusowe w obu kierunkach z zatoką; przynajmniej 12 miejsc postojowych po stronie planowanego parku Zielony Klin; przejścia dla pieszych (z azylami i oświetleniem), a także zieleń wysoką po obu stronach drogi (w przypadku braku możliwości – po stronie ścieżki rowerowej).
Magistrat zamierza też rozbudować drogę w rejonie skrzyżowania z ul. Smardzowską. Przewidział rondo; ciąg pieszo-rowerowy (3 m) po stronie ZPS o nawierzchni bitumicznej; zatokę postojową "Kiss and ride"; wyniesienie zjazdów na teren ZSP; wyniesienie przejścia dla pieszych; przebudowę progów spowalniających na wyspowe oraz oznakowanie drogi jako strefa ruchu uspokojonego z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Urzędnicy chcą również wybudować brakujący odcinek ul. Smardzowskiej (do połączenia z drogą na wysokości posesji Smardzowska 1-9b); 6-metrowa jezdnia oraz obustronne chodniki i pasy zieleni. Inwestycja zakłada jeszcze utworzenie oświetlenia, oraz niezbędnych sieci i przyłączy.

Szkoła w przygotowaniu

Planowany zespół szkolno-przedszkolny pomieści ponad tysiąc dzieci. Miasto pozyskało już od państwa grunt pod jego budowę. W maju informowaliśmy, że rozpoczęło starania o pozwolenie na budowę, tak by w przyszłym roku móc z nią ruszyć. Inwestycja może pochłonąć ponad 50 mln zł.
fot. Jakub Zazula
Major Architekci