Urzędnicy będą konsultowali rozwiązania poświęcone uruchomieniu i zarządzaniu WRM z czterema firmami, w tym z obecnym operatorem – Nextbike Polska. Rozmowy potrwają do 31 stycznia.
– Umowa z obecnym operatorem została zawarta na czas określony do 31 grudnia 2018 roku i nie będzie przedłużana. Natomiast odpowiedź na pytanie, kiedy najpóźniej musimy zawrzeć nową, tak by system mógł ruszyć od 1 marca 2019 roku, da nam prowadzony właśnie dialog techniczny – wyjaśnia Anna Worsztynowicz z biura prasowego wrocławskiego magistratu.
Urząd miasta ogłosił 5 grudnia zamiar przeprowadzenia konsultacji. Firmy mogły składać wnioski przez dziesięć dni. – Zgłoszenia do udziału wpłynęły od czterech zainteresowanych podmiotów. Wśród nich jest obecny operator – mówi Anna Worsztynowicz.
Spotkania mają potrwać do 31 stycznia. Urzędnicy zastrzegają, że udział w nich nie jest konieczny, by ubiegać się w przyszłości o jakiekolwiek zamówienie publiczne. – Zamawiający oczekuje, że dialog techniczny pozwoli na uzyskanie informacji w zakresie najlepszych i najkorzystniejszych technicznie, technologicznie, organizacyjnie oraz ekonomicznie rozwiązań, mogących służyć realizacji usługi uruchomienia i zarządzana WRM – czytamy w ogłoszeniu.
Identyczne konsultacje, w tym samym celu, urzędnicy przeprowadzili przed udzieleniem zamówienia publicznego w 2014 roku. Wtedy zgłosiło się trzech uczestników.
– W wyniku dialogu uzyskaliśmy informacje, które zostały wykorzystane przy przygotowywaniu opisu przedmiotu zamówienia, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określenia warunków umowy, między innymi: wymóg podziałki na sztycy (wysunięcie jej na określona wysokość przy danym wzroście klienta), wprowadzenie elektrozamków, wskazanie części lokalizacji stacji samodzielnie przez zamawiającego, części we współpracy z wykonawcą, oraz dopuszczenie realokacji stacji, stworzenie możliwość rozbudowy systemu w czasie trwania umowy – wylicza Worsztynowicz.
Zapowiada plan rozbudowy systemu Wrocławskiego Roweru Miejskiego. – Celujemy w dwa tysiące rowerów (obecnie mamy 760), dzięki czemu wypożyczalnia obejmie swoim zasięgiem niepokryte dzisiaj obszary. Ewentualnie inne zmiany będą wynikiem dialogu technicznego.
REKLAMA

fot. Mariusz Bartodziej
WRM był bliski pobicia kolejnego rekordu
Jak podsumowuje Nextbike Polska, w tym roku wypożyczono rowery ponad 954 tysiące razy, co jest drugim najlepszym wynikiem w historii (w poprzednim sezonie ta liczba przekroczyła milion). Do 135 tys. użytkowników dołączyło kolejne 25 tys.
– Wrocław to miasto, w którym rowery miejskie wykorzystywane są najintensywniej. Każdy z nich ma za sobą w tym sezonie średnio ponad 1256 wypożyczeń. Po takim wysiłku każdemu należy się odpoczynek, nawet rowerom. Zostaną one poddane gruntownemu przeglądowi, wymienimy zużyte i uszkodzone podzespoły. To takie rowerowe spa – tłumaczy Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.
Najwięcej razy, 158 958, korzystano z Wrocławskiego Roweru Miejskiego w czerwcu. Pojazdy wypożyczano średnio co szesnaście sekund.
W trójce najpopularniejszych stacji znalazły się: Rondo Reagana, Wita Stwosza – Szewska oraz Rynek. Do najczęściej pokonywanych tras należą w tym roku: Politechnika Wrocławska – Gmach Główny do Teki, Teki do Politechnika Wrocławska – Gmach Główny, oraz Kredka i Ołówek do Rondo Reagana.
– Dziś WRM to 760 rowerów i 76 samoobsługowych stacji wypożyczeń, w tym 4 stacje sponsorskie – Aleja Bielany, Arkady, Promenady Business Park i Sky Tower. Już teraz wiemy, że na wiosnę w mieście powstanie pięć nowych stacji wypożyczeń sponsorowanych przez PKN Orlen. Wrocław jest jednym z sześciu miast wybranych przez Koncern, w których zainwestuje on w rozwój systemów rowerów publicznych – informuje operator.