źródło: UM Wrocławia

[Wrocław] Nowa linia tramwajowa przez Popowicką dojedzie na Maślice!

Tomasz Matejuk
Wrocławscy urzędnicy pozytywnie rozpatrzyli petycję mieszkańców Maślic, którzy zaapelowali, by nowa linia tramwajowa, która będzie jeździć przez ulicę Popowicką, dojeżdżała do pętli przy ulicy Królewieckiej.
O petycji mieszkańców Maślic donosiliśmy pod koniec stycznia.
– Linia tramwajowa, która będzie korzystać z planowanego torowiska przez ulicę Popowicką powinna docierać do pętli na Maśliach ze względu na większe zapotrzebowanie społeczne niż na Kozanowie. Maślice są gorzej skomunikowane z resztą miasta niż Kozanów. Z pętli przy ulicy Królewieckiej w godzinach rannych i popołudniowych (godziny szczytu) korzysta mnóstwo osób, o wiele więcej niż z przystanków na Kozanowie. Ponadto przy pętli przy ulicy Królewieckiej znajduje się parking pod stadionem, co daje szerokie możliwości przesiadki na tramwaj – tłumaczyli autorzy petycji.



Urzędnicy właśnie odpowiedzi na petycję. I to odpowiedzieli pozytywnie! 
– Po zakończeniu budowy i oddaniu do ruchu nowego torowiska od ulicy Dmowskiego, przez ulicę Długą, Starogroblową i Popowicką, jedna z linii tramwajowych planowanych po tej trasie zostanie poprowadzona do pętli "Stadion Wrocław (Królewiecka)" – zapowiada Błażej Trzcinowicz, zastępca dyrektora wydziału transportu w magistracie.
Trzcinowicz podkreśla, że aktualnie trwają prace mające na celu uszczegółowienie i uzgodnienie projektu budowlanego torowiska i infrastruktury tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Jagiełły/Dmowskiego do skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej.


Przypomnijmy, wrocławski magistrat szykuje się do budowy trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Popowickiej, Starogroblowej i Długiej, wraz z przebudową wiaduktu nad ulicą Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław-Popowice.

Przetarg na wykonawcę tego przedsięwzięcia spółka Wrocławskie Inwestycje planuje ogłosić jeszcze w tym roku, a szacunkowy koszt to około 108 mln złotych. Inwestycja ma zostać dofinansowana ze środków unijnych.

To jedno z flagowych przedsięwzięć ujętych w uchwalonym pod koniec zeszłego roku planie transportowym Wrocławia, a także we Wrocławskim Programie Tramwajowym.