Magistrat chciał zrealizować całą inwestycję za niespełna 180 mln zł, jednak oczekiwania zainteresowanych firm okazały się znacznie wyższe. Podczas pierwszego przetargu chcieli otrzymać prawie 60 mln zł więcej, a podczas drugiego – już ponad 120 mln zł. Urzędnicy liczą, że etapowanie przedsięwzięcia pozwoli puścić tramwaje nowym torowiskiem z początkiem 2021 roku.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. ogłosiły 25 lipca przetarg na pierwszy etap budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej – Długiej (od ul. Milenijnej do Jagiełły) wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą i utworzeniem zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz zaprojektowaniem i wybudowaniem przystanku kolejowego Wrocław Szczepin.
Termin składania ofert do trzeciego postępowania mija 30 sierpnia. O wyborze wykonawcy zadecydują cena (w 60 procentach), doświadczenie kierownika budowy (w 20), termin gwarancji (w 10) oraz wydłużenie okresu rękojmi (także w 10). Zwycięzca będzie miał na realizację zadania 23 miesiące.
Miliony złotych więcej i ponad rok opóźnienia?
Urzędnicy podzielili pierwszy etap tramwaju przez Popowice na dwie części. Pierwsza dotyczy budowy trasy tramwajowej na odcinku od Tesco przy ul. Długiej do Politechniki Wrocławskiej (przejście Długiej w Starogroblową). Druga część obejmuje utworzenie przystanku kolejowego Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad Długą.
Etapowanie inwestycji to efekt fiaska drugiego przetargu, o którym pisaliśmy w czerwcu. Wszystkie chętne firmy oczekiwały ponad 100 mln zł więcej, niż zamierzał wydać magistrat – 177,91 mln zł brutto. O ofertach w pierwszym postępowaniu pisaliśmy w lutym. Wówczas najkorzystniejsza propozycja przekraczała zaplanowany budżet o ponad 55 mln zł.
UM Wrocławia
Miasto chciało początkowo wybudować całą trasę pod koniec 2019 roku. Obecny harmonogram zakłada zakończenie pierwszego etapu prac w 2020 roku, a drugiego – na początku 2021 r. Wrocławskie Inwestycje planują jesienią ogłosić przetarg na drugą część inwestycji.
Nowa linia tramwajowa będzie przebiegała docelowo od skrzyżowania ul. Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej przez most Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z Milenijną i Pilczycką.
materiały prasowe
Nadzieje mieszkańców Jagodna
Do możliwości skorzystania z tramwaju zbliżają się mieszkańcy Jagodna. W tym tygodniu informowaliśmy o ogłoszeniu przetargu na wykonanie projektu budowlanego trasy tramwajowej od ulicy Świeradowskiej (od włączenia w istniejące torowisko na ul. Bardzkiej) do ul. Kajdasza, wraz z pętlą tramwajową. Realizacja inwestycji miałaby się zakończyć w ciągu czterech lat.