źródło: UM Wrocławia

Wrocław: Tramwaj przez Popowice podzielony na etapy. Miasto szuka wykonawcy

Mariusz Bartodziej
Magistrat chciał zrealizować całą inwestycję za niespełna 180 mln zł, jednak oczekiwania zainteresowanych firm okazały się znacznie wyższe. Podczas pierwszego przetargu chcieli otrzymać prawie 60 mln zł więcej, a podczas drugiego – już ponad 120 mln zł. Urzędnicy liczą, że etapowanie przedsięwzięcia pozwoli puścić tramwaje nowym torowiskiem z początkiem 2021 roku.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. ogłosiły 25 lipca przetarg na pierwszy etap budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej – Długiej (od ul. Milenijnej do Jagiełły) wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą i utworzeniem zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz zaprojektowaniem i wybudowaniem przystanku kolejowego Wrocław Szczepin.
Termin składania ofert do trzeciego postępowania mija 30 sierpnia. O wyborze wykonawcy zadecydują cena (w 60 procentach), doświadczenie kierownika budowy (w 20), termin gwarancji (w 10) oraz wydłużenie okresu rękojmi (także w 10). Zwycięzca będzie miał na realizację zadania 23 miesiące.

Miliony złotych więcej i ponad rok opóźnienia?

Urzędnicy podzielili pierwszy etap tramwaju przez Popowice na dwie części. Pierwsza dotyczy budowy trasy tramwajowej na odcinku od Tesco przy ul. Długiej do Politechniki Wrocławskiej (przejście Długiej w Starogroblową). Druga część obejmuje utworzenie przystanku kolejowego Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad Długą.
Etapowanie inwestycji to efekt fiaska drugiego przetargu, o którym pisaliśmy w czerwcu. Wszystkie chętne firmy oczekiwały ponad 100 mln zł więcej, niż zamierzał wydać magistrat –  177,91 mln zł brutto. O ofertach w pierwszym postępowaniu pisaliśmy w lutym. Wówczas najkorzystniejsza propozycja przekraczała zaplanowany budżet o ponad 55 mln zł.
UM Wrocławia
Miasto chciało początkowo wybudować całą trasę pod koniec 2019 roku. Obecny harmonogram zakłada zakończenie pierwszego etapu prac w 2020 roku, a drugiegona początku 2021 r. Wrocławskie Inwestycje planują jesienią ogłosić przetarg na drugą część inwestycji.
Nowa linia tramwajowa będzie przebiegała docelowo od skrzyżowania ul. Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej przez most Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z Milenijną i Pilczycką.
materiały prasowe

Nadzieje mieszkańców Jagodna

Do możliwości skorzystania z tramwaju zbliżają się mieszkańcy Jagodna. W tym tygodniu informowaliśmy o ogłoszeniu przetargu na wykonanie projektu budowlanego trasy tramwajowej od ulicy Świeradowskiej (od włączenia w istniejące torowisko na ul. Bardzkiej) do ul. Kajdasza, wraz z pętlą tramwajową. Realizacja inwestycji miałaby się zakończyć w ciągu czterech lat.