Jeszcze w kwietniu drogowcy zajmą się również pracami na pl. Dominikańskim. Tam przeprowadzona zostanie wymiana zwrotnicy tramwajowej i montaż zwrotnicy elektrycznej ryglowanej najazdowej z wyświetlaczem (relacja w prawo od Św. Katarzyny do Kazimierza Wielkiego). Za blisko 260 tys. zł. zajmie się tym Zakład Torowy.
Prace mają się zakończyć jeszcze w tym miesiącu, bo jednocześnie zakończy się modernizacja mostów Młyńskich i tramwaje znów mają pomknąć przez zamknięte dla komunikacji miejskiej od trzech lat przeprawy.
W kilku innych miejscach Wrocławia szyny przejdą prace konserwacyjne. Do tzw. szlifowania i napawania przeznaczono tory na odcinkach:
- ul. Św. Jadwigi, m. Piaskowy (od ul. Staromłyńskiej do ul. Grodzkiej) – dł. 534,00 mtp.
- ul. Grabiszyńska - pl. Pereca (od toru wydzielonego do toru nowego) – dł. 490,00 mtp.
- ul. Ruska (cały odcinek) – dł. 289,00 mtp.
- ul. Św. Mikołaja (wraz z łukami od ul. K. Wielkiego) – dł. 257,00 mtp.
- ul. Piłsudskiego, Małachowskiego (od ul. Gwarnej do ul. Pułaskiego) – dł. 930,00 mtp. Wykaz szyn zakwalifikowanych do
- al. Hallera (od ul. Grabiszyńskiej: łuk - szyna tramwajowa) – dł. 2,0*150,00 = 300,00 mb.
– Te prace będą wykonywane do końca sierpnia. Wykonawca zostanie wybrany w drodze ogłoszonego już przetargu.
Napawanie oraz szlifowanie szyn prowadzone będzie w porze nocnej, w godzinach od północy do 4, przy wyłączonej komunikacji tramwajowej dlatego nie spowoduje żadnych utrudnień dla pasażerów – mówi rzeczniczka ZDiUM Ewa Mazur.
Jak mówią urzędnicy dopiero na przyszły rok zaplanowano większe remonty torowisk w mieście. Przebudowane zostaną m.in. torowiska na Podwalu, Krupniczej, Przyjaźni, Nowowiejskiej i Curie-Skłodowskiej.