DODAJ

[Wrocław] Nowa linia tramwajowa przez Popowicką dojedzie na Maślice!

Infrastruktura / Wrocław
Wrocławscy urzędnicy pozytywnie rozpatrzyli petycję mieszkańców Maślic, którzy zaapelowali, by nowa linia tramwajowa, która będzie jeździć przez ulicę Popowicką, dojeżdżała do pętli przy ulicy Królewieckiej.

O petycji mieszkańców Maślic donosiliśmy pod koniec stycznia.

– Linia tramwajowa, która będzie korzystać z planowanego torowiska przez ulicę Popowicką powinna docierać do pętli na Maśliach ze względu na większe zapotrzebowanie społeczne niż na Kozanowie. Maślice są gorzej skomunikowane z resztą miasta niż Kozanów. Z pętli przy ulicy Królewieckiej w godzinach rannych i popołudniowych (godziny szczytu) korzysta mnóstwo osób, o wiele więcej niż z przystanków na Kozanowie. Ponadto przy pętli przy ulicy Królewieckiej znajduje się parking pod stadionem, co daje szerokie możliwości przesiadki na tramwaj – tłumaczyli autorzy petycji.



Urzędnicy właśnie odpowiedzi na petycję. I to odpowiedzieli pozytywnie! 

– Po zakończeniu budowy i oddaniu do ruchu nowego torowiska od ulicy Dmowskiego, przez ulicę Długą, Starogroblową i Popowicką, jedna z linii tramwajowych planowanych po tej trasie zostanie poprowadzona do pętli "Stadion Wrocław (Królewiecka)" – zapowiada Błażej Trzcinowicz, zastępca dyrektora wydziału transportu w magistracie.

Trzcinowicz podkreśla, że aktualnie trwają prace mające na celu uszczegółowienie i uzgodnienie projektu budowlanego torowiska i infrastruktury tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Jagiełły/Dmowskiego do skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej.



Przypomnijmy, wrocławski magistrat szykuje się do budowy trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Popowickiej, Starogroblowej i Długiej, wraz z przebudową wiaduktu nad ulicą Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław-Popowice.

Przetarg na wykonawcę tego przedsięwzięcia spółka Wrocławskie Inwestycje planuje ogłosić jeszcze w tym roku, a szacunkowy koszt to około 108 mln złotych. Inwestycja ma zostać dofinansowana ze środków unijnych.

To jedno z flagowych przedsięwzięć ujętych w uchwalonym pod koniec zeszłego roku planie transportowym Wrocławia, a także we Wrocławskim Programie Tramwajowym.