Co słychać na rewitalizowanej linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza? Fot. Koleje Dolnośląskie

Co słychać na rewitalizowanej linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza?

FILM
REKLAMA

Samorząd województwa dolnośląskiego skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie rewitalizując nieczynne linie kolejowe. Jedną z najważniejszych obecnie realizowanych inwestycji jest rewitalizacja linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza. Trwają prace na odcinkach między Jelenią Górą i Mysłakowicami oraz Mysłakowicami i Karpaczem. Dzięki nim już niebawem kolej wróci do stolicy Karkonoszy po blisko 25 latach.

Odbudowa linii do Karpacza to znakomita wiadomość dla mieszkańców subregionu jeleniogórskiego, ale również dla wszystkich Dolnoślązaków i turystów licznie odwiedzających Karkonosze.

Prace podzielono na dwa etapy: Jelenia Góra – Mysłakowice (ok. 10 km długości) i Mysłakowice – Karpacz (ok. 7 km długości). Koszt całej inwestycji przekracza 60 milionów złotych.

– To ważny krok w przywracaniu mieszkańcom kotliny jeleniogórskiej dostępu do kolei. Otwarcie tego odcinka umożliwi powrót pociągów do Karpacza, a następnie do Kowar i Kamiennej Góry. Dolny Śląsk jest krajowym liderem inwestycji w kolej. Wszystkie one powstają z myślą o mieszkańcach regionu, a jednocześnie skutecznie pomagają w rozwoju turystycznym i gospodarczym naszego województwa – mówi Michał Rado, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.

Linia 308 Jelenia Góra - Mysłakowice została wyremontowana w ramach dofinansowania z Polskiego Ładu, a koszt prac to 21 mln. zł. Remont trwał około 1,5 roku i dziś realizowane są ostatnie prace wykończeniowe.

REKLAMA

Rewitalizacja linii 340 na odcinku Mysłakowice - Karpacz realizowana jest dzięki funduszom unijnym. Przewidywany całkowity koszt rewitalizacji tego odcinka to około 41 mln zł w tym: ok. 23,3 mln zł pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a 17,7 mln zł z Budżetu Województwa.

M. Zachariasz na swoim kanale na YT "Kolejowy Raj", przygotował najnowszy FILM, dotyczący realizacji tej inwestycji (styczniowy przelot dronem):

Zdjęcie główne w artykule: Koleje Dolnośląskie.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA