LG Energy Solution zwiększa moce produkcyjne baterii w polskiej fabryce pod Wrocławiem

Orzech

W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na linię pojazdów elektrycznych Forda, LG Energy Solution zwiększa moce produkcyjne baterii w polskim zakładzie LG Energy Solution Wrocław.

LG Energy Solution wzmacnia relacje z Ford Motor Company i w odpowiedzi na duży popyt na popularne pojazdy, Mustanga Mach-E i Forda E-Transit, firma LG Energy Solution Wrocław zwiększa moce produkcyjne i podwaja zdolności produkcyjne dla Forda do 2023 roku.

– Dzięki wykorzystaniu już istniejących linii produkcyjnych, a także postępowi w rozbudowie zakładu, LG Energy Solution jest na dobrej drodze do podwojenia swojej linii produkcyjnej do przyszłego roku. Planuje także dalsze stopniowe zwiększanie mocy produkcyjnych nawet po tym okresie – informują przedstawiciele LG Energy Solution Wrocław.

W odpowiedzi na duży popyt na popularne pojazdy marki: Mustanga Mach-E i Forda E-Transit, firma LG Energy Solution Wrocław zwiększa swoje moje produkcyjne. Dzięki wykorzystaniu już istniejących linii produkcyjnych, a także postępowi w rozbudowie zakładu, LG Energy Solution jest na dobrej drodze do podwojenia swojej linii produkcyjnej do przyszłego roku. Planuje także dalsze stopniowe zwiększanie mocy produkcyjnych nawet po tym okresie.

LG Energy Solution rozpoczął dostarczanie swoich baterii dla Forda Mustang Mach-E i E-Transit w drugiej połowie 2020 roku. W ubiegłym roku globalnie sprzedano ponad 55 tys. Mustangów Mach-E, a Ford wciąż zwiększa produkcję tego średniej wielkości elektrycznego SUV-a.

Prezes i dyrektor generalny Forda Jim Farley poinformował wcześniej na Twitterze, że firma od 2022 roku zwiększa produkcję Mustanga Mach-E, a do 2023 potroi jego zdolności produkcyjne. Wcześniej producent samochodów ogłosił, że podnosi inwestycje na pojazdy elektryczne do 50 mld dolarów do 2026 roku, w porównaniu do poprzednich 30 mld. Planuje również zwiększyć globalną roczną produkcję aut elektrycznych do ponad 2 milionów sztuk do 2026 roku. Ford planuje, że do 2030 roku ponad połowa jego globalnej produkcji będzie stanowić pojazdy elektryczne.

Współpraca między LG Energy Solution a Fordem rozpoczęła się w 2011 roku, kiedy to wyprodukowane w Korei baterie trafiły do elektrycznego Forda Focus.

LG Energy Solution, wyodrębniony ze struktur LG Chem, dostarcza baterie litowo-jonowe dla pojazdów elektrycznych, produktów IT i elektronarzędzi oraz do systemów magazynowania energii.

Spółka posiada aktualnie 24 tysiące patentów, a jej globalna sieć rozciągająca się na Amerykę Północną, Europę, Azję i Australię, obejmuje zakłady produkcyjne baterii utworzone w ramach spółek joint venture z największymi producentami samochodów, takimi jak General Motors, Stellantis N.V. i Hyundai Motor Group. LG Energy Solution dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku.

W 2016 roku w Biskupicach Podgórnych powstało LG Energy Solution Wrocław, które stanowi pierwsze, a zarazem największe centrum produkcji baterii do samochodów elektrycznych w Europie. W zakładzie wybudowanym w ramach inwestycji greenfield i zajmującym powierzchnię około 100 hektarów znajduje się kilkadziesiąt nowoczesnych linii produkcyjnych.

Obecna moc produkcyjna wynosi 70 GWh, a w 2025 roku LG Energy Solution Wrocław osiągnie poziom 115 GWh.