Postępują prace na budowie Wschodniej Obwodnicy Krakowa. Będą zmiany w organizacji ruchu [ZDJĘCIA]

Orzech

Polsko-tureckie konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy Mosty Łódź S.A. i Gulermak buduje Wschodnią Obwodnicę Krakowa, czyli krakowski odcinek drogi ekspresowej S7. Koszt kontraktu opiewa na kwotę ponad półtora miliarda złotych.

W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości około 18,3 km z czterema węzłami drogowymi: Grębałów, Mistrzejowice, Raciborowice i Łuczyce. Zostaną wybudowane mosty, wiadukty, drogi technologiczne, drogi dojazdowe, przejazdy i wjazdy awaryjne, mury oporowe. Przebudowana będzie istniejąca sieć dróg, infrastruktura kolejowa i tramwajowa, sieć melioracyjna, oświetlenie, chodniki i drogi rowerowe.

Przedsięwzięcie obejmuje także przebudowę ul. Kocmyrzowskiej. Remont tej ulicy postanowiło współfinansować miasto Kraków.

Wykonawca odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków – Widoma rozpoczyna kolejny etap budowy węzła Grębałów. W rejonie łącznicy ul. Kocmyrzowskiej i Łowińskiego wznoszone będą m.in. podpory planowanego wiaduktu. W związku z tym od 2 września zmieni się organizacja ruchu drogowego w tej części miasta.

Funkcjonująca obecnie łącznica zostanie zamknięta, a ruch poprowadzony będzie 130-metrowym objazdem wyznaczonym po północnej stronie ul. Kocmyrzowskiej.

Autobusy komunikacji miejskiej jadące w kierunku zajezdni Nowa Huta, będą się zatrzymywały na przeniesionym przystanku „Wiadukty” 03, zlokalizowanym tymczasowo przy ul. Kocmyrzowskiej – tuż przed skrzyżowaniem z planowaną do zamknięcia łącznicą. Pasażerom przesiadającym się w tym miejscu między komunikacją tramwajową a autobusową zapewniona zostanie bezpieczna ścieżka dojścia.

Kolejna zmiana organizacji ruchu w tym rejonie planowana jest w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Węzeł Grębałów powstaje w ramach budowy 18,3-kilometrowego odcinka S7 Kraków – Widoma, która zgodnie z harmonogramem ma się zakończyć w 2024 roku. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź.