REKLAMA
Znaleziono 171 wyników
W centrum Jeleniej Góry powstaje zmodernizowany obiekt handlowy z hipermarketem E.Leclerc, sklepem Decathlon i galerią handlowąartykuł
Pokaż artykuł
W centrum Jeleniej Góry powstaje zmodernizowany obiekt handlowy z hipermarketem E.Leclerc, sklepem Decathlon i galerią handlową
W samym centrum Jeleniej Góry, przy Alei Jana Pawła II 17, powstaje zmodernizowany obiekt handlowy wraz z hipermarketem E.Leclerc, sklepem Decathlon oraz galerią handlową. Istniejący obecnie w tym miejscu budynek zostanie poddany nowoczesnej rewitalizacji. Za koncepcję i komercjalizację centrum odpowiada BOIG The Blue Ocean Investment Group.
Nowe otwarcia starych obiektów i kolejne wzrosty na rynku handlowym w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Nowe otwarcia starych obiektów i kolejne wzrosty na rynku handlowym w Polsce
Inflacja napędzająca wzrost cen i jej rekordowy wynik w lutym bieżącego roku (18,4%) nie wzbudzały pozytywnych nastrojów wśród uczestników rynku handlowego. Mimo to, w I kw. 2023 r. oddano do użytku ponad 81,4 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, zwiększając tym samym jej podaż całkowitą do 12,79 mln mkw. W budowie jest kolejne 322 tys. mkw.
Netto wybuduje nowy sklep we Wrocławiuartykuł
Pokaż artykuł
Netto wybuduje nowy sklep we Wrocławiu
Netto, wywodząca się z Danii sieć handlowa, zamierza otworzyć ósmy sklep w stolicy Dolnego Śląska. Tym razem w zachodniej części miasta, na działce przy skrzyżowaniu ulic Kosmonautów i Żółtej (osiedle Leśnica).
Belgijski inwestor kupił Europę Centralną, największe centrum handlowe w Gliwicach artykuł
Pokaż artykuł
Belgijski inwestor kupił Europę Centralną, największe centrum handlowe w Gliwicach
Kolejne wielkie centrum handlowe w Polsce zmienia właściciela. Belgijski fundusz Mitiska REIM kupił największy kompleks tego typu w Gliwicach – Europa Centralna. Obiekt o powierzchni najmu 67 tys. mkw. jest strategicznie zlokalizowany na skrzyżowaniu dwóch autostrad A1 i A4, na nieruchomości o powierzchni 27 ha. Europa Centralna, to jedno z największych centrów handlowych w województwie śląskim.
Handel w mniejszych miastach w rozkwicieartykuł
Pokaż artykuł
Handel w mniejszych miastach w rozkwicie
W 2022 roku inwestorzy działający na rynku handlowym w Polsce chętniej wybierali małe miasta (do 100 000 mieszkańców). Nowa podaż w tych ośrodkach miejskich wyniosła 60% całkowitego wolumenu, a dzięki temu zasoby małych miast są obecnie na porównywalnym poziomie, co tych średniej wielkości (100 000-400 000 mieszkańców). W dalszym ciągu największym zainteresowaniem inwestorów cieszyły się obiekty handlowe o małej skali, tj. parki handlowe oraz projekty typu strip mall. Od strony inwestycyjnej wolumen transakcji nieruchomości handlowych wzrósł o ponad 60% w porównaniu z 2021 rokiem.
Inwestorzy rozglądają się za atrakcyjnymi aktywami. Jaki sektor wygra w tym roku w wyścigu inwestycyjnym? artykuł
Pokaż artykuł
Inwestorzy rozglądają się za atrakcyjnymi aktywami. Jaki sektor wygra w tym roku w wyścigu inwestycyjnym?
Jaki sektor wygra w tym roku w wyścigu inwestycyjnym? Czy inwestorzy, którzy poszukują w Polsce okazji, postawią jak w roku ubiegłym przede wszystkim na biurowce? Czy rynek transakcji inwestycyjnych zdominują magazyny i parki handlowe?
artykuł
Pokaż artykuł
W miejsce nieczynnego marketu TESCO w Gdyni powstanie nowe, duże osiedle mieszkaniowe
Nowe inwestycje w Polsce z wyburzeniami w tle [komentarz ekspercki]artykuł
Pokaż artykuł
Nowe inwestycje w Polsce z wyburzeniami w tle [komentarz ekspercki]
Inwestorzy poszukują projektów, które mogą zapewnić dobry zysk. Czy w najbliższym czasie będziemy obserwować wysyp inwestycji opartych na zmianie funkcji istniejących nieruchomości na zabudowanych gruntach?
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsce
Po oddaniu ponad 319 tys. mkw. GLA powierzchni, całkowita podaż w sektorze centrów handlowych na koniec 2022 roku wyniosła ponad 12,7 mln mkw. GLA, a nasycenie powierzchnią osiągnęło 327 mkw. na 1 000 mieszkańców. Rok 2022 zapamiętany zostanie jako rok licznych wyzwań dla branży handlowej. Wojna w Ukrainie, wzrost cen surowców oraz wysoka inflacja miały znaczący wpływ na zmniejszenie wydatków Polaków na zakupy oraz usługi, a co za tym idzie, również na kondycję firm handlowych. Z drugiej jednak strony wielu deweloperów oraz sieci handlowe sprostało tym wyzwaniom i z sukcesem dostosowało się do nowych warunków.
Rynek nieruchomości handlowych ma za sobą stabilny rok [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Rynek nieruchomości handlowych ma za sobą stabilny rok [RAPORT]
Jak wynika z raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield, ubiegły rok w sektorze nieruchomości handlowych to kontynuacja ofensywy parków handlowych, które odpowiadały za 70% nowej podaży dostarczonej na rynek. Mimo wielu wyzwań związanych z inflacją czy ogólną niepewnością gospodarczą, w Polsce zadebiutowało w tym czasie czternaście nowych marek. Kolejne miesiące mogą jednak przynieść pogorszenie nastrojów konsumentów, co znajdzie odzwierciedlenie w niższym poziomie sprzedaży detalicznej i co za tym idzie – obrotach najemców obiektów handlowych.
Carrefour chce w Polsce przejąć kolejne dwie lokalizacje po Tescoartykuł
Pokaż artykuł
Carrefour chce w Polsce przejąć kolejne dwie lokalizacje po Tesco
Carrefour szuka lokalizacji pod nowe sklepy wielkopowierzchniowe. W tym celu firma złożyła do UOKiK wniosek dotyczący nabycia części mienia należącego do spółki Europrojekt Saller.
Netto kończy 2022 rok z ponad 660 sklepami w Polsce. Ma ambitne cele na 2023 r.artykuł
Pokaż artykuł
Netto kończy 2022 rok z ponad 660 sklepami w Polsce. Ma ambitne cele na 2023 r.
2022 rok to dla Netto kontynuacja dynamicznego rozwoju. Sieć rozszerzyła się do ponad 660 sklepów, otwierając na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy ponad 60 z nich, w tym 2 dzisiaj, a 5 w samym grudniu. Poszerzenie zasięgu, ale również wprowadzenie zmian w zakresie polityki cenowej i asortymentowej przełożyło się na wzrost liczby wizyt klientów o blisko 53 proc. Cele na 2023 rok są ambitne, ale osadzone w realiach gospodarczych i odnoszące się bezpośrednio do oczekiwań klientów.
Wojna w Ukrainie, napływ uchodźców, inflacja i rosnące ceny energii miały w 2022 r. duży wpływ na rynek handlowy w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Wojna w Ukrainie, napływ uchodźców, inflacja i rosnące ceny energii miały w 2022 r. duży wpływ na rynek handlowy w Polsce
Wojna w Ukrainie i związany z nią napływ uchodźców, inflacja i rosnące ceny energii miały duży wpływ na rynek handlowy w Polsce. Analogiczne do zeszłego roku pozostają preferencje konsumentów, aby kupować w pobliżu miejsca zamieszkania, a to motywuje deweloperów do budowania kolejnych parków handlowych i centrów convenience w małych miastach. Podsumowując 2022 rok, eksperci Colliers wybrali najistotniejsze wydarzenia ostatnich 12 miesięcy oraz trendy, które będą kształtować rynek handlowy w 2023 roku.
Projekty wielofunkcyjne i parki handlowe wciąż na topie w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Projekty wielofunkcyjne i parki handlowe wciąż na topie w Polsce
Retail parki dają inwestorom zarobić. Liczne obiekty handlowe typu convenience oddawane są w coraz mniejszych miejscowościach na terenie całej Polski. Tylko w trzecim kwartale br. w Polsce oddanych zostało prawie 120 tys. mkw. powierzchni handlowych, w tym kilka retail parków.
Małe miasta skupiają już 25 procent całkowitej podaży nowej powierzchni handlowej w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Małe miasta skupiają już 25 procent całkowitej podaży nowej powierzchni handlowej w Polsce [RAPORT]
Całkowita powierzchnia handlowa w Polsce wynosi obecnie 13,15 mln mkw. Od stycznia do września 2022 r. rynek powiększył się o 184,1 tys. mkw. nowej przestrzeni handlowej, z czego 94 proc. to parki handlowe. W budowie pozostaje 355 tys. mkw. powierzchni handlowej, głównie w małych miastach – wynika z najnowszego raportu CBRE. Wciąż popularne są obiekty typu "convenience", ale równolegle na rynku rozwija się segment projektów wielofunkcyjnych, w których handel pełni rolę uzupełniającą.
Primark otworzy w listopadzie dwa nowe sklepy w Polsce, w Krakowie i Katowicachartykuł
Pokaż artykuł
Primark otworzy w listopadzie dwa nowe sklepy w Polsce, w Krakowie i Katowicach
W listopadzie do dwóch już działających sklepów Primark w Polsce (w Poznaniu i Warszawie), dołączą dwa kolejne. Tym razem ta znana, światowa marka otworzy swoje sklepy w Krakowie i Katowicach. Pracę w nich znajdzie łącznie około 340 osób.
W przyszłym roku otwarcie Ozimska Park w Opolu [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W przyszłym roku otwarcie Ozimska Park w Opolu [WIZUALIZACJE]
Scallier wprowadza na rynek opolski nowy projekt handlowy – Ozimska Park. Nowy obiekt powstanie na bazie dawnej Galerii Ozimskiej, której największym najemcą był hipermarket Tesco. W nowym obiekcie na 18 000 mkw. powierzchni najmu (GLA) powstanie pasaż handlowy, któremu towarzyszyć będzie klasyczny park handlowy.
Handel w Polsce idzie w lokalnośćartykuł
Pokaż artykuł
Handel w Polsce idzie w lokalność
W mniejszych miejscowościach rosną parki handlowe, w dużych miastach powierzchni pod handel dostarczają obiekty wielofunkcyjne i nowe osiedla mieszkaniowe. Choć galerie handlowe znów tłumnie odwiedzane są przez klientów, szczególnie w weekendy, stacjonarny handel staje się coraz bardziej rozproszony i lokalny.
Rozbudowany i powiększony Multishop Sochaczew wkrótce powita nowych najemcówartykuł
Pokaż artykuł
Rozbudowany i powiększony Multishop Sochaczew wkrótce powita nowych najemców
Jeszcze w tym roku pierwsi najemcy otworzą swoje sklepy w przebudowywanym obiekcie Tesco w parku handlowym Multishop Sochaczew. Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem funduszu Falcon Investment Management oraz spółki Multishop.
W Lubinie otwarty zostanie Cuprum Park – najnowszy retail park na Dolnym Śląskuartykuł
Pokaż artykuł
W Lubinie otwarty zostanie Cuprum Park – najnowszy retail park na Dolnym Śląsku
Już najbliższy czwartek, 15 września o godzinie 9:00 otwarta zostanie nowa galeria handlowa na Dolnym Śląsku – Cuprum Park w Lubinie. Inwestycja powstała na działce o powierzchni 43 000 mkw., w centrum miasta, u zbiegu ulic Komisji Edukacji Narodowej i Paderewskiego, w miejscu, gdzie wcześniej funkcjonował hipermarket sieci Tesco, która wycofała się z Polski.
REKLAMA