REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Za rok nowy wiadukt w Młoszowej poprawi bezpieczeństwo na linii Kraków – Katowiceartykuł
Pokaż artykuł
Za rok nowy wiadukt w Młoszowej poprawi bezpieczeństwo na linii Kraków – Katowice
Ruszyła budowa bezkolizyjnego skrzyżowania drogi z torami na linii kolejowej E30. Wiadukt drogowy poprawi bezpieczeństwo mieszkańców Młoszowej. To kolejny taki obiekt zaplanowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na ważnej magistrali, łączącej Małopolskę ze Śląskiem. W ramach modernizacji za przeszło 2 mld zł, współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”, z podobnych wiaduktów korzystają już mieszkańcy Jaworzna, Krzeszowic i Trzebini.
Nowy most kolejowy na Regalicy w Szczecinie zwiększył możliwości kolei i żeglugi [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Nowy most kolejowy na Regalicy w Szczecinie zwiększył możliwości kolei i żeglugi [ZDJĘCIA]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Wody Polskie wybudowały nowy most na Regalicy w Szczecinie. Przeprawa zwiększyła możliwości kolei i żeglugi na Pomorzu Zachodnim. Nowym mostem sprawniej i bezpieczniej może jeździć więcej pociągów. Poprawiło się bezpieczeństwo powodziowe. Inwestycja za ponad 300 mln zł współfinansowana jest przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Generalnym wykonawcą jest firma Budimex S.A. z Warszawy.
Trwają prace przy modernizacji zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Trwają prace przy modernizacji zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu [FILMY]
Na terenie zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu prowadzona jest przebudowa peronów i hali przy zachowaniu elementów historycznych. Montowane są poszycie dachu i przeszklenia. Efektem inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie będą sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac to ponad 1,2 mld zł, dofinansowanie pochodzi z UE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły też przetarg na remont nastawni bramowej w Bytomiu.
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie [FILM]
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
Koleją ze Skarżyska-Kamiennej szybciej w kierunku Kielcartykuł
Pokaż artykuł
Koleją ze Skarżyska-Kamiennej szybciej w kierunku Kielc
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę na modernizację linii kolejowej nr 8, na odcinku Skarżysko-Kamienna - Tumlin. Do końca 2028 r. prędkość pociągów zostanie podniesiona do 120 km/h, co skróci podróże w kierunku Kielc. W ramach inwestycji za około 834 mln zł brutto przebudowane zostaną istniejące stacje i przystanki, a dzięki nowym torom i systemom sterowania ruchem pociągów zwiększy się przepustowość w transporcie ludzi i towarów.
Obwodnica Zabierzowainwestycja
Pokaż inwestycję
Obwodnica Zabierzowa
Zabierzów
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILMY]
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej w Warszawie? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej w Warszawie? [FILMY]
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Warszawa: Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Warszawa: Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej? [FILMY]
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
W Warszawie trwa budowa pierwszej podziemnej trasy tramwajowej [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie trwa budowa pierwszej podziemnej trasy tramwajowej [FILM]
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Ostatnie prace w tunelu kolejowym na trasie Wrocław – Jelenia Góra [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Ostatnie prace w tunelu kolejowym na trasie Wrocław – Jelenia Góra [ZDJĘCIA]
Za półmetkiem jest zabezpieczanie ścian poszerzonego już tunelu kolejowego koło Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra. Zastosowana w tunelu technologia pozwala na wykonywanie prac i przejazd pociągów. Zakończenie inwestycji wartej ok 130 mln zł przewidywane jest w połowie 2024 r.
W Krakowie trwają zaawansowane prace na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Krakowie trwają zaawansowane prace na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic [FILMY]
Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstaje w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4,5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować już w 2025 roku, z częstotliwością nawet 90 sekund.
Co słychać na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic? [FILMY]
Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstaje w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4,5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować już w 2025 roku, z częstotliwością nawet 90 sekund.
W Krakowie powstaje linia tramwajowa do Mistrzejowic [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Krakowie powstaje linia tramwajowa do Mistrzejowic [FILMY]
Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstaje w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4,5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować już w 2025 roku, z częstotliwością nawet 90 sekund.
Budowa wielkiej estakady na drodze ekspresowej S7 w Krakowie jest już na półmetku [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa wielkiej estakady na drodze ekspresowej S7 w Krakowie jest już na półmetku [FILMY+ZDJĘCIA]
Budowa estakady na drodze ekspresowej S7 nad ul. Petőfiego i torami kolejowymi jest już na półmetku! Niemal kilometrowa część tego obiektu przygotowywana jest w technologii nasuwu (betonowe segmenty są kolejno wysuwane na podpory). Jezdnia w kierunku Warszawy liczyć będzie 40 segmentów, a w kierunku Rzeszowa 41. W połowie marca wykonawca wysunął odpowiednio segmenty nr 20 i 21.
Prace na Centralnej Magistrali Kolejowej dla szybszych podróży kolejąartykuł
Pokaż artykuł
Prace na Centralnej Magistrali Kolejowej dla szybszych podróży koleją
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie przygotowują Centralną Magistralę Kolejową do prędkości 250 km/h. Inwestycje pozwolą skrócić czas podróży koleją m.in. na trasie z Warszawy w stronę Krakowa, Katowic i Wrocławia. Wartość modernizacji CMK realizowanej ze środków budżetowych oraz unijnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) wynosi ok. 1,8 mld zł.
[śląskie] Drogowa Trasa Średnicowa już w Gliwicach!artykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Drogowa Trasa Średnicowa już w Gliwicach!
Odcinek G1 ma ok. 2,8 km długości. Łączny koszt tej inwestycji to 287,1 mln zł.   Budowa zost...
Co słychać na budowanych przez GDDKiA drogach w Małopolsce? [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowanych przez GDDKiA drogach w Małopolsce? [RAPORT]
Trwają prace na budowach ponad 70 km nowych małopolskich dróg. Największy zakres działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wiąże się z głównym ciągiem komunikacyjnym województwa z północy na południe, trasami S7 i DK47 oraz modernizacją DK7. Budowane są też cztery istotne dla regionu obwodnice i rozbudowujemy DK94 w Olkuszu. Naprawiana jest też DK28 w Kasinie Wielkiej, gdzie rok temu uaktywniło się osuwisko. Łączny koszt tych wszystkich prac to 5,32 mld zł.
Polska straci 3 mld zł unijnego dofinansowania? Co dalej z budową kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Polska straci 3 mld zł unijnego dofinansowania? Co dalej z budową kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILM]
Tunel średnicowy w Łodzi miał stanowić jedną z najważniejszych inwestycji kolejowych w Polsce. Obecnie istnieje jednak poważne ryzyko, że to wielkie przedsięwzięcie stanie się punktem krytycznym zarówno dla dwóch kolejnych wykonawców, mieszkańców centrum miasta, jak i dla budżetu państwa. Sytuacja jest niezwykle złożona i trudna.
Podłęże-Piekiełko: Jadwiga i Kinga bez ustanku budują pod ziemią dwa tunele kolejoweartykuł
Pokaż artykuł
Podłęże-Piekiełko: Jadwiga i Kinga bez ustanku budują pod ziemią dwa tunele kolejowe
Jadwiga i Kinga bez ustanku budują pod ziemią dwa tunele, dzięki którym skrócone zostaną podróże koleją z Limanowej do Nowego Sącza. Potężne tarcze TBM, pracujące przy największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych S.A. na południu kraju, wizytowali kolejarze z całego kontynentu, uczestnicy Europejskich Dni Bezpieczeństwa Kolejowego. Modernizacja linii kolejowej 104, której częścią jest budowa tuneli, współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
REKLAMA