Kolejny etap budowy drogi Bielany-Łany-Długołęka, czyli tzw. Wschodniej Obwodnicy Wrocławia ruszy w najbliższym czasie. Budową drogi z Żernik Wrocławskich do Siechnic ma zająć się konsorcjum firm, które liderem jest Pol-Dróg Dolny Śląsk.
- Kontrakt ten zostanie podpisany niezwłocznie po dopełnieniu przez wyłonionego w przetargu wykonawcę niezbędnych formalności, co prawdopodobnie będzie miało miejsce w drugiej połowie lipca - informuje Krzysztof Kiniorski z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.
W przetargu na realizację kolejnego etapu trasy Bielany - Łany - Długołęka brało udział 17 oferentów. Decyzją komisji przetargowej za najkorzystniejszą została uznana oferta konsorcjum, którego liderem jest firma Pol-Dróg Dolny Śląsk S.A. Zasadność tego wyboru podważał jeden z oferentów, który 5 maja złożył odwołanie do Urzędu Zamówień Publicznych. Rozpoznając odwołanie, UZP nie podzielił zawartych w nim zastrzeżeń i podtrzymał decyzję komisji jako słuszną.
Ten etap to budowa odcinka drogi wojewódzkiej z Siechnic do Żernik Wrocławskich od ronda w ciągu drogi nr 395 do drogi krajowej 94.
Zakres prac obejmuje m.in.:
- budowę dwóch jezdni nowej drogi (jezdnia południowa - długość: 5 km, jezdnia północna - długość: 765 m),
- budowę dwóch wiaduktów drogowych nad torami kolejowymi,
- budowę mostu nad Brochówką,
- przebudowę ul. Kolejowej w Iwinach (długość: 476 m),
- przebudowę ul. Zacharzyckieh (długość: 200 m),
- budowę ciągów pieszo-rowerowych (długość: 5 km),
- budowę chodników (długość: ok. 500 m),
- budowę ekranów akustycznych (ok. 370 m) i ekranów środowiskowych (ok. 290 m).
Pierwszy z czterech etapów budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia - od drogi krajowej nr 94 do drogi wojewódzkiej 455, który kosztuje blisko 350 mln zł, ma zostać zakończony w styczniu 2013 roku. A więc jest szansa, że drogą od ronda w Siechnicach do Łan pojedziemy za pół roku.
Zakończenie realizacji dwóch kolejnych etapów przewidziano na 2016 rok. To trasy z Bielan Wrocławskich do Żernik oraz między Łanami a Długołęką. W przypadku pierwszej z nich cały trwa dyskusja nad wyborem najlepszego wariantu przebiegu tego fragmentu.