fot. investphoto.pl

[Wrocław] Ostatnie prace na budowie Wroclavii. Otwarcie w październiku [FOTO]

Tomasz Matejuk
W połowie października Wroclavia, czyli centrum handlowo-biurowe zintegrowane z dworcem autobusowym Polbus, otworzy podwoje. – Będzie to nowe miejsce zakupów oraz spotkań i rozrywki, z ofertą skierowaną do wszystkich mieszkańców miasta – zapowiada inwestor.
Znamy już dokładną datę otwarcia obiektu, który powstaje pomiędzy ulicą Suchą, Joannitów, Dyrekcyjną i Borowską – to 18 października 2017 roku.
– Tworząc Wroclavię, chcemy zaproponować mieszkańcom Dolnego Śląska nową, 4-gwiazdkową jakość obsługi, nowoczesną architekturę i wyjątkową ofertę handlową. Mamy nadzieję, że stworzymy niebanalną, unikalną i przyjazną atmosferę, która zachęci wrocławian do spędzania z nami czasu. Już teraz zapraszamy wszystkich na otwarcie – mówi Małgorzata Woźniak, dyrektor Wroclavii. 
Inwestor podkreśla, że budynek Wroclavii będzie miał nowoczesną bryłę, co pozwoli całemu otaczającemu go kwartałowi ulic odzyskać wielkomiejski charakter

– Zastosowano w nim naturalne formy i najwyższej jakości materiały, aby podkreślać jego reprezentacyjną funkcję. Goście i pracownicy mogą liczyć na dużo przyjaznego, dziennego światła, którym będzie doświetlona fasada niemal każdego sklepu (przeszklone wejścia, a na dachu świetliki o łącznej powierzchni 3 tys. mkw.) – wyliczają przedstawiciele Unibail-Rodamco.

[AKTUALIZACJA] Byliśmy na spotkaniu dla prasy oraz spacerze po Wroclavia

Opublikowany przez InvestMap.pl na 7 czerwca 2017
Grand Kitchen, IMAX, Fikołki i CityFit
Aż 18% powierzchni najmu Wroclavii zostało przeznaczone na rozrywkę i gastronomię. Na poziomie +2, w sąsiedztwie całorocznych zielonych ogrodów, które zajmą łącznie ponad 4 tys. mkw., na klientów czekać będzie strefa Grand Kitchen z potrawami z całego świata, serwowanymi przez najlepsze międzynarodowe i lokalne restauracje. 
W Grand Kitchen zagoszczą popularne wrocławskie marki gastronomiczne, m.in. Pasibus, Polish Lody, Etno Cafe, a także GRECO, La Paryżanka, Vege Life, Mr Chilly, Food Republic, Express Oriental i Express Doner oraz koncepty sieciowe: premierowe na rynku Blue Frog oraz wrapMe!, a także jedyne w mieście Vapiano i Izumi Sushi. Na gości centrum czekać będą również znane i lubiane przez klientów Salad Story, North Fish, Pizza Hut, KFC i Frankie’s. 
Na tym samym poziomie będzie też 20-salowe kino Cinema City z pierwszym w mieście IMAX-em oraz jedyna we Wrocławiu sala zabaw Fikołki. Piętro niżej znajdzie się dostępny przez całą dobę klub fitness CityFit.


Ponad 90% powierzchni handlowej już wynajęte 

Jak tłumaczy inwestor, najemcy zostali dobrani w sposób umożliwiający zaspokojenie potrzeb wszystkich klientów, poprzez zaproponowanie szerokiego wyboru różnych marek, zarówno premium, jak i popularnych, masowych
Sklepy niedostępne dotąd w mieście, które powstaną we Wroclavii to m.in. Steve Madden (buty i torebki firmowane przez znanego amerykańskiego kreatora mody), Forever 21 (rozpoznawalna na całym świecie, popularna młodzieżowa marka modowa), Uterqüe (starannie wyselekcjonowane kolekcje ubrań i akcesoriów), Run Colors (dla amatorów obuwia sportowego, z limitowanymi kolekcjami), Goldi (ukraińska sieć odzieżowa, która we Wroclavii otworzy swój pierwszy sklep w Polsce), U.S. Polo Assn. (sportowe ubrania w klasycznym amerykańskim stylu), Lacoste (czołowy gracz na rynku odzieży codziennej klasy premium), Loft 37 (polska marka, która umożliwia klientowi samodzielne zaprojektowanie obuwia).
Powstaną także sklepy Jack & Jones, Yamamay, Carpisa, La Mallorquina, Estée Lauder, Tenatelli Optique, a dla dzieci: Okaidi, Petit Bateau i Tape à l’œil.
W gronie najemców Wroclavii jest także polska grupa odzieżowa LPP S.A., która zaprezentuje cały wachlarz swoich marek: Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay, a także grupa Inditex z wymienioną wcześniej marką Uterqüe i markami: Zara, Zara Home, Pull & Bear, Bershka, Oysho, Massimo Dutti, Stadivarius (z nowym konceptem mody męskiej). 
Flagowe sklepy otworzą m.in. Peek & Cloppenburg, H&M, CCC, Kazar, czy New Look. We Wroclavii znajdą się też liczne sklepy z biżuterią, bielizną i kosmetykami oraz oferta spożywcza, sportowa, wnętrzarska i multimedialna. 
Na ponad 4 miesiące przed otwarciem wynajęte jest ponad 90% powierzchni handlowej Wroclavii


Jak idzie budowa?

Budynek jest obecne w pełni uszczelniony, szklane fasady wykonane są w 100%, aluminiowe – w 92%, a ich oświetlenie – w 75%. Na zewnątrz trwa pokrywanie zadaszeń nad wejściami niezwykle trwałym materiałem o nazwie GRP, a wewnątrz – aranżacja wnętrz toalet i malowanie posadzki parkingu, schodów oraz korytarzy technicznych. 
Windy i ruchome schody są gotowe w 100% (odpowiednio 22 i 34 sztuki), balustrady – w 92%, marmurowa posadzka (stanowiąca 14 000 mkw.) –  w 94%, drzwi i przedsionki – w 74%, podwieszane sufity – w 54%. 37% powierzchni handlowej zostało już przekazane najemcom, którzy rozpoczęli prace wykończeniowe w swoich lokalach. 
Zarówno cześć handlowa, jak i biurowa Wroclavii, uzyskały na etapie projektowo-budowalnym międzynarodowy certyfikat ekologiczny BREEAM Interim, który potwierdza wyjątkową przyjazność budynku dla jego przyszłych użytkowników i środowiska. Podczas certyfikacji cześć handlowa uzyskała 81,3% punktów, co jest najwyższym w całej Europie rezultatem dla centrum handlowego w budowie.

>Zobacz więcej zdjęć z budowy Wroclavii
Źródło: materiały prasowe