REKLAMA
Napisz komentarz
antisocial
"7one" napisał:
[...] No ale teraz przynajmniej wiadomo że skoro ten Pan (projektant Mostu Milenijnego zresztą) robił tą "koncepcję" to są rzeczywiście spore szanse że będzie podwieszony /chyba że zmienią na etapie PB/ ;).


Nie tym razem ;) Miasto tnie koszty i koncepcja przewiduje "zwykły" most 11-przęsłowy.
Wizualka: http://www.kilian.wroclaw.pl/wizualizac ... ra-2a.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
czy ktoś miał kogoś konkretnego na myśli? :lol:

"artek_wro" napisał:
Obrazek:lol:


Dobrze że jeszcze przed pomalowaniem przyczółka ;) jak bym zobaczył takiego gnoja który mazia na nowej elewacji to... ;)

[quote:ykcys6fy]Piotr Wanecki z firmy Biprogeo Projekt[/quote:ykcys6fy]

Pan Piotr Wanecki nie jest "z firmy Biprogeo Projekt" - eh ci dziennikarze... No ale teraz przynajmniej wiadomo że skoro ten Pan (projektant Mostu Milenijnego zresztą) robił tą "koncepcję" to są rzeczywiście spore szanse że będzie podwieszony /chyba że zmienią na etapie PB/ ;).
0
Zaloguj aby dodać komentarz
artek_wro
przebudowa ul. klecińskiej w ciągu obwodnicy śródmiejskiej
zdjęcia z niedzieli 2007-09-09:

ciąg rowerowo-pieszy po stronie wschodniej:

2007-09-09-5638.JPG

hmm, stawianie latarni na środku chodnika to raczej nie najlepszy pomysł:

2007-09-09-5639.JPG

2007-09-09-5643.JPG

zjazd z wiaduktu wschodniego - w poniedziałek zaczęto już kłaść (jak to mówią) asfalt:

2007-09-09-5641.JPG

2007-09-09-5640.JPG

wjazd na wiadukt wschodni:

2007-09-09-5647.JPG

2007-09-09-5648.JPG

ul. petuniowa

2007-09-09-5645.JPG

2007-09-09-5650.JPG

łącznik przy us jest już czynny:

2007-09-09-5646.JPG

i rzut oka na wiadukty od spodu:

2007-09-09-5649.JPG

2007-09-09-5653.JPG

2007-09-09-5651.JPG

czy ktoś miał kogoś konkretnego na myśli? :lol:

2007-09-09-5652.JPG :lol:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
Czy ten mosto-wiadukt na jakimś fragmencie leży na ziemi??
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Rafis
"matternhorn" napisał:
Najbardziej cieszą wyniki ankiety dołączonej do tego artykułu ;)


Ci którzy protestują raczej nie korzystają z internetu i na pewno nie czytują Gazety Wyborczej :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
matternhorn
Najbardziej cieszą wyniki ankiety dołączonej do tego artykułu ;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
We Wrocławiu powstaną dwa nowe mosty

Magda Nogaj 2007-09-11, ostatnia aktualizacja 2007-09-11 18:51


Dwa mosty i cztery wiadukty połączą ul. Krakowską z Wielką Wyspą. Będzie to najbardziej kosztowana inwestycja drogowa w mieście. Pochłonie około 300 mln zł, a więc dwa razy tyle co dotychczas najdroższa budowa mostu Milenijnego

Dzięki nowemu połączeniu mieszkańcy południowego Wrocławia nie będą musieli jechać przez zakorkowane centrum, by dostać się na Biskupin czy Sępolno. Wiadukt w ciągu al. Armii Krajowej nie będzie się kończył przy skrzyżowaniu z ul. Krakowską, ale będzie można nim przejechać na wprost. Nowy odcinek obwodnicy śródmiejskiej biec będzie do ul. Olszewskiego, następnie Mickiewicza.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną wiadukty nad ulicami: Krakowską, Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Droga prowadzić też będzie dwoma mostami. Pierwszy, nad rzeką Oławą, będzie miał około 260 m, drugi nad Odrą blisko 600 m. Zarząd Dróg i Komunikacji właśnie ogłosił przetarg na projekt budowlany nowego odcinka obwodnicy. - Projektowanie potrwa rok, dlatego budowa będzie się mogła rozpocząć dopiero w 2009 r. - mówi Ewa Mazur, rzeczniczka ZDiK-u. - Miasto zagwarantowało na to zadanie około 300 mln zł w budżecie na lata 2009-11. Będzie to najdroższa inwestycja w mieście.

Dla porównania - przebudowa ul. Szewskiej kosztowała prawie 49 mln zł, budowa estakady na Klecińskiej 52,5 mln zł, a modernizacja pl. Grunwaldzkiego 86 mln zł.

Najtrudniejszym zadaniem na odcinku Krakowska - Mickiewicza będzie budowa mostu przez Odrę zwanego Wschodnim. Jego koszt to 60 mln zł, ale według wyceny sprzed trzech lat, kiedy powstawała koncepcja. Inwestycja z pewnością okaże się więc jeszcze droższa, bo wzrosły ceny materiałów budowlanych i robocizny.

- Most Milenijny ma 962 m długości i jego budowa trwała ponad dwa lata. Nowe mosty mają w sumie porównywalne rozmiary, więc powstaną pewnie w podobnym czasie. Ale pewność co do terminu zakończenia inwestycji będziemy mieć dopiero, gdy gotowy będzie projekt budowlany - mówi Piotr Wanecki z firmy Biprogeo Projekt, która przygotowała koncepcję tego fragmentu obwodnicy.

Odcinek Krakowska - Mickiewicza będzie miał dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Po obu stronach jezdni wybudowane zostaną chodniki i ścieżki rowerowe. Nad trasą w pobliżu ul. 9 Maja powstanie kładka dla pieszych.


Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,4479866.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
"keiko56" napisał:
pierwsza przymiarka graficzna nowej przeprawy przez Odrę i Oławę, od ul.Krakowskiej na Biskupin: http://www.e.gazeta.wroc.pl/


http://www.kilian.wroclaw.pl/wizualizac ... ra-2a.html

i całość: http://www.kilian.wroclaw.pl/wizualizac ... index.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
keiko56
pierwsza przymiarka graficzna nowej przeprawy przez Odrę i Oławę, od ul.Krakowskiej na Biskupin: http://www.e.gazeta.wroc.pl/
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Na prawo most, na lewo most


Nowa przeprawa przez Odrę będzie miała 11 podpór i 28 metrów szerokości
Wrocławski ZDiK ogłosił przetarg na projekt budowlany odcinka obwodnicy od ul. Krakowskiej przez Oławę i Odrę do Wielkiej Wyspy. To ważny fragment trasy, bo umożliwi komunikację z Biskupinem od południa

Teraz cały ruch samochodowy w kierunku centrum musi przechodzić przez mosty – Zwierzyniecki i Szczytnicki. Dodatkowa przeprawa odciąży je.
Miasto wybrało najprostszy i najtańszy wariant.
– Most Wschodni przez Odrę będzie miał jedenaście podpór i około 28 metrów szerokości. Będą na nim dwie jezdnie, każda z dwoma pasami, a po bokach ścieżki rowerowe i chodniki – wylicza Ewa Mazur, rzeczniczka ZDiK-u.
Oprócz tego zaprojektować trzeba jeszcze drugi most – przez Oławę. Ten będzie jednak znacznie krótszy. Co do barw, to obie konstrukcje utrzymane będą w kolorze szarym.
Projektanci, którzy wygrają przetarg, będą mieli sporo pracy, bo na odcinku między Krakowską a Wielką Wyspą zaplanowano jeszcze kilka innych obiektów. Przede wszystkim konieczne będzie wpięcie trasy do wiaduktu na ul. Armii Krajowej.
Dalej, w kierunku na północ – stanie wiadukt nad ul. Wilczą. Z kolei za mostem nad Oławą droga przejdzie kolejnym wiaduktem nad ul. Międzyrzecką.
Po drugiej stronie Odry projekt ma uwzględnić budowę w dwóch etapach. W pierwszym – przy budowie przepraw przez Odrę i Oławę – od ul. Olszewskiego do Mickiewicza powstanie jedna jezdnia. Druga nitka – ma być dobudowana później – w drugim etapie. Na Wielkiej Wyspie przewidywana jest jeszcze kładka dla pieszych nad trasą, która ulokowana zostanie w rejonie ul. 9 Maja.
ZDiK szacuje, że prace projektowe zajmą przynajmniej rok. Dlatego budowa najszybciej może zacząć się w 2009 r. Dlatego w wieloletnim planie inwestycyjnym przewidziano główne finansowanie na lata 2009-2011. Przy czym miasto liczy, że zdoła pozyskać dotację z Unii Europejskiej. •

Bartosz Wawryszuk - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska

http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/768251.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Gesah
jak ma wygladac dowiemy sie teoretycznie dopiero 15 grudnia przyszlego roku.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
"Gesah" napisał:
ze ZDiKu mam info, ze most ma byc wantowy.


I jak tam informacja? Hmmm... czyżby Panowie ze ZDiK-u wiedzieli lepiej od Projektanta przed jego wyborem co powstanie? ;):D a tak już na poważnie to pewnie ktoś mówił że wantowy ponieważ taki byłby najbardziej ekonomiczny przy tych rozpiętościach i tak drogowcy z Biprogeo sobie pomaziali na wizualkach (chyba koncepcji). Ale koncepcja ma to do siebie że niekoniecznie musi być wiążąca (chociaż powinna), co nie zmienia faktu że nadal kibicuję wantowemu i jestem ciekaw kto wygra przetarg na właściwy projekt :).
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Darek
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla Budowy Mostu Wschodniego w ciągu Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu

http://wzp.zdik.wroc.pl/announcements/show/196/1069
0
Zaloguj aby dodać komentarz
artek_wro
"keiko56" napisał:
Zgadzam się z hipotetyczną wersją (czerwone kreski) lecz widząc codziennie wiadukt, nie wyobrażam sobie,mimo wszystko, wplecenia Trasy Czeskiej w Klecińską, z wymaganymi zjazdami,ślomakami.


patrząc codziennie na wiadukt z wysokości 5 piętra widzę że się da ..
a żadnych zjazdów i ślimaków przy klecińskiej nie potrzeba. wszystko spokojnie się zmieści na parterze, pod wiaduktami.

"keiko56" napisał:
Wg w/w mapki dwujezdniowa trasa ma się włączyć po stronie północnej (od ogródków), tu gdzie teraz są dróżki rowerowe - czyżby rezerwa?.


ogródki działkowe pójdą do kasacji, a w związku z tym droga przydziałkowa (to nie rezerwa a droga dojazdowa z parkingiem) na pewnym odcinku też.

"keiko56" napisał:
Pewno nastąpi korekta przebiegu węzła i pewno za sporo lat. :study:


wg aktualnego wpi w latach 2009-11
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Anonymous
Zgadzam się z hipotetyczną wersją (czerwone kreski) lecz widząc codziennie wiadukt, nie wyobrażam sobie,mimo wszystko, wplecenia Trasy Czeskiej w Klecińską, z wymaganymi zjazdami,ślomakami. Wg w/w mapki dwujezdniowa trasa ma się włączyć po stronie północnej (od ogródków), tu gdzie teraz są dróżki rowerowe - czyżby rezerwa?. Pewno nastąpi korekta przebiegu węzła i pewno za sporo lat. :study:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
łatwo się zgubić ;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Anonymous
wiadukt finiszuje,będzie wreszcie ulga komunikacyjna w tym rejonie.Mnie intryguje mapka poblikowana na http://www.wroclaw.pl/m23280/p23290.aspx . Pokazuje ona "Docelowy układ drogowy" planowany przez Wrocław. Mapka ta pokazuje PODłĄCZENIE "Trasy Czeskiej" w miejscu właśnie wykańczanego wiaduktu i poprowadzenie od Klecińskiej nową Trasą Czeską drogi nr 5. Czy ktoś wie więcej na ten temat?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
artek_wro
budowa wiaduktów na klecińskiej, 2007-09-02

wjazd na drogę przydziałkową jest świetnie zakamuflowany za przystankiem autobusowym:

2007-09-02-5623.JPG

2007-09-02-5622.JPG

przerabiane jest obecnie skrzyżowanie klecińskiej ze szwajcarską:

2007-09-02-5601.JPG

a na zjeździe z wiaduktu wschodniego wyraźnie wyłania się jezdnia:

2007-09-02-5603.JPG

2007-09-02-5604.JPG

2007-09-02-5608.JPG

tu ma być droga rowerowo-piesza, bardziej na środku tej latarni już chyba się nie dało postawić ...

2007-09-02-5614.JPG

2007-09-02-5609.JPG

i rzut oka na wiadukt:

2007-09-02-5606.JPG

2007-09-02-5605.JPG

2007-09-02-5607.JPG
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Anonymous
ul.Klecińska to chyba jedyna inwestycja, gdzie prace postępują i widać na bieżąco,że robotnicy pracują by coś zrobić.Serce rośnie,bo prawdopodobnie przed końcem roku będzie można jechać obydwiema jezdniami. A już na marginesie, czy ktoś wie jak ma być podłączona tzw. Trasa Czeska do ul.Klecińskiej - jak pokazują to niektóre plany rozwoju dróg we Wrocławiu ?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Darek
Podziękowania za fotki. Cieszy, że tempo prac jest całkiem dobre jak na Wrocław.
:thumleft:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
artek_wro
2007-08-26

na początek dobre wieści - od wczoraj funkcjonuje skrzyżowanie na francuskiej. w ograniczonym zakresie, niestety - brak skrętu w lewo, w szwajcarską:

2007-08-26-5550.JPG

2007-08-26-5551.JPG

2007-08-26-5552.JPG

powoli wyłania się coś na kształt jezdni na zjeździe z wiaduktu:

2007-08-26-5547.JPG

2007-08-26-5549.JPG

i rzut oka na drogę przydziałkową:

2007-08-26-5553.JPG

2007-08-26-5556.JPG

tu wjazd z jezdni, całość oznakowana jest jako strefa zamieszkania - jednokierunkowa dla samochodów:

2007-08-26-5562.JPG

2007-08-26-5567.JPG

wyjazd przed wiaduktem:

2007-08-26-5573.JPG

2007-08-26-5574.JPG

a jak to wygląda w praktyce - cóż, nie ma jak wrocławscy kierowcy :(

2007-08-26-5578.JPG

2007-08-26-5579.JPG
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Darek
17 i 19 sierpnia 2007. Fotki Artek Wro.

2007-08-17-5414.JPG

2007-08-17-5415.JPG

2007-08-19-5443.JPG

2007-08-19-5438.JPG

2007-08-19-5442.JPG
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Przebudowa ul. Klecińskiej wraz z budową estakady

16.08

171946.jpg

171947.jpg

171948.jpg

171949.jpg

171951.jpg

171952.jpg

171953.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Wiadukt na Klecińskiej

11.08

171123.jpg

171126.jpg

171127.jpg

171128.jpg

171129.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
28.07

170062.jpg

170063.jpg

170064.jpg

170065.jpg

170066.jpg

170067.jpg

170068.jpg

170070.jpg

170073.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Darek
PREZYDENT WROCŁAWIA

OBWIESZCZENIE

zawiadamiam strony postępowania,

że w dniu 14.05.2007 r. zostało wszczęte, na wniosek Zarządu Dróg i Komunikacji we Wrocławiu, postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi dla zadania:

Budowa połączenia Obwodnicy Śródmiejskiej z Regionalnym Portem Lotniczym – zadanie 2,
ul. Graniczna – od Centrum Handlowego do Portu Lotniczego wraz z nowym łącznikiem ul. Skarżyńskiego.

Data publikacji
24-lipiec-2007

http://wroclaw.naszemiasto.pl/przetargi ... &p6_3=&p8=
0
Zaloguj aby dodać komentarz
artek_wro
2007-07-27
estakada nad torami w ciągu ul. klecińskiej - wylano beton na kolejnym, całkiem sporym fragmencie wschodniego wiaduktu:

2007-07-27-2227.JPG
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Anonymous
Oby zaczeli prace na wiosne przyszłego roku.... a nie na jesieni....
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
Jeśli dobrze widziałem przejeżdżając dzisiaj około 20 estakadą na Klecińskiej, zaczęli betonowanie pierwszego segmentu drugiej nitki :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Slaworow
"Orzech" napisał:
Prace budowlane w takim układzie zaczną się pewnie dopiero w przyszłym roku.


heh, zawsze można propagandowo zacząć od wbicia szpadla, wycinki krzaków, skoszenia trawki i likwidacji ogródków :D:D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA