W piątek, 28 listopada, po pięciu latach intensywnych prac budowlanych, oficjalnie otwarto nowy dworzec PKP Warszawa Zachodnia. Modernizacja za 2,5 mld zł uczyniła stację największym węzłem kolejowym w Polsce – zatrzymuje się tu co piąty pociąg w kraju. Dzięki gruntownej modernizacji pasażerowie zyskali wygodny dostęp do wszystkich peronów, a wkrótce także bogatą ofertę sklepów i gastronomii. Symboliczne przecięcie wstęgi zakończyło jedną z największych inwestycji infrastrukturalnych w stolicy.
W Warszawie powstanie linia metra M4. Będzie najdłuższa i najbardziej nowoczesna. Czwarta linia będzie miała ponad 26 km długości i 23 stacje, połączy 9 dzielnic oraz stworzy dogodne węzły przesiadkowe do innych środków transportu miejskiego. Podczas spotkania z dziennikarzami prezydent Rafał Trzaskowski wraz z przedstawicielami Metra Warszawskiego i projektantami zaprezentował planowany przebieg czwartej linii kolei podziemnej, która – jako pierwsza w stolicy – ma być w pełni autonomiczna, czyli bez maszynistów.
Modernizacja Dworca Zachodniego w Warszawie dobiega końca. W piątek, 28 listopada o godzinie 12, podróżni po raz pierwszy skorzystają z nowego tunelu podziemnego – najdłuższego tego typu obiektu w Polsce. Przejście zapewni dostęp do wszystkich dziewięciu peronów i stanie się sercem zmodernizowanej stacji.
W Warszawie trwa realizacja kompleksu wielofunkcyjnego Upper One. Prace postępują w tempie około jednej kondygnacji na tydzień/półtora tygodnia. To największa inwestycja biurowa aktualnie w budowie w Warszawie. W ramach projektu powstaje też pierwszy obiekt z sieci The Cloud One Hotel w stolicy.
Na budowie bemowskiego odcinka metra linii M2 – w tunelach i na stacjach – trwają prace związane z układaniem instalacji, budową torowiska i wykańczaniem pomieszczeń. Trzy nowe, powstające stacje – Karolin, Chrzanów, Lazurowa – nabierają ostatecznego kształtu.
Podczas sesji Rady Warszawy 20 listopada radni uchwalili cztery nowe miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Dotyczą one Wawra, Pragi-Północ, Bemowa, Mokotowa i Ursynowa.
W Warszawie trwa budowa trzech ostatnich stacji II linii metra i STP Mory. Obecny etap prac na ostatniej części M2 obejmuje perony, tunele i stację techniczno-postojową Mory, z której będą ruszały pociągi.
W Warszawie powstaje kolejny ponad 100 metrowy budynek. Budowa drugiej fazy kompleksu biurowego Skyliner, należącego do Grupy Karimpol, przekroczyła we wrześniu półmetek. Każdy kolejny poziom budynku powstaje w pięć dni. Zakończenie wszystkich prac budowlanych planowane jest na koniec IV kwartału 2026 roku.
Sieć tramwajowa w stolicy wzbogaci się o nową, długo oczekiwaną przez mieszkańców tego największego miasta w Polsce trasę. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025.
Zniknie kolejne zaniedbane miejsce w centrum, przynoszące od wielu lat wstyd stolicy? Rozpadający się gmach dawnej Fabryki Garbarskiej Temler i Szwede przy ul. Okopowej 78 na warszawskiej Woli, od lat stojący pusty, trafi na sprzedaż. To najdroższa działka, którą obecnie dysponuje stolica.