Warszawa

Włochy to lewobrzeżna dzielnica Warszawy. Do zalet mieszkania w tej części miasta należy zaliczyć łatwy dostęp do placówek edukacyjnych oraz sprawny dojazd do centrum Warszawy. Minusem może być hałas docierający z lotniska Warszawa Okęcie, a także korki w godzinach szczytu na głównych ulicach dzielnicy.

Mieszkańcy dzielnicy są zadowoleni z terenów rekreacyjnych, przy których można spotkać sporo zieleni. Dogodny dostęp do placów zabaw, żłobków, przedszkoli czy szkół podstawowych sprzyja rodzinom z dziećmi.

Jakie są osiedla we Włochach?

Włochy graniczą z takimi dzielnicami jak: Ursynów, Ochota, Mokotów, Bemowo, Wola oraz Ursus.

Włochy dzieli się na 8 osiedli: Nowe Włochy, Okęcie, Opacz Wielka, Raków-Wiktoryn, Salomea, Stare Włochy, Załuski oraz Paluch-Gorzkiewki.

Ile osób mieszka we Włochach?

Włochy zajmują powierzchnię blisko 29 km2. Według danych z 2021 roku liczba mieszkańców dzielnicy szacowana jest na 44,3 tys. To daje nam niewielką gęstość zaludnienia, która wynosi 1 549 os./km2.

Dla kogo rekomendowana jest dzielnica Włochy?

Włochy to dobre miejsce zamieszkania dla rodzin z dziećmi, ze względu na łatwy dostęp do placówek edukacyjnych. Dzielnica kusi nowych mieszkańców dobrym dojazdem do centrum i innych dzielnic miasta, ale także umiarkowanymi cenami mieszkań. Seniorzy powinni się tutaj również dobrze czuć, ponieważ jest sporo terenów zielonych.

Ile czasu potrzeba na dotarcie do centrum miasta z Włoch?

Na terenie dzielnicy kursują pociągi (SKM), autobusy oraz tramwaje. Ze stacji Warszawa Włochy można dojechać pociągiem do centrum w kwadrans. Z bardziej peryferyjnych części dzielnicy dojazd środkami komunikacji miejskiej do Śródmieścia zajmuje około 40 minut.

Sieć linii autobusowych jest tutaj dobrze rozwinięta. Autobusy przejeżdżają przez różne części dzielnicy, a przystanki można znaleźć m.in. przy najważniejszych ulicach.

We Włochach mamy kilka linii tramwajowych. Można się nimi dostać na Ochotę, Śródmieście, Pragę-Północ, Pragę-Południe oraz na Żoliborz. Tramwajem z przystanku P+R Al. Krakowska do ścisłego centrum dojedziemy w około 30 minut.

Niestety obecnie w dzielnicy Włochy nie ma żadnej stacji metra.

Rynek nieruchomości we Włochach

Włochy to stosunkowo duża pod względem powierzchni dzielnica o niewielkiej gęstości zaludnienia. To sprawia, że obszar nadaje się na nowe inwestycje mieszkaniowe.

We Włochach znajdziemy zabudowę jednorodzinną oraz osiedla mieszkaniowe. Nie występują tutaj wielkie blokowiska. W północnej części dzielnicy mamy tereny przemysłowo-magazynowe. Na terenie Włoch znajduje się również lotnisko Warszawa Okęcie im. Fryderyka Chopina.

Oferta deweloperów w tej dzielnicy jest dość szeroka. Można tutaj znaleźć kameralne bloki, kompleksy apartamentów, rozległe osiedla mieszkaniowe, wille miejskie, a także budynki mieszkalno-usługowe. Charakterystyczna dla nowych inwestycji mieszkaniowych jest modernistyczna architektura oraz podwyższony standard wykończenia.

Gdzie jest najwięcej nowych inwestycji mieszkaniowych we Włochach?

Najwięcej nowych inwestycji mieszkaniowych we Włochach znajdziemy na terenie takich osiedli jak: Raków, Stare Włochy, Okęcie oraz Nowe Włochy.

Mieszkania na sprzedaż we Włochach bezpośrednio od dewelopera

W naszej bazie ogłoszeń znajdziesz nowe mieszkania na sprzedaż we Włochach. Zobacz oferty bezpośrednio od deweloperów lub od agencji nieruchomości.

Jakie są ceny mieszkań we Włochach?

Obecnie przeciętna cena mieszkania we warszawskich Włochach kształtuje się na poziomie 11,8 tys. zł/mkw. To prawie tyle, ile wynosi średnia dla całej Warszawy (12 tys. zł/mkw.). Najwyższe średnie ceny mieszkań znajdziemy na takich osiedlach jak: Opacz Wielka (18,4 tys. zł/mkw.), Załuski (17,7 tys. zł/mkw.), czy Raków (13,3 tys. zł/mkw.). Z drugiej strony najtaniej można kupić mieszkanie na osiedlach: Paluch (9,3 tys. zł/mkw.), Okęcie (11,2 tys. zł/mkw.), czy Nowe Włochy (11,2 tys. zł/mkw.).

Do najdroższych ulic dzielnicy Włochy należą: Rakowska (11,7 tys. zł/mkw.), Solińska (11,6 tys. zł/mkw.), Czesława Tańskiego (11,4 tys. zł/mkw.).

Najnowsze artykuły z Warszawa

JetBrains otworzy nowe centrum badawczo-rozwojowe w Polsce
JetBrains otworzy nowe centrum badawczo-rozwojowe w Polsce
JetBrains, wiodący globalny dostawca narzędzi dla deweloperów, rozszerza swoją obecność w Europie Środkowej. Spółka do 2027 r. utworzy w Polsce światowej klasy centrum badawczo-rozwojowe (R&D). Będzie to przestrzeń dla najlepszych polskich software developerów, powstała w oparciu o globalną kulturę JetBrains, znaną z autonomii i zaufania.
Ubywa powierzchni biurowej w Warszawie. Nowe projekty zapełniają się bardzo szybko
Ubywa powierzchni biurowej w Warszawie. Nowe projekty zapełniają się bardzo szybko
Dostępność biur w stolicy jest coraz niższa, szczególnie w centrum. Powierzchnia w oddanych niedawno projektach jest już zapełniona w 76 proc., a na pozostałą prowadzone są negocjacje – wskazują dane CBRE. Na koniec III kwartału br. łączna podaż biur w Warszawie skurczyła się, a odsetek przestrzeni dostępnej na wynajem był najniższy od 2021 r. Eksperci CBRE wskazują, że konkurencja pomiędzy najemcami zaczyna rosnąć, podobnie jak wartość czynszów.
Upper One rośnie w tempie około jednej kondygnacji tygodniowo [FILMY]
Upper One rośnie w tempie około jednej kondygnacji tygodniowo [FILMY]
Trwa realizacja Upper One. W niespełna pół roku od rozpoczęcia budowy nadziemia budynek biurowy osiągnął 41% swojej docelowej wysokości. Prace postępują w tempie około jednej kondygnacji na tydzień/półtora tygodnia, a zakończenie inwestycji i oddanie jej do użytkowania zaplanowano na 2027 rok.
Nowe Centrum Warszawy przechodzi na prawy brzeg Wisły [FILM]
Nowe Centrum Warszawy przechodzi na prawy brzeg Wisły [FILM]
Nowe Centrum Warszawy przechodzi na prawy brzeg Wisły. Trwa przebudowa ulicy Okrzei na Pradze-Północ. Po jej zakończeniu ulica zmieni się w zieloną przestrzeń przyjazną spacerowiczom i rowerzystom. Inwestorem jest Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. Generalnym wykonawcą prac jest firma Strabag.
Co dalej z The Bridge? Ghelamco szykuje sprzedaż flagowego wieżowca w Warszawie
Co dalej z The Bridge? Ghelamco szykuje sprzedaż flagowego wieżowca w Warszawie
Ghelamco Invest zakończyło pierwsze półrocze 2025 roku ze stratą netto w wysokości 16,1 mln zł, notując spadek względem ubiegłego roku, kiedy spółka wypracowała zysk 5,3 mln zł. Głównymi przyczynami pogorszenia wyników były niższe przychody z udzielonych pożyczek (spadek z 88,1 mln zł do 61,3 mln zł) oraz wzrost kosztów finansowych, które sięgnęły 75,5 mln zł.
Dworzec Warszawa Zachodnia na finiszu przebudowy! [FILMY]
Dworzec Warszawa Zachodnia na finiszu przebudowy! [FILMY]
Potężnie opóźniona wielka przebudowa dworca Warszawa Zachodnia dobiega końca. Pasażerowie wciąż czekają na otwarcie przejścia podziemnego, zamkniętego od połowy 2023 r. To ostatni element tej wielkiej inwestycji w stolicy – i już wiadomo, kiedy znów będzie można nim przejść.
Co słychać na budowie trzech ostatnich stacji II linii metra i STP Mory? [FILM]
Co słychać na budowie trzech ostatnich stacji II linii metra i STP Mory? [FILM]
Trwa budowa ostatnich trzech stacji drugiej linii warszawskiego metra. Obecny etap prac na ostatniej części M2 obejmuje perony, tunele i stację techniczno-postojową Mory, z której będą ruszały pociągi.
Budowa wieżowca Chopin Tower coraz bliżej. Jest decyzja środowiskowa
Budowa wieżowca Chopin Tower coraz bliżej. Jest decyzja środowiskowa
W Warszawie powstanie kolejny nowy wieżowiec. Inwestor, firma Ghelamco planuje realizację na Woli nowego, 130-metrowego wieżowca. Prezydent stolicy wydał 26 września decyzję środowiskową dla budynku biurowo-usługowego przy ul. Wroniej i Grzybowskiej – nazywanego Chopin Tower. Biurowiec ma powstać tuż obok Warsaw Spire i zająć część placu Europejskiego.
W centrum Warszawy powstanie nowy, ponad 200-metrowy wieżowiec?
W centrum Warszawy powstanie nowy, ponad 200-metrowy wieżowiec?
Jest szansa, że panorama Warszawy wzbogaci się o nowy, ponad 200-metrowy wieżowiec. Budynek o takiej wysokości może powstać przy ulicy Złotej, w samym centrum stolicy.
WARSZAWA: Nowe ścieżki rowerowe, naprawa istniejących – ZDM w akcji
WARSZAWA: Nowe ścieżki rowerowe, naprawa istniejących – ZDM w akcji
Lato jest czasem wzmożonych remontów na drogach, również tych rowerowych. Stołeczny Zarząd Dróg Miejskich zakończył prace w ośmiu lokalizacjach – prowadzono remonty, wyznaczano pasy, przejazdy i łączniki.
REKLAMA