Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstaje w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4 5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować już w 2025 roku, z częstotliwością nawet 90 sekund.
W październiku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakończy betonowanie ostatniego segmentu sklepienia obudowy zasadniczej w tunelu prowadzącym w kierunku Żywca, zlokalizowanym bliżej Zwardonia. Tym samym zakończy się wykonywane obudowy zasadniczej w tunelach na budowanej drodze ekspresowej S1 pomiędzy Przybędzą a Milówką.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze, w związku z koniecznością wydania decyzji środowiskowej w sprawie metra przez inną gminę, wskazało Gminę Oświęcim do wszczęcia tego postępowania. Działanie to nie wpłynie na opóźnienie harmonogramu budowy metra w Krakowie.
Prace przy budowie S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej weszły na optymalny poziom zaangażowania. Na obu odcinkach wykonawcy działają zgodnie z przyjętym harmonogramem robót budowlanych.
Trwają prace na podwarszawskim odcinku drogi ekspresowej S7, od węzła Modlin do węzła Czosnów. Zaawansowanie robót wynosi obecnie ok. 70%. Inwestycja realizowana jest zgodnie z założeniami, a jej zakończenie planowane jest w drugiej połowie przyszłego roku.
Prace przy budowie placu Centralnego przy Pałacu Kultury i Nauki wchodzą w kolejny etap. Właśnie rozpoczęło się układanie kamiennej nawierzchni w pobliżu Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Przygotowywane są również miejsca do posadzenia nowych drzew. Mieszkańcy będą mogli odpocząć w ich cieniu drzew już wiosną 2025 r. Projekt zmian realizowany jest w ramach Nowego Centrum Warszawy.
W centrum Warszawy trwa przebudowa kwartału ulic Złotej, Zgoda, Sienkiewicza i Jasnej. To największy realizowany projekt w ramach programu Nowe Centrum Warszawy i zarazem jeden z jego kluczowych elementów. Inwestycja połączy w jedną funkcjonalną całość Muzeum Sztuki Nowoczesnej, powstający plac Centralny, przebudowywany plac Powstańców Warszawy oraz plac Pięciu Rogów.
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury czy budowę komory Retkinia. Cały odcinek KDP z Warszawy do Łodzi wraz z tunelem pod miastem, czyli część kolejowego „Y”, będzie oddany do użytku w 2032 roku.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Zaawansowanie prac na blisko 17-kilometrowym odcinku nowej DK78 wynosi ponad 80 procent. Podobnie zaawansowana jest budowa obiektów mostowych. Kierowcy z nowej trasy skorzystają w przyszłym roku.
Wyposażona w ławki oraz obsadzona drzewami i krzewami, a przez to przyjazna mieszkańcom i turystom – taka będzie wkrótce ul. Chmielna. Generalnym wykonawcą modernizacji tej śródmiejskiej, reprezentacyjnej ulicy, która przez ostatnie lata postrzegana była jako miejsce nieatrakcyjne i zdegradowane jest firma Balzola Polska.
W poniedziałek 14 października do Wojewody Dolnośląskiego trafiły trzy wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami Kobierzyce Północ a Łagiewniki Zachód.
Prace przy budowie placu Centralnego przy Pałacu Kultury i Nauki wchodzą w kolejny etap. Właśnie rozpoczęło się układanie kamiennej nawierzchni w pobliżu Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Przygotowywane są również miejsca do posadzenia nowych drzew. Mieszkańcy będą mogli odpocząć w ich cieniu drzew już wiosną 2025 r. Projekt zmian realizowany jest w ramach Nowego Centrum Warszawy.
Prace przy budowie S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej weszły na optymalny poziom zaangażowania. Na obu odcinkach wykonawcy działają zgodnie z przyjętym harmonogramem robót budowlanych.
Ponad 61 mln euro wyniesie dofinansowanie na zaprojektowanie i budowę ponad 17-kilometrowego odcinka S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne. To efekt umowy o dofinansowanie (Grant Agreement) podpisanej między Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) a Europejską Agencją Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA).
Wielkimi krokami zbliża się remont kolejnych zabytkowych mostów w stolicy Dolnego Śląska. Tym razem gruntownego remontu i przebudowy doczekają się położone w północnej części miasta mosty Osobowickie. Młodszy, Południowy został wzniesiony w latach 1904-1905, starszy Północny wybudowano w latach 1895-1897. Cała konstrukcja jest wpisana od 1976 roku do rejestru zabytków.
Generalny wykonawca odcinka autostrady A2 Siedlce Zachód (dawniej Swoboda) – Malinowiec, firma STRABAG i Cement Ożarów S.A., producent cementu i hydraulicznych spoiw drogowych, postanowili po raz pierwszy w Polsce zastosować nowy materiał do budowy nawierzchni betonowej na kontrakcie zleconym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
O krok bliżej do budowy metra w Krakowie. Urząd Miasta przekazał do Samorządowego Kolegium Odwoławczego dokumentację konieczną do wydania decyzji środowiskowej. Kolegium potrzebuje kilku miesięcy na jej sporządzenie. To otworzy drogę do ogłoszenia przetargu na prace projektowe i budowlane.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie (RDOŚ) wydał decyzję środowiskową dla budowy drogi ekspresowej S19 w woj. mazowieckim. Chodzi o odcinek od granicy z woj. podlaskim do granicy z woj. lubelskim biegnący przez powiat łosicki. To kluczowy dokument dla dalszego przygotowania i realizacji tego fragmentu trasy Via Carpatia.
Między 90,7 a 149,4 mln zł zaproponowały firmy, które chcą wybudować tunel w Wesołej pod linią kolejową nr 2 Warszawa Zachodnia-Terespol. Właśnie otwarto oferty w przetargu. Inwestycja jest efektem współpracy m.st. Warszawy z PKP PLK SA.
W województwie łódzkim GDDKiA zrealizuje dwa odcinki dróg ekspresowych prowadzących od autostrady A1 do węzła Kozenin na skrzyżowaniu dróg ekspresowych S12 i S74. Obecnie, na etapie prac przygotowawczych oba odcinki występują jako S12. W docelowym układzie nazewnictwo poszczególnych odcinków zostanie uporządkowane i dostosowane do całych ciągów komunikacyjnych S8, S12 i S74.
W Łodzi jest realizowana jedna z największych inwestycji w kraju – budowa tunelu pod Łodzią. Inwestycja jest w kluczowej fazie. Tarcza wiercąca tunel przechodzi pod Śródmieściem. Lokatorzy kamienic znajdujących się nad maszyną drążącą na czas prac nie mogą przebywać w budynkach.
Realizowane są kolejne dwie wielkie i ważne inwestycje w ramach Nowego Centrum Warszawy. Trwa budowa placu Centralnego, który znajdzie się w środkowej części placu Defilad. Przed Pałacem Kultury i Nauki będzie mniej betonu i asfaltu, pojawi się ponad 100 nowych drzew, tysiące krzewów, trawniki oraz niska sadzawka. Postępują też prace przy przebudowie kwartału ulic Złotej, Zgoda, Sienkiewicza i Jasnej.
Co dalej z ostatnim, brakującym odcinkiem Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, kluczową drogą w południowej części stolicy Dolnego Śląska? Wiemy już, inwestycje będzie znacznie droższa, niż wcześniej zakładano. I to o 50 milionów złotych.
Ministerstwo Infrastruktury zawarło z władzami województwa lubuskiego umowę o dofinansowanie realizacji kolejnej przeprawy mostowej z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Przyznana kwota dofinansowania dla zadania „Budowa mostu przez rzekę Odrę wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 281 w m. Pomorsko” wynosi 236 mln zł. Planowany termin oddania inwestycji do użytkowania to III kwartał 2027 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) udostępniła kierowcom jedną jezdnię obwodnicy Łomży. W ten sposób cała droga ekspresowa S61 jest przejezdna, a z centrum miasta wyprowadzony został uciążliwy tranzyt. Obwodnica Łomży w standardzie dwujezdniowej „eski” będzie gotowa w III kwartale przyszłego roku.
W ramach inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga ekspresowa S52 o długości ok. 12,5 km, na odcinku od węzła Modlnica (z rozbudową węzła) do węzła Kraków Mistrzejowice. Każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczyna spotkania informacyjne w trakcie których przedstawi zainteresowanym propozycje przebiegu poszczególnych wariantów drogi ekspresowej łączącej autostradę A1 z drogami ekspresowymi S8, S12 i S74. To strategiczny odcinek nowej drogi ekspresowej, spinający sieć tras najwyższej klasy w ścisłym centrum kraju.
Zrobiono duży krok w stronę realizacji nowej trasy PKM, łączącej Śródmieście z Gdańskiem Południe (do stacji Kowale). Wkład finansowy Miasta w tę kluczową inwestycję, rozwiązującą istotne problemy komunikacyjne, ma wynieść prawie 221,5 mln zł. Taką zmianę w Wieloletniej Prognozie Finansowej przegłosowali 26 września radni miasta, podczas sesji RMG. – To będzie, jak linia metra – mówi radna Katarzyna Czerniewska.
Rozpoczęło się nasuwanie pierwszych segmentów estakady będącej częścią budowanej w krakowskiej Nowej Hucie trasy S7. Obiekt będzie miał 1589 m długości i 20 m wysokości. Połączy okolice ul. Łowińskiego i Morcinka. Dziś jest to najdłuższa tego typu budowa w Polsce.