Do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach trafił wniosek o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) dla ponad 12,5 km obwodnicy Blachowni i Herb w ciągu DK46. Inwestycja realizowana będzie w systemie Projektuj i buduj w ramach Programu budowy 100 obwodnic.
Na początku tygodnia poznaliśmy oferty na opracowanie dokumentacji projektowej dla pierwszego z czterech odcinków Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI), między Bielskiem-Białą a Bulowicami. W piątek 28 lutego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty dla kolejnego, od Choczni do Kalwarii Zebrzydowskiej. Tym razem przeprowadzeniem badań geologicznych, przygotowaniem projektu budowlanego i uzyskaniem pozwolenia na budowę 20 km BDI zainteresowanych jest trzynaście firm i konsorcjów (o trzy więcej niż w postępowaniu na pierwszy odcinek).
10 wykonawców złożyło oferty w przetargu na przeprowadzenie badań geologicznych, przygotowanie projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę dla pierwszego, 16-kilometrowego odcinka S52, czyli Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI), od Bielska-Białej do Bulowic. Na sfinansowanie tych prac inwestor – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zamierza przeznaczyć 45,5 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie, przewidzianym na realizację tej inwestycji przez Dyrekcję.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczyna rozbudowę 1,1 km "Zakopianki" w Libertowie. Prace potrwają do połowy 2027 roku. Powstanie m.in. tunel pod DK7, który pozwoli na bezpieczny przejazd między dwiema częściami miejscowości. Przez cały okres prac GDDKiA chce utrzymać ruch dwoma pasami w kierunku Krakowa i Myślenic.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podkreśla, że głos mieszkańców terenów przyległych do przyszłej drogi ekspresowej S11 został wysłuchany i uwzględniony w dokumentacji projektowej przyszłego przebiegu S11. Już na etapie przygotowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego biuro projektowe, opracowując warianty drogi, uwzględniło uwagi lokalnych społeczności w kryterium społecznym. GDDKiA analizując to opracowanie projektowe, również uwzględniła ich stanowisko.
Jedenaście firm złożyło oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka od drogi wojewódzkiej nr 213 do węzła Łęczyce na S6. To jeden z dwóch fragmentów drogi krajowej do elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino”.
Do Wojewody Wielkopolskiego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyla wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S11 w ciągu obwodnicy Kępna.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) uzyskała decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), co umożliwia rozpoczęcie prac na ok. 10-kilometrowym odcinku S1. Trasa zaczyna się węzłem Mysłowice Kosztowy, a kończy przed węzłem Bieruń. Tym samym cały odcinek drogi ekspresowej S1 pomiędzy Mysłowicami i Bielskiem-Białą przejdzie w fazę realizacji robót budowlanych.
Rozpoczął się kolejny etap przygotowań do budowy obwodnicy Łęcznej w ciągu DK82. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyła wniosek do burmistrza tego miasta wniosek o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU). Jej uzyskanie oznaczać będzie zatwierdzenie przebiegu drogi.
Do końca marca będzie gotowy projekt przeprawy na Białej Głuchołaskiej w ciągu drogi krajowej nr 40. Nowe uzgodnienia z Wodami Polskimi, przewidują budowę obiektu jednoprzęsłowego. W poniedziałek 3 lutego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na wykonanie dokumentacji projektowej z firmą Mostopol z Opola.